کد خبر 945018
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
داعش

سرویس امنیت فدرال روسیه از تحرک جدید داعشی‌ها در شمال افغانستان و ایجاد پایتخت جدید در این منطقه خبر داده است.

به گزارش مشرق، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) از ایجاد تلاش گروه تروریستی داعش برای ایجاد پایتخت جدید خود در شمال افغانستان خبر داده است.

به نوشته وبگاه «دبکا» سرویس امنیت فدرال روسیه اخیراً اعلام کرده که داعش بعد از از دست دادن مقرهایش در سوریه و عراق، اینک در حال ایجاد پایتخت جدیدی برای خود در «شمال افغانستان» است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای فراری دادن «البغدادی» در منطقه «القائم»

بنابر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تروریست‌های داعش به طور مطلوبی مواضع خود در شمال افغانستان را تقویت کرده و حوادث در مرزهای این کشور شدت یافته است.

سرویس امنیت روسیه درباره چگونگی عزیمت داعشی‌ها از سوریه به افغانستان و این‌که آیا «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش موفق به فرار و حضور در این مرکز جدید شده یا خیر، توضیحی ارائه نداده است.

«آندری ناویکاف» رئیس مرکز ضد تروریستی سازمان «همسود» نیز به تازگی در نشست بین‌المللی اظهار داشت که داعشی‌های فراری از عراق و سوریه، توانسته‌اند در افغانستان پایگاه بسازند.

بنابر گزارش‌ها، شاخه داعش اینک در افغانستان و پاکستان ۳ هزار نیرو دارد. یک گزارش مقر سازمان ملل متحد در افغانستان نیز نشان داد که شاخه داعش مستقر در افغانستان در پشت پرده بیش از ۵۰ درصد تلفات جانی این کشور در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ قرار داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نبی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    2 0
    سلام بهشون برسون وپیشاپیش نوروز رو بهشون تبریک بگو. و آماده مرگ باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس