شبکه پرداخت

اطلاع رسانی یک شرکت پرداخت الکترونیک درباره اطلاعیه شاپرک و سازمان پدافند غیرعامل برای برگزاری رزمایش قطع اینترنت خبر ساز شد.

به گزارش مشرق، به تازگی موضوع رزمایش قطع اینترنت در سرویس‌های پرداخت خبرساز شده است.

ماجرا از نامه‌ای از شرکت پرداخت الکترونیک سداد خطاب به پذیرنده‌های درگاه پرداخت اینترنتی این شرکت آغاز شد که در آن اعلام شده بود پیرو اطلاعیه صادره از شاپرک و بنابر اعلام پدافند غیرعامل کشور، به منظور رزمایش قطع اینترنت تمامی سرویس‌های مبتنی بر کارت طی ۲ ساعت قطع می‌شوند و در آینده نیز تمامی پذیرندگانی که دارای سرویس خارج از کشور هستند از سرویس پرداخت خارج خواهند شد.

*سازمان فناوری اطلاعات: انتقال سرورها به داخل کشور اجباری نیست

پس از انتشار این خبر که واکنش‌های زیادی را در پی داشت، محمد جعفر نعناکار مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که قانونی برای انتقال اجباری سرورها به داخل کشور وجود ندارد.

وی گفت: در خصوص نامه یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت مبنی بر عدم ارائه خدمت به سرویس‌های مستقر در خارج از کشور با دستور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، موضوع را پیگیری کردم، با عنایت به اینکه مستندی دال بر انتقال اجباری سرورها یافت نشد موضوع انتقال اجباری سرورها مختومه شد.

*تکذیب الزام و اجبار انتقال سرور به داخل کشور از طرف شرکت سداد و شرکت شاپرک

محمد مهدی صادق مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در پی انتشار شایعاتی در خصوص قطع اینترنت به نقل از این شرکت، گفت: این شایعات بخاطر تست‌هایی است که به منظور برطرف کردن اختلالات جزئی شبکه این شرکت صورت می‌پذیرد و از نظر فنی برای استاندارد سازی سیستم‌ها و انجام تست‌های تاب آوری سیستم و تطبیق با معیارهای ملی ما ضروری است.
وی افزود: تغییر آی‌پی‌ها و تنظیمات جدید تجهیزات این شرکت امری عادی و رویه جاری این شرکت است که به پذیرندگان نیز در مواقعی که اینگونه تست‌های فنی صورت می‌پذیرد اطلاع رسانی می‌شود.
صادق گفت: اساساً طرح شایعه قطع اینترنت و هر نوع گمانه زنی بی اساس در این زمینه و اعلام هرگونه الزام و اجبار در خصوص انتقال سرورها به داخل کشور از طرف این شرکت و شرکت شاپرک قویاً تکذیب می‌شود.

*وزیر ارتباطات: عبارت فجیع رزمایش قطع اینترنت ناشی‌گری بود

وزیر ارتباطات نیز در توئیتی با باین اینکه عبارت رزمایش قطع اینترنت یکی از فجیع‌ترین عباراتی بود که برای ضایع کردن یک موضوع بسیار مهم مثل بررسی تاب‌آوری زیرساختهای حیاتی کشور، بکار برده شد، گفت: اینگونه ناشی‌گری می‌کنیم و بعد فضای مجازی را مقصر می‌دانیم. باید بپذیریم در شناخت رسانه ضعف داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    12 0
    وزیر ارتباط درست میگه اسامی درست انتخاب کنید میتونستی بزنید تست نفوذ
  • LB ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    0 0
    خب سرور ایران باشه اما دامین خارج چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس