محمد دهقان نمایه

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: با تصویب کمیسیون قضایی مجلس فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی می‌توانند با ارائه درخواست به تابعیت ایران درآیند.

به گزارش مشرق، محمد دهقان نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمسیون قضائی مجلس گفت: لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از زنان ایرانی با مردان خارجی در کمیسیون قضائی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات و جزئیات آن به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور دو لایحه را به مجلس ارسال کرد

طرح اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی مسکوت ماند

تولد ماهانه ۱۰۰ کودک بی هویت در تهران

وی افزود: بر اساس این لایحه فرزندان حاصل از زنان ایرانی با مردان خارجی می‌توانند به تابعیت ایران درآیند و این کار تا قبل از ۱۸ سالگی با درخواست مادر انجام می‌شود و بعد از ۱۸ سالگی با درخواست خود فرد چنانچه فرد مشکل امنیتی نداشته باشد و این موضوع به تأیید وزارت اطلاعات برسد به تابعیت ایران درمی‌آید.

عضو کمیسیون قضائی مجلس اظهار داشت: چنانچه پدر و مادر و یا هریک از این دو نفر فوت کرده باشند و یا ابهامی در خصوص ایرانی بودن مادر فرد وجود داشته باشد و ایرانی بودن مادر و نسب فرد وجود داشته باشد، باید اثبات نسب در دادگاه صالحه انجام شود و حکم دادگاه در این باره ملاک است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    1 5
    تابعیت ایرانی داشته باشند ولی ایرانی نباشند.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    0 3
    این لایحه خوبی نیست شاید مشکلات بدی داشته باشد
    • علی رسولی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
      0 0
      مصوبه خوبی میشود. بد این است ک ازدواج رسمی و شرعی مرد خارجی با زن ایرانی مشکلی نداشته باشد. ولی فرزندی ک حاصل تولد است . هیچگونه حقوق اولیه برخوردار نباشد. یا کلا جلوی این ازدواج ها را بگیرید. یا به فرزندان حاصل این ازدواج ها همچون یک فرد ایرانی نگاه کنید. زیرا مادر او به عنوان یک انسان ایرانی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس