شمال غرب.jpg

نیروهای یمنی در جریان این عملیات موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در هم بشکنند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کنند.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین خبرها از مرکز استان الجوف یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیاتی را از محور «وادی اسطر» و کوه «ملیسه» علیه مزدوران سعودی در منطقه «المهاشمه» در محور غربی بخش «خب و الشعف» انجام دادند.

نیروهای یمنی در جریان این عملیات موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در هم بشکنند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کنند؛ منطقه راهبردی «المهاشمه» در حدفاصل صحرای «الاجاشر» و کوه «سرحان» واقع شده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی جنوب عربستان / حملات سنگین مزدوران سعودی علیه نیروهای یمنی در جنوب غرب استان نجران + نقشه میدانی و عکس

در صورتی که نیروهای یمنی بر منطقه «المهاشمه» سیطره پیدا کنند، ارتباط مزدوران سعودی از صحرای الاجاشر با کوه «سرحان» دچار مشکل جدی می‌شود و آنان در این مناطق از سمت جنوب محاصره می‌شوند.

خبرها حاکیست، مزدوران سعودی نیز حملاتی را از منطقه «اسطر» علیه مواضع نیروهای یمنی در منطقه «وادی اسطر» انجام دادند اما با اقدام به موقع ناکام ماندند و شماری زیادی از آنان در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در جریان یک عملیات دقیق در محور غربی بخش «خب و الشعف» توانستند کاروان نظامی تیپ ۱۵۵ مزدوران سعودی را در منطقه «الصابرین» در کمین گرفتار کنند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی درصدد هستند با پاکسازی کامل محور غربی بخش «الخب و الشعف»، آرامش بیشتری را در مرکز استان الجوف برقرار کنند و امنیت جاده «الجوف - صعده» را هم تأمین کنند.

همزمان با عملیات در محور غربی بخش «خب و الشعف»، مزدوران سعودی حملات گسترده‌ای را از حومه منطقه «الحزم» علیه مواضع نیروهای یمنی در محور شرقی و جنوبی بخش «المتون» در جنوب استان الجوف انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله مستقر در منطقه از همان ابتدا موفق شدند تحرکات مزدوران سعودی را در این محور رصد کنند و واکنش قاطع نشان دهند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته در نهایت توانستند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند؛ بخش راهبردی المتون دروازه شرقی برای ورود به مناطق «المعیمره و الحزم» محسوب می‌شود.

به گفته منابع میدانی، مزدوران سعودی درصدد هستند با اشغال بخش «المتون»، امنیت مناطق اشغالی «المعیمره و الحزم» را افزایش دهند و نیروهای یمنی را در محور شمالی بخش «المصلوب» به محاصره دربیاورند.

استان الجوف در شمال یمن واقع شده و با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدور سعودی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    19 7
    قسمت سبز رو به گسترشه، الحمدلله.. #یمن_پیروز_است
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    10 0
    جنگ اصلی "جنگ با لیبرالیزم است جنگ با حاکمیت یهود جنگ با امپراطوری شیاطین جنگ با دشمنان الله
  • مصطفی IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    6 0
    ید الله فوق ایدیهم واااای یه لحظه فکرشو بکنین امریکاااااا عربستاااااان غول های نفتی و جنگیه دنیا از فقیر ترین کشور عربی شکست بخورن تو دهنیه خدا لامصب دندون میشکنه ادم حماسه های جنگ بدر و خیبرو داره زنده تماشا میکنه کاش راه باز بشه بریم یمن افتخار ما ایرانیا مدافع حرم حالا بشیم مدافع یمن مظلوم
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    راه حل یمن حملات1- شبانه 2- مستمر همه شبه 3- کوچک 4- در تمامی خطوط برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    1 0
    من امروز سوره احزاب و آیه های مربوط به فتح رو خوندم. 27تا 29 وَرَدَّ اللَّهُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِغَيْظِهِمْ لَمْ يَنَالُوا خَيْرًا وَكَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ الْقِتَالَ وَكَانَ اللَّهُ قَوِيًّا عَزِيزًا (27) خدا کافران کینه توز را باز پس زد اینان به هیچ غنیمتی دست نیافتند و، در کارزار مؤمنان را خدا بسنده است زیرا خدا پرتوان و پیروزمند است. ان شاءالله که سپاه اسلام پیروز بشن
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    1 0
    جنگ حق علیه کل باطل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس