کد خبر 929093
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
برادر دو شهید از 3 پسرش گذشت +عکس

در عملیات فتح المبین برادر کوچکترش محمدحسن و در عملیات خیبر برادر دیگرش محمد محسن به فیض شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی یاران بهشت با انتشار تصویری از لحظه وداع با پیکر شهید محمد جواد روزی طلب از شهدای دفاع مقدس نوشت:

سفر به خیر گلِ من
ڪه می روی با باد
ز دیدہ می روی اما،
نمی روی از یاد...

در ۲۸ مرداد ۱۳۴۲ در محله لب شیراز در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. دوران نوجوانی‌اش را در شیراز به سر برد و در دبیرستان ابوذر به تحصیل پرداخت. با پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد به فعالیت پرداخت و نقش مهمی در مبارزه با گروهک ‌های ضدانقلاب داشت. در ماجرای انقلاب فرهنگی و تسخیر دانشکده‌ی ادبیات شیراز نقش آفرینی ڪرد.

با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان نیروی داوطلب به جبهه آبادان رفت و تا سال ۶۱ در عملیات های شکست حصرآبادان و آزادی بستان و فتح المبین حضور داشت. در عملیات فتح المبین برادر کوچکترش محمدحسن و در عملیات خیبر برادر دیگرش محمد محسن به فیض شهادت رسیدند.

بعد از اینکه به عضویت رسمی سپاه پاسداران درامد، با خواهر سردار شهید عبدالحمید حسینی که در شیراز بعنوان شهیدفدایی امام زمان (عج) معروف است، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه فرزند پسر به نام های محمدحسن، عبدالحمید و محمد محسن است.

در سپاه پاسداران مسئولیت های متعددی مانند اطلاعات و عملیات تیپ امام سجاد و مسئولیت پذیرش و مسئول نیروی انسانی (پرسنلی) سپاه فارس را عهده دار شد.

او در سال ۱۳۶۵و با تاسیس تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (ع) مسئولیت پرسنلی این تیپ را برعهده گرفت و در کربلای چهار شرکت کرد، آوردگاه آخر این سردار رشید اسلام کربلای پنج بود، وی در مرحله دوم عملیات کربلای پنج در ۲۵ دی ۱۳۶۵ درشب شهادت حضرت زهرا (س) در عملیاتی با رمز یازهرا در شلمچه با پهلویی شکسته به دیدار معبود شتافت.

یاد کنیم همه شهدا را با ذکر صلواتی بر محمد وآل محمد

اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    46 0
    خدا رحمتشان کند . شادی روحشان صلوات .
  • DE ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    9 0
    روحت شاد برادر ، باعث افتخار همه مردم هستید.
  • حمید IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    14 0
    خداوند اورا رحمت کند و ما راه بیامرزد.انسان شریفی بود در تیپ 35 امام حسن مجتبی(ع) استان فارس. چون این توفیق نصیب بنده هم شده بود که در گردان قمر بنی هاشم آن تیپ بودم.
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    14 0
    این شهدا چه اسمهای قشنگی داشتند زوجهای جوان توجه داشته باشند بگیرند چگونه باید اسم برای فرزندانشان انتخاب کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس