جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام

هر چه زمان بیشتری صرف مطالعه درباره ابعاد تاریک کارگروه FATF و ملحقات آن (نظیر کنوانسیون های CFT و پالرمو) می شود، میزان مخالفت تصمیم گیران و مسئولان بیشتر می شود.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

هر چه زمان بیشتری صرف مطالعه درباره ابعاد تاریک کارگروه FATF و ملحقات آن (نظیر کنوانسیون های CFT و پالرمو) می شود، میزان مخالفت تصمیم گیران و مسئولان بیشتر می شود.

آقای فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید: "امروز اگر این لایحه پالرمو در مجمع به رای گذاشته می‌شد قطعاً رای نمی‌اورد و اعضا آن را رد می‌کردند. چرا که آراء منفی به این لایحه در جلسه امروز نسبت به جلسه قبل حتی بیشتر هم شده بود".

بیشتر بخوانید:

آقازاده! یوسف بفروشند تا چه خرند؟

موگرینی فاکتور نکرده، فروشنده خرید!

وی که خود از حامیان برجام بوده، می افزاید: "برخی از اعضا این مطالبه را مطرح می‌کنند که دولت باید در این خصوص ضمانتی برای شرایط پس از پذیرش شروط FATF بدهد، چرا که اساساً این حرف آقای ظریف که بدون این لوایح شرایط قطعاً بدتر خواهد شد را به عنوان یک تضمین سلبی قابل پذیرش نمی‌دانند و اصرار دارند که دولت تضمین ایجابی در این خصوص بدهد".

این پختگی اعضای مجمع، حاصل تجربه پر خسارت اما عبرت آموز برجام است که نمایندگان مجلس، بر خلاف چهل روز رسیدگی کمیسیون ویژه بررسی برجام و هشدار درباره عواقب آن، در کتر از بیست دقیقه به توافق یکطرفه آری گفتند و شد آنچه از خسارت اتفاق افتاد و همچنان درگیر آن هستیم.

ظریفی که البته ظریف وزارت خارجه نبود، می گفت اگر نشست مجمع یکی دو جلسه دیگر عقب بیفتد و فرصت روشنگری بیشتر فراهم شود، احتمالاً جز دو سه نفر، بقیه اعضای "مجمع" به مخالفان قطعی لایحه الحاق به پالرمو و واگذاری تعهدات یکطرفه به FATF خواهند پیوست و چه بسا حتی ظریف و روحانی هم پس از توجیه بیشتر، در زمره مخالفان درآمدند!

از مطایبه که بگذریم، باید شهادت داد که تعمیق آگاهی عمومی و به ویژه مسئولان نسبت به نقشه فریبکارانه غرب، حاصل خون دل خوردن و صبوری مقتدای حکیم انقلاب و  جوانان ژرف اندیش و با پشتکاری است که اغلب آتش به اختیار و بر اساس منظومه راهبردی امام و رهبری به میدان آمدند و مرعوب و مسحور جادوی هیاهوی تبلیغاتی نشدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کیایی IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    0 0
    عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس