محمدبن سلمان و ترامپ

در گزارشی که مجلس نمایندگان آمریکا منتشر کرد، آمده است: دولت ترامپ انتقال فن‌آوری بسیار حساس هسته‌ای به عربستان را تسریع می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از بی‌بی‌سی، در گزارشی که مجلس نمایندگان آمریکا منتشر کرد، فاش شده است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روند انتقال فناوری‌های «بسیار حساس» هسته‌ای به عربستان را سرعت بخشیده است.

مجلس نمایندگان آمریکا در این گزارش می‌ گوید که کسانی برای کمیسیون نظارت این مجلس فاش کرده‌ اند که دولت دونالد ترامپ تلاش کرده است بدون توجه به ملاحظات حقوقی و امنیتی هر چه سریعتر به عربستان فناوری‌ بسیار حساس و پیشرفته هسته‌ ای بدهد.

بیشتر بخوانید:

استفن والت: 8 مشکل آمریکا در پایبندی به تعهداتش

احتمال حمله موشکی ترامپ به روستایی در بهشهر!

۱۶ ایالت آمریکا از ترامپ شکایت کردند

این گزارش همچنین از مخفی بودن تعلاملات دولت ترامپ با عربستان سعودی اظهار نگرانی کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری،  در گزارش ۲۵ صفحه‌ ای «الایجا کامینگز» رئیس کمیسیون نظارت مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داده شده است که انتقال این فناوری‌ ها می‌ تواند به اشاعه سلاح‌ های هسته‌ ای و بی‌ ثباتی خاورمیانه منجر شود.

در ادامه گزارش مذکور در این خصوص آمده است که شرکت‌ های خصوصی که در تماس نزدیک با ترامپ و دولتش هستند، با توجه به درآمد چند میلیارد دلاری ساخت و راه‌ اندازی این فناوری‌ ها، فشار زیادی برای انتقال آن به عربستان وارد می‌ کنند.

بنا بر این گزارش، انتقال این فناوری بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی می‌ تواند تهدیدی برای آمریکا باشد.

در این گزارش آمده است که ممکن است برای آنکه هرچه زودتر این فناوری در اختیار عربستان قرار گیرد، مسیر قانونی نیز دُور زده شود.

همچنین این گزارش میگوید یکی از کسانی که نامش برای انتقال این فناوری مطرح شده، «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی در دولت دونالد ترامپ است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    8 2
    عربستان به اونجاها نمی رسه.این دست و پای زیادی که میزنندعلامت جان کندن حکومتشونه. .سلاح هسته ای هیچ دولتی را نجات نمیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس