3333.jpg

ارتش رژیم صهیونیستی در 36 ساعت گذشته دوبار به مواضع نیروهای ارتش سوریه حمله کرد اما با واکنش قاطع روبه رو شد و ناکام ماند.

سرویس جهان مشرق - ارتش رژیم صهیونیستی از ظهر روز گذشته تاکنون (دوشنبه شب) مواضع نیروهای ارتش سوریه را در دو حمله متوالی با شلیک چند موشک در استان‌های دمشق، درعا، قنیطره و سویداء هدف قرار داد.

مقامات رژیم صهیونیستی که در انتشار اخبار دروغ، موج سازی های واهی و فرافکنی رسانه‌ای سابقه طولانی دارند بر روی این حملات مانور زیادی داده‌اند و اعلام کردند که خسارت‌های سنگین به ارتش سوریه و جبهه مقاومت وارد آمده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات حمله نخست صهیونیست‌ها اشاره کرد و افزود: تحرکات ظهر روز گذشته چند گروه از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی نشان داد که احتمال حمله دوباره موشکی به سوریه وجود دارد.

جابه جایی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و انتقال سامانه‌های موشکی در جولان اشغالی باعث شد تا تمامی یگان‌های ارتش سوریه آمادگی خود را در مناطق مختلف چند برابر کنند.

در نهایت ۴ جنگنده F16 رژیم صهیونیستی ظهر روز گذشته ۷ موشک را به سمت فرودگاه بین المللی دمشق شلیک کردند. سامانه‌های موشکی «بوک و پانتسیر» تمامی موشک‌های شلیک شده را رهگیری و در آسمان منهدم کردند.

این منبع میدانی به حمله دوم موشکی صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: ساعت یک و ده دقیقه بامداد امروز (دوشنبه) به وقت دمشق حملات موشکی ارتش رژیم صهیونیستی آغاز و تا ساعت دو و پنج دقیقه بامداد ادامه یافت.

وی تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی از مناطق «تل ابو الندی، تل الفرس و تل العرام» در جولان اشغالی حدود ۲۰ موشک زمین به زمین را به سمت جنوب استان دمشق شلیک کرد و همزمان جنگنده‌ها و پهپادهای آنان در آسمان جولان اشغالی به پرواز درآمدند.

این منبع میدانی با بیان این مطلب که خودروهای زرهی و نظامی صهیونیست‌ها در زمان حملات موشکی در نوار مرزی جولان اشغالی و نزدیکی‌های نقاط مرزی استان قنیطره به صورت دائم در حال حرکت بودند، افزود: در این حمله هم فرودگاه دمشق یکی از اهداف اصلی صهیونیست‌ها بود.

براساس اطلاعات به دست آمده، پدافند هوایی و گروه‌های ۷ و ۱۰ ارتش سوریه که در مناطق از پیش تعیین شده مستقر بودند توانستند عمده موشک‌های شلیک شده را در آسمان مناطق «سعسع، زاکیه، کناکر، الکسوه، حینه، دربل و مثلث الموت» رهگیری و ساقط کنند.

به گزارش مشرق، مناطق مختلفی از جمله «فرودگاه دمشق، انبار سلاح در کوه المانع در نزدیکی شهرک الکسوه، پایگاه نظامی در منطقه «الدیماس» در حومه شهر دمشق، مرکز تحقیقات علمی در منطقه حمرایا در دمشق از اهداف مدنظر صهیونیست‌ها در این حمله بودند.

مقر نظامی در حومه منطقه «صحنایا» در دمشق، پایگاه نظامی در شهر «ازرع» در حومه شهر درعا، مقر تیپ ۳۸ ارتش سوریه در حومه شهر درعا و پایگاه نظامی «الثغله» در حومه غربی استان السویداء هم از جمله هدف‌های دیگر این حملات بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی چند موشک بُرد بلند را هم به سمت خاک سوریه شلیک کرد و درصدد بود که مناطق «قدسیا، دمر، جمرایا، المزه و فرودگاه بین المللی» را هدف قرار دهد اما این موشک‌ها توسط پدافند هوایی در آسمان دمشق ساقط شدند.

بر اساس اخبار به دست آمده، در جریان حملات صهیونیست‌ها تعدادی محدوی از موشک‌ها به انبار سلاح در کوه المانع، پایگاه نظامی در شهر ازرع در حومه شهر درعا و پایگاه تیپ ۳۸ ارتش سوریه در شهر صیدا در حومه شرقی شهر درعا اصابت کردند و خسارت‌هایی برجای گذاشتند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق خبرسازی‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر وارد شدن خسارت به مقرهای ایران و جبهه مقاومت حزب الله لبنان را در این حملات موشکی تکذیب کرد و افزود: در جریان این حملات ۴ تن از نیروهای ارتش سوریه شهید و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

در روزهای گذشته برخی افراد و رسانه‌ها بر ضرورت برخورد با صهیونیست‌ها تاکید کردند و به صورت تلویجی درخواست کردند که به حملات موشکی اسرائیلی‌ها پاسخ داده شود اما نکاتی در این خصوص باید یادآوری شود.

نیروهای ارتش سوریه گزینه‌های مختلف زیادی را برای پاسخ به صهیونیست‌ها بر روی میز دارند و این مسئله فقط شامل پاسخ موشکی به حملات آنان نمی‌شود البته نباید فراموش کنیم که نیروهای ارتش سوریه پیش‌تر با دفاع موشکی به رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند و ضربات سنگینی را هم وارد آوردند.

به گزارش مشرق، این احتمال وجود دارد که نیروهای ارتش سوریه هر لحظه به حملات صورت گرفته واکنش موشکی نشان دهند و این مسئله‌ای است که صهیونیست‌ها پیش از این نیز ضربات آن را در مناطقی دریافت کرده‌اند و به شدت از آن هراس دارند.

به نظر می‌رسد، نیروهای ارتش سوریه فعلاً ترجیح می‌دهند تا تکلیف نبرد در مناطق اشغالی شمال سوریه را مشخص کنند و پس از بازپس گیری این نقاط برای واکنش به تجاوزات صهیونیست‌ها گزینه‌های جدی‌تری را بررسی کنند. بدیهی است هرگونه درگیری ارتش سوریه و اسرائیل در مقطع کنونی، به تقویت تروریست‌ها در مناطق اشغالی منجر خواهد شد. ارتش سوریه دستکم در آینده نزدیک علاقه‌ای ندارند تمرکز در محورهای شمالی از دست بدهد و درصدد است از قدرت‌نمایی مجدد گروه‌های تروریستی و حامیان آنان جلوگیری کند.

‌گزارش‌ها نشان می‌دهد، صهیونیست‌ها به خصوص نتانیاهو تمایل به ماجراجویی جدید در منطقه دارند، چرا که در شرایط دشوار سیاسی در داخل این رژیم قرار گرفته‌اند و این امکان وجود دارد برای نجات خود دست به اقدامات تحریک‌کننده علیه محور مقاومت بزند؛ اما از سوی دیگر هم آگاه هستند که هرگونه تحرکی با پاسخ کوبنده جبهه مقاومت روبه رو خواهد شد و همین مسئله آنان را در یک دو راهی بزرگ قرار داده است. شاید تنها روزنه امید نتانیاهو برای تثبیت جایگاهش، آغاز یک درگیری بزرگ باشد اما اولین جرقه‌های آن ظرف دو روز در برابر مقاومت فلسطین خاموش شد و حالا اسرائیل بیش از هرزمان دیگری موجودیت خود را در خطر احساس می‌کند.

صهیونیست‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند زخم‌های شکست‌های ۷ ساله را با حملات موشکی التیام بخشند اما بدون شک نیروهای ارتش سوریه پس از ساماندهی مناطق شمالی برای صهیونیست‌ها تدارک ویژه‌ای دیده و البته از هرگونه واکنش به حملات فعلی آنان نیز ناتوان نیستند و این تنها یک صبر استراتژیک برای تثبیت امنیت در محیط داخلی سوریه و ریشه‌کنی تروریسم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 17
  • يو اس اس NL ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    بنااااازم ناز شصتت عمو نتان .
    • قریشی IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      96 12
      ان شاء الله با همون عمونتان محشور بشی . گرم ترین جای قیامت در انتظار امثال شماست
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      55 11
      یخورده صبر میکردی ...ذوق مرگ شی
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      30 13
      این تفکر اشتباه است و سوریه باید حساس ترین نقطه صهیونیست ها یعنی تاسیسات اتمی دیمونا را هدف قرار دهد تا انشاالله این رژیم جنایتکار و منشاء فتنه از روی جهان پاک شود تا مردم دنیا راحت تر زندگی کنند
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      44 6
      عموت نیست باباته
    • . IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      32 4
      چطوری سوسمار خور وهابی؟ ما آخرش نفهمیدیم بابات کیه،،اومدیم قدس بیا ببینییمت
    • احمد IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      35 9
      انشاء الله سپاه قدس ،حزب الله ،حماس ونیروهای ارتش سوریه وحشدالشعبی عراق ونیروهای فاطمیون وزینبیون وحیدریون به زودی امونتان را خواهند برید
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      3 15
      بابا خر شدیم یه چیزی گفتیم ولمون کنید
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      13 8
      منظورت همان يابو چموش است كه جفتك مي اندازه ؟
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      19 7
      سوریه عجب واکنش قاطعی انجام داده! من که کف کردم!
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      6 17
      باید از اسرائیل ترسید. خیلی خوبه که بشار اسد جوابه حملات اسرائیل رو نمیده.
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      9 7
      آسیاب به نوبت ... فعلآ نوبت به سربازای عمو سام رسیده ...
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      5 6
      اشکات را می بینم صهیونیست کثیف دیر نشده
  • US ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    64 15
    برا این که نتانیابو دربه در دنبال یه جنگ مقطعی میگرده که از زیر فشار داخلی که کابینه اش رو هواست در بیاد، عجله نکن خودمون میایم سراغت 3 سالش رد شده ;-)
  • کرمانشان IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    42 20
    مشرق .من ب خاطر گزارش های نظامیت میام مطالبته می خوانم.وجدانن این تحلیل اصلا جالب نیست.حماس با راکت اسرائیل انداخت غلط کردن.خویشتنداری یعنی چه.یا می زنی یا واقعا ای صهیونیستای نجس قدرت بازدارندگی دارن
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      10 8
      بزار قضییه شمال درسته بشه یک بلایی سرشون میاد که بیا و ببین. نمیخواد حالا خودش درگیر کنه.
  • صداقت IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    33 80
    ایران با این ترس فراگیر که برخلاف لفاظی هایی که مقاماتش دارند، منابع مردم ایران را در سوریه با این حملات هدر می دهد.
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      35 33
      صداقت بخاب تا پتو سرد نشده . احمق درجه دو قطعا باید تابع احمقای درجه یک باشن . منافع تو و همه اسرائلیا و اربابات فعلا رو هواست و داره نابود میشه ببم جام
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      7 5
      دفاع از سرائیل . خفگی می آورد !!! هههههههههههههههههههههههه
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    37 20
    آقای مقاله نویس و بهتره بگم ماست مالی کن، خودت مزخرفات خودترا باور میکنی؟!! مثل اینکه یادت رفته چندماه پیش سید حسن نصرالله از این حملات اسرائیل شاکی بود و گفت باید فکری به حالش بشه، واقعیت اینه که فعلا روس‌ها اجازه حملات تلافی جویانه به سوریه و نیروهای مقاومت را نمیدهند.
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    7 11
    فعلا ارتش سوریه تمامی تمرکز و اهتماماتش به آزاد سازی اندک سرزمینهای باقی مانده ای که تحت اشغال و تصرف تروریستهای که از سوی صهیونیستها مورد حمایت قرار میگیرند اما حملات ارتش رژیم صهیونیستی هر از دم یک گاه به مواضع نظامیان سوریه هدفی بجوز جلب توجه ارتش سوریه که برا رویاروی و سرگرم کردن ارتش سوریه با خود این رژیم که فرصتی شود برا گروهای افراطی تروریستی برای انتشار و بازپس‌گیری مناطق که از دست داده و آزاد شده معنی دیگیه ندارد اما در فرصت مناسب پاسخ کوبنده ای به رژیم اشغالگر قدس بخاطر تجاوزات خود داده خواهد شد....
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    9 0
    واقعیت این است
  • IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    5 15
    چیزی که مسلمه شماها در حمله به اسرائیل مصمم هستید
  • PL ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    20 28
    سوریه هیچوقت پاسخ نداده. شاید چون مواضع بمباران شده نیروهای کشور سوریه نیستند.
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      2 11
      فوق العاده است این نظر
    • قریشی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      21 6
      پس پاسخ موشکی که ارتش سوریه داد و ده نقطه استراتژیک از خاک فلسطین اشغالی رو هدف قرار داد چی؟! شماها عادت دارید فقط افسار هوش و شعورتون رو بسپرید دست بی بی سی و لاغیر ! وقتی وضعیتتون اینجوریه چرا به این سایت سر میزنید ؟ همون بی بی سی با اخبار کذاییش بهترین آرام بخش برای کسانیه که میخوان چشمشون رو روی واقعیات ببندند
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      4 2
      ده نقطه استراتژیک رو هدف گرفت ! اگر این کار و کرده بود که صدها بار هدف قرار نمی گرفت . همون یک بار حمله در مقابل صدها بار حمله اسراییل هم هیچ سندی براش نداری.
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    2 6
    این حرفهای جالب بود
  • سید IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    23 4
    تجربه درگیری های مختلف با اسرائیل نشان می دهد این کیان به سبب ماهیت ترسو بودنش، در اقدامات نظامیش تا هنگامی که طرف مقابلش بترسد و درصدد مقابله به مثل بر نیاید، جسور بوده و ادامه خواهد داد، اما همین که حریفش قدرت نمایی کند و به خصوص تلفات هم به صهیونیست ها تحمیل کند، پا پس می کشد و از ادامه عملیات منصرف می شود! پس برخلاف این تحلیل واکنش مناسب در قبال تحرکات این کیان صبر و سکوت نیست بلکه تلافی و آن هم به شدیدترین شکل و کمترین بازه زمانی است!
    • حمید US ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
      5 0
      سید جان سوریه و نیروهای ایرانی منتظر دستورات و فرمایشات شما بودند که خط و راه رو نشونشون بدی.....احتمالا همین فردا خواهند زد...باباجان باید زورشون برسه
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    13 5
    توجیهات خوبیه ولی باید جواب اسراییل داده بشه
  • میثم IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    22 14
    توی فیلم ها که یه سیستم پانتسیر نابود شد و عکس های قبل و بعد عملیات رو هم اسرائیل بعد از هر حمله منتشر میکنه، سوریه زمان اوج قدرتش سه روزه به زانو در اومد الان که چیزی جز یه ارتش شکست خورده و کشور ویران نمونده از اون.
    • قریشی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      6 7
      زیاد فیلم میبینی، واقعیات رو ببین
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    7 16
    چون مواضع سوری بمباران نمیشه مواضع ایران بمباران میشه خودشونم باید جوابگو باشن
    • احمد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      2 5
      فرودگاه دمشق مواضع ایرانه دلبندم؟!
  • رضا IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    5 4
    شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    10 5
    صهیونیست‌ها میدونن فعلا خبری از پاسخ نیست.دارن سو استفاده می کنن
  • سید رضا IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    1 7
    واقیت اینه که اسرائیل می خواد بنا به دستور کدخدا ؛ ایران رو تحریک و در گیر یه جنگ تمام عیار دیگه کنه ! نباید احساساتی برخورد کرد ! باید در زمان و مکان مناسب ، یه ضربه کاری به این آدمکش ها زد ، که دیگه از این غلطا نکنن !!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    5 12
    سوریه باید پایگاه های حساس نظامی صهیونیست رادرگام اول نابود کند
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    9 4
    دم حماس گرم با راکت پرانی اسرائیل را به غلط کردن انداخت
  • رضارجبی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    3 9
    اسراییل دنبال ایجاد درگیری با ایران تو سوریه هست تا بااین بهانه پای امریکارو به یه درگیری بزرگ بازکنه چون خودش به تنهایی عددی برای مقابله با ایران نیست ارتشی که دو روزه از غزه شکست میخوره توان مقابله با ایرا ن رو نداره بنابراین به حضور امریکا نیازمنده
  • 33 سال در جبهه های مقاومت IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    0 7
    این حرف من یادگاری باشه اینجا راه ایران از مقاومت شیعه منطقه معتقدبه آرمان ظهور و قیام حضرت و جنگ با کفار مشرکان از بعد برجام کاملآ دو راه جدا شده......
  • کامران IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    6 0
    شما یا معنای پاسخ قاطع رو نمیدونید یا به نظرتون دنبال کنندگان سایت مشرق رو بسیار کم فهم و خر فرض می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس