کد خبر 937926
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
هاجون چنگ

دلمشغولی کشور نسبت به توسعه‌ی اقتصادی به طور کامل در آموزش ما (در مدارس) انعکاس می‌یافت. به ما می‌آموختند که وظیفه‌ی میهنی‌مان حکم می‌کند که کسانی را که سیگار خارجی می‌کشند، گزارش دهیم.

به گزارش مشرق، امیر تفرشی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

نحوه هزینه کردن ارز حاصل از خون و عرق جبین سربازان صنعتی کره‌جنوبی

پروفسور «هاجون چنگ»، نظریه‌پرداز اقتصاد توسعه در دانشگاه کمبریج از دوران شکوفایی کشورش می‌گوید:

بیشتر بخوانید:

علی‌رغم تحریم‌ها، کره‌جنوبی خواهان روابط با ایران

دلمشغولی کشور نسبت به توسعه‌ی اقتصادی به طور کامل در آموزش ما (در مدارس) انعکاس می‌یافت. به ما می‌آموختند که وظیفه‌ی میهنی‌مان حکم می‌کند که کسانی را که سیگار خارجی می‌کشند، گزارش دهیم. به منظور توسعه و پیشرفت صنایع، ضرورت داشت هر میزان ارزی که از محل صادرات کسب می‌شود برای وارد کردن ماشین‌آلات و نهاده‌های دیگر به کار گرفته شود. ارز ارزشمند به راستی خون و عرق جبین «سربازان صنعتی» مان بود که در کارخانه‌های کشور دست‌اندرکار جنگ صنعتی بودند. کسانی که با خرید چیزهای بیهوده، مثل سیگارهای قاچاق خارجی، ارز حاصله را به هدر می‌دادند، «خائن» به شمار می‌رفتند.

هزینه کردن ارز بابت هر چیز که برای توسعه صنعتی ضرورت نداشت، ممنوع بود یا شدیداً از آن ممانعت به عمل می‌آمد. این کار از طریق اعمال ممنوعیت‌های وارداتی، تعرفه و عوارض سنگین گمرکی (که مالیات کالاهای مصرفی تجملی نامیده می‌شد) صورت می‌گرفت. اقلام «تجملی» حتی شامل چیزهای به نسبت ساده مثل خودروهای کوچک، ویسکی یا شیرینی نیز می‌شد. به یاد می‌آورم که در اواخر دهه ۱۹۷۰، وقتی یک محموله شیرینی دانمارکی با مجوز ویژه دولتی وارد کشور شد، چه شادمانی (البته کوچکی) کشور را فرا گرفت. به دلایل پیش‌گفته، سفرهای خارجی نیز ممنوع اعلام شد، مگر آنکه فرد مجوز صریح دولتی برای انجام معامله تجاری یا تحصیلات داشت.

نیکوکاران نابکار، ص ۲۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    25 3
    تفاوت نگاه کره ای ها رو با تفکر آقای رفسنجانی ، خاتمی و روحانی به وضوح میشه دید...کره ای ها به معنی واقعی کلمه ، اقتصاد مقاومتی در کشورشون اجرا کردند.....البته وطن پرست هم بودند و عشق گرین کارت امریکا و پاسپورت انگلیس کورشون نکرده بود مثل بعضی مقامات ایران!
  • علی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    7 1
    کاش تو کله این طیف رفاه طلب اصلاح طلب می رفت واقتصاد مقاومتی را سر لوحه کارشان قرار میدادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس