اپلیکیشن

یک تحقیق جدید نشان داده ۱۷ هزار اپلیکیشن اندروید اطلاعات کاربران را جمع آوری و برای تبلیغات هدفمند استفاده می کنند و یک سابقه دائم از فعالیت های کاربران به وجود می آورند.

به گزارش مشرق به نقل از سی نت، طبق تحقیقی که «انستیتو بین المللی علوم رایانه» ( International Computer Science Institute) انجام داده حدود ۱۷ هزار اپلیکیشن اندروید اطلاعات کارابران را جمع آوری می‌کنند و یک سابقه دائم از فعالیت‌های دستگاه کاربر به وجود می‌آورند.

فعالیت جمع آوری اطلاعات برخلاف سیاست‌های گوگل است زیرا از این اطلاعات برای هدف گیری کاربران جهت تبلیغات استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اگر از خدمات ارتباطی شکایت دارید حتماً بخوانید

بین اپلیکیشن هایی که در این تحقیق شناسایی شده‌اند می‌توان به برخی برنامه‌های مشهور مانند اپلیکیشن خبری Flipboard، اپلیکیشن Audiobooks (متعلق به شرکت‌آئودیبل)، Angry Birds Classic و B ۶۱۲ و اپلیکیشن آنتی ویروس Clean Master اشاره کرد.

به طور کلی بسیاری از اپلیکیشن ها فعالیت‌های تلفن هوشمند کاربر و اینکه از چه اپلیکیشن هایی استفاده می‌کند را رصد می‌کنند و در مرحله بعد اطلاعات به دست آمده را در اختیار شرکت‌ها و تبلیغ کنندگان قرار می‌دهند تا آنها بتوانند تبلیغاتی هدفمند را برای کاربران اجرا کنند.

آنها به وسیله یک ID تبلیغاتی یگانه (Advertising ID) این کار را انجام می‌دهند. هریک از ID های مذکور به یک دستگاه تلفن هوشمند تعلق دارد و می‌توانند اپلیکیشن های روی دستگاه را رصد کنند. البته کاربران می‌توانند ID تبلیغاتی خود را دوباره تنظیم کنند.

اما تحقیقات این انستیتو نشان داده اپلیکیشن های اندروید ID های تبلیغاتی کاربران را با شناسه‌هایی پایدارتر روی دستگاه‌ها مرتبط می‌کنند. این ID ها شامل آدرس‌های MAC، شناسه اندروید و IMEI هستند که نمی‌توان تنظیمات آنها را دوباره تعیین کرد.

به همین دلیل کارشناسان امنیتی این کشف را بسیار نگران کننده می‌دانند زیرا این اپلیکیشن ها به وسیله شناسه‌هایی پایدار کاربران را رصد می‌کنند که نمی‌توان آنها را در دستگاه تغییر داد.

«سرژ ایگلمن» رهبر این تحقیق می‌گوید: هنگامی که اپلیکیشن های مذکور این شناسه‌های پایدار را جمع آوری می‌کنند، در حقیقت حریم شخصی کاربران را از بین می‌برد.

او و تیمش نتایج تحقیق خود را در ماه سپتامبر به گوگل گزارش کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    2 0
    این هم جلوه دیگری از حقوق بشر وقتی پای پول و سرمایه داران در میون باشه. نه به مردم خودشون نه به هیچکی دیگه رحم نمیکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس