کد خبر 930467
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
فقط 3 کیلو از بدنش پیدا شد!

از وجود محراب و یار همراهش هیچ چیز باقی نماند. و به این ترتیب در تاریخ سی دیماه ۱۳۶۵ محراب نیز به صف شهدا پیوست.

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی یاران بهشت با انتشار تصویری از شهید علی اصغر حسینی محراب از سرداران هشت سال جنگ تحمیلی، نوشت:

در ۱۵ مرداد ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی در مشهد به دنیا آمد. دوران ابتدایی و راهنمایی خود را در مدرسه حاج تقی و دوره ی متوسطه را در دبیرستان کاشانی گذراند. به ورزش علاقمند بود، و در رشته‌ی کشتی موفقیت‌های خوبی کسب کرد. با شروع انقلاب، به عضویت بسیج درآمد و جزو فعال ترین جوانان محله بود.

بعد از آشنایی با شهید کاوه زندگی او تغییر کرد. شهید کاوه پس از شناخت توانایی‌های محراب، او را به فرماندهی عملیات لشکر ویژه شهدا انتخاب ڪرد. و آن دو همراه با هم در عملیاتها شرکت می‌کردند. چند بار مجروح شد. پس از تاسیس یگان دریایی لشکر ویژه‌ی شهدا در عملیات ڪربلای پنج شرکت ڪرد. با اینکه به شدت شیمیایی شده بود اما مقاومت ڪرد. سرانجام در ۳۰ دیماه ۱۳۶۵ در نزدیکی شهرک دو عیجی عراق بر اثر اصابت راکت‌های هواپیما دشمن بدن مطهرش تکه تکه شد و به جمع دوستان شهیدش پیوست.

به یاد یک فرمانده

با آغاز عملیات کربلای ۵، از شب چهارم به عنوان فرمانده ی محور عملیاتے لشکر ویژه ی شهدا عمل میکرد. او توانست درآن شب پاتک شدید عراق را قاطع پاسخ دهد. به طوری کہ تا ۹ صبح هیچ ڪس از نیروهای لشکر ویژه ی شهدا به شهادت نرسیدند.

درشب ششم عملیات و درحالے که بخش عظیمے از پادگان قصر را تصرف ڪرده بودند؛ توپها و راکتهای شیمیاییمنفجر شدند. محراب دچار عارضہ شیمیایی شد او را به اهواز منتقل کردند ولی با همان سوزش چشمان و گلویش و برخلاف دستورات پزشک دوباره راهی جبهہ شد.

درفاصلهی روزهای هفتم تا دهم عملیات، او مدام درتک و تابِ رفتن به خط مقدم بود سرانجام طاقت از کف داد و بعد از خواندن نماز درحالے که زیر لب آیه: «اللّهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک» را زمزمه مےکرد، به اتّفاق یکی از نیروهای اطّلاعات به طرف خطّ به راه افتاد و در حالے که سوار بر موتور به پل شهر دوئیچی عراق نزدیک میشدند، توسط راکتهایعراقی بمباران شدند.

از وجود محراب و یار همراهش هیچ چیز باقی نماند. و به این ترتیب در تاریخ سی دیماه ۱۳۶۵ محراب نیز به صف شهدا پیوست.

چند روز بعد، برادرش به قرارگاه تاکتیکی لشکر رفت و به همراه برادرصلاحی به محلّ شهادت رفتند آنچه از بدن محراب بهدست آمد؛ چیزی حدود ۳کیلوگرم بیشتر نبود. و این هم تقدیر الهے بود.

یاد کنیم همه شهدا را با ذکر صلواتی بر محمد وآل محمد

اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    33 0
    رفتند شهید شدند و عده ای از زحمات آنها سواستفاده کردند و به مقامی رسیدند و اختلاسی کزدند.
  • ايراني IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    24 0
    یاد کنیم همه شهدا را با ذکر صلواتی بر محمد وآل محمد اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      9 0
      آفرین
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    0 3
    این خدا بیامرز خیلی شبیه سید محمد رضا حسینی بازیکن ذوب آهنه....
  • سیدلارستان IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    6 0
    شهدا قربان خاکتان اگر نبودرشادتهایتان الان نبود خاکمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس