مسعود پزشکیان

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با اساتید دانشگاه حرف می‌زنیم تا برای حل مشکل کمک کنند، در تئوری به‌خوبی برای ما صحبت می‌کنند اما در میدان عمل‌ بلد نیستند کاری انجام دهند.

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان در پنجمین همایش روانشناسی مدرسه، اظهار کرد: آموزش باید طوری طراحی شود که فرد ارتباط با دیگران، کار تیمی و مدیریت را یاد بگیرد؛ ما نیروهایی را تربیت می‌کنیم که نابغه هستند اما وقتی به یک مشکل برخورد می‌کنند، قهر کرده و می‌روند و نمی‌توانند ساختار و مشکل را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید:

ژست طلبکاری که نشد کارنامه! سو مدیریت کردید و باید پاسخگو باشید

وی افزود: ذهن دانش‌آموز را پر از فرمول می‌کنند اما هیچکس نمی‌گوید این فرمول کجا به‌درد او می‌خورد. آموزش تنها محتویات ذهنی نیست، چند درصد افرادی را که در مدارس نخبه‌پرور تربیت کردید در ایران ماندند و اگر هستند توانستند مشکلات را حل کنند؟ چرا ما این‌همه مشکل داریم و نمی‌توانیم آنها را حل کنیم؟ با اساتید دانشگاه حرف می‌زنیم تا برای حل مشکل کمک کنند، در تئوری به‌خوبی برای ما صحبت می‌کنند اما در میدان عمل کاری بلد نیستند که انجام دهند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرد می‌گوید "۱۲ سال در مدرسه درس خواندم آمدم بیرون و دیدم کاری از دستم برنمی‌آید"؛ نمی‌شود فرد ۱۲ سال و با احتساب دانشگاه ۱۶ سال درس بخواند و بعد از آن کاری از دستش برنیاید و دربه‌در باید دنبال جایی بگردد که به او کار بدهند.

وی تأکید کرد که ساختار آموزش‌وپرورش باید تغییر کند و سیستم کلاس باید از حالت سنتی فعلی که فرد در کلاس نشسته و حرف می‌زند خارج شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 0
    گل گفتی .... حیف که شل گفتی
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    البته تمام مسئولین هم کاری جز شعار بلد نیستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس