کد خبر 937320
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
یک‌چهارم رستوران‌های تهران به دلیل گرانی گوشت تعطیل شد/ ماجرای «خورش بدون گوشت» چیست؟

رئیس اتحادیه صنفی رستوران و سلف سرویس تهران با بیان اینکه رستوران‌ها امسال به طرز بی‌سابقه‌ای کاهش مشتری داشته‌اند از تعطیلی ۱۸۰ رستوران در تهران بدلیل گرانی گوشت و کاهش مشتری خبر داد و در ادامه توضیحاتی درباره ماجرای فروش «خورش بدون گوشت» ارائه کرد.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر میرابراهیمی رئیس اتحادیه رستوران داران تهران با اشاره به وضعیت گرانی مواداولیه رستوران‌ها و افزایش مشکلات رستوران‌داران در ماه‌های گذشته اظهار کرد: متاسفانه با گرانی‌های اخیر، قیمت مواداولیه از جمله گوشت، مرغ، حبوبات و رب به اندازه‌ای بالارفته که هم باعث کاهش میزان مشتریان شده و هم گلایه همکارانمان را به دنبال داشته و همکارانمان هر روز در تماس با ما از وضعیت قیمت مواد اولیه، افزایش هزینه‌ها، مالیات بر ارزش افزوده و ... گلایه می‌کنند و ما هم جوابی نداریم.

رئیس اتحادیه رستوران داران تهران افزود: این وضعیت به گونه‌ای است که امسال به طرز بی‌سابقه‌ای، شاهد کاهش مشتری در رستوران‌ها هستیم به طوریکه از 700 رستوران ثبت شده و دارای مجوز در تهران، 180 رستوران، تقاضای انصراف از مجوز و ابطال مجوز خود را به ما اعلام کرده‌اند.

وی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر فروش خورش بدون گوشت برای کاهش قیمت تمام شده و جذب مشتری گفت: طبخ خورش بدون گوشت اصلاً امکان‌پذیر نیست چراکه طعم اصلی خورش، بدلیل گوشتی است که در آن استفاده شده لذا «خورش بدون گوشت» عملاً نمی‌تواند به عنوان خورش به مشتری فروخته شود، چون به هیچ وجه طعم اصلی خورش را ندارد.

میرابراهیمی گفت: البته من هم موضوع «فروش خورش بدون گوشت» را که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود، شنیده‌ام ولی تا این لحظه هیچ گزارشی از فروش خورش بدون گوشت توسط رستوران‌ها در تهران به دست ما نرسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    4 2
    در کتابهای آشپزی دستور طبخ انواع خورش بدون استفاده از گوشت در پختن آن مثلاً با استفاده از قارچ و یا از سویای چرخ کرده به صورت کوفته ریزه، وجود دارد. چیز جدیدی نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس