کد خبر 929693
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
انفجار خط لوله مکزیک جان ۲۱ نفر را گرفت

با انفجار یک خط لوله در مرکز مکزیک، حداقل ۲۱ نفر کشته و ۷۱ تن زخمی شدند. این انفجار در حالی رخ داد که برخی در حال دزدی سوخت از این خط لوله بودند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، با انفجار یک خط لوله که توسط دزدان سوخت در مرکز مکزیک در اختیار گرفته شده بود، حداقل ۲۱ نفر کشته و ۷۱ تن زخمی شدند. این انفجار در حالی رخ داد که برخی تلاش می‌کردند کانتینرها را پر کنند.

ببینید


عمر فیاد، فرماندار هیدالگو گفت که اورژانس اجساد نیم سوخته ۲۱ نفر را شناسایی کرده است و حداقل ۷۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند.


فیاد گفت: «تعداد قربانیان می تواند بیشتر از این هم باشد چون شعله ها دسترسی به منطقه را سخت کرده اند».


کمی پس از نیمه شب آلفونسو دورسو، وزیر امنیت عمومی گفت: «آتش مهار شده است و دولت برای انتشار آمار نهایی کشته شدگان نیاز به زمان دارد».


تصاویر منتشر شده در تلویزیون مردم را با جراحات شدید سوختگی نشان می دهد و آمبولانس هایی را که دولت فرستاده و پزشکانی را که در حال مداوا هستند.


آندرس مانوئل لوییز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک اقدامات شدیدی را علیه دزدی رایج سوخت آغاز کرد که به عقیده دولت بیش از ۳ میلیارد دلار در سال گذشته هزینه داشته است.


این انفجار یکی از بدترین اتفاق ها در تاریخ معاصر مکزیک است که از شکاف های غیرقانونی فراوانی در شبکه خط لوله های نفت و گاز رنج می برد.


فیاد گفت: «من از همه می‌خواهم درگیر دزدی سوخت نشوید، غیر از اینکه غیرقانونی است، زندگی شما و خانواده تان را به خطر می اندازد».


این خط لوله جدا شده نزدیک به پالایشگاه تولا متعلق به شرکت نفت پترولیوس مکزیکانوس قرار داشت.


تصویر دیگری در تلویزیون مکزیک این خط لوله را نشان می‌دهد که روز گذشته نفت از آن فوران می زد و مردم در حال پر کردن سطل ها و ظروف پلاستیکیشان بودند.


لوییز اوبرادور نگرانی خود را در توییتر ابراز کرد و گفت از کل دولت می‌خواهد به مردم در صحنه کمک کنند.


اقدامات سختگیرانه این رئیس جمهور در مورد دزدی سوخت مورد حمایت عمومی قرار گرفت ولی تصمیم او برای بستن خط لوله ها به منظور جلوگیری از برداشت سوخت توسط دزدان، عرضه نفت در مرکز مکزیک را مختل کرد و نگرانی در مورد آسیب رسیدن به اقتصاد در نتیجه کمبود سوخت را بالا برد.


بسیاری عکس‌العمل‌های شدیدی به این انفجار نشان دادند و گفتند دزدان سوخت مقصر اصلی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس