پیم فربیک

تیم ملی فوتبال کشورمان در دور یک هشتم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا باید با عمانی دیدار کند که سرمربی اش در سال ۲۰۰۷ زخم عمیقی به فوتبال کشورمان زد.

سرویس ورزش مشرق - حریف تیم ملی فوتبال کشورمان در دور یک هشتم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا عمان است که با هدایت مربی هلندی نام آشنایش می‌تواند بار دیگر خاطرات تلخ جام ملت‌های چهاردهم در سال ۲۰۰۷ را زنده کند.

" پیم فربیک" هلندی در آن دوره از مسابقات در دور یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا با کره جنوبی به مصاف تیم ملی ما به سرمربیگری امیر قلعه نویی رفت. دیداری که در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم بدون گل پایان یافت و در ضربات پنالتی مهدی مهدوی کیا و رسول خطیبی ضربات پنالتی شان را از دست دادند و تنها غلامرضا عنایتی و فریدون زندی موفق به گلزنی برای ما شدند تا در نهایت با نتیجه ۲-۴ شکست خورده و کابوس حذف از دور یک چهارم برای امیر قلعه نویی ساخته شد.

حالا کی روش پس از ۱۲ سال بار دیگر در یکی از مراحل حذفی با تیمی روبرو می‌شود که پیم فربیک روی نیمکتش نشسته و تجربه کنار زدن تیم ملی کشور ایران را در کارنامه اش دارد. در همان سال فربیک با کره جنوبی به عنوان سومی مسابقات جام ملت‌های آسیا هم دست یافت.

بیشتر بخوانید:

حریف ایران در یک هشتم نهایی مشخص شد +نمودار و برنامه بازی‌ها

فربیک از دو سال پیش هدایت تیم عمان را در دست گرفته است. او پیش از این به همراه افشین قطبی دستیار دیک ادووکات هلندی در کره بوده و سرمربیگری استرالیا، کره جنوبی و تیم زیر ۲۳ سال مراکش را هم در کارنامه دارد. علاوه بر سومی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷، در سال ۲۰۱۰ هم موفق شد همراه تیم استرالیا راهی جام جهانی آفریقای جنوبی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    0 0
    تیم عمان تیمی درجه دو درفوتبال آسیاست اماآنچه مرانگران کرده بخصوص بادیدن بازی عراق بامااین است که تیم کیروش درجهان به یک تیم تهاجمی مشهورنیست شاخصه ای که درادوارگذشته همراه خودداشت . فاصله کم جام جهانی بااین مسابقات هم مزیدبراین نگرانی است . تیمی که بسیارخوب دفاع میکند تیمی که بایک مهاجم بازی میکند اینهامشخصه تیم کیروش بود واین به حریفان ایران شجاعت حمله کردن میدهد . کیروش باید این تصویر ازایران را پاک کند ودردوردوم تاآخر تیم راتهاجمی به میدان بفرستد تاحریفان مجبورشوندعقب بایستند وطبعا تیمی که دفاعی بازی کندکیروش بایدبداندراه حمله به آن کدام است . تیم مادرهرپستی عالی هستند امایادمان باشد دردورقبل وقتی باعراق ده نفره شد بازی بسیارعالی را به نمایش گذاشت تیمی که ده نفره بوی گل میدادوباخت تیم درحس بازی زیبای ده نفره گم شد . پس تیمی که ذاتاتهاجم رادوست دارد رانباید دست بسته ومحتاط به میدان فرستاد . من دراینجا درحدخواهش ازکیروش میخواهم تیمی تهاجمی رابه زمین بفرستد . اوهمه گونه ارنج وابتکارمتکی به دفاع را امتحان کرده است امااگرشیری را اجازه یورش وشیربودن ندهیم فراموش میکندشیراست مگرآنکه ضربه دردناکی به این شیرزده شود که گاه وقت باشیرهمراه نیست تاشیربودن خودرابه حریف یادآوری کند . وقتی مالکیت بازی قبل ازآن عراق بود معنیش این نبودعراق اسپانیابود بلکه معنیش این بودکه کیروش میخواست همین باشدوگرنه سرگرفتن سردارتوسط دفاع تیم عراق باداورچهارم غرنمیزدبلکه تیم رابه حالت تهاجمی درمیاورد . بیاییددعاکنیم کیروش درآسیا بگذاردتیمی که حتی مدافعانش راه گل زدن رابلدندوهافبکهایش مهاجم هستند خودش باشد ومردم تیمی راببینندکه دارندامااسیرافکارکیروش میشود . من هرگزنمیتوانم قبول کنم دربازی باعراق مالکیت مال عراق ومیزان خطای مابیشترازآنهابود . نگرانم کیروش شجاع نباشد نگرانم اعصاب خراب باریکنان ناشی از دستورات محتاطانه کیروش باشد وگرنه امیری مثلا واصولا بازیکنی فنی ونه خشن است !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس