نیایش

تایید و رد گران و پولی کردن معابر و تونل‌های شهر تهران از سوی اصلاح طلبان که به نوعی بازی با افکارعمومی است، چه دلیلی دارد؟

سرویس سیاست مشرق - اصلاح طلبان بی درنگ و بلافصل از یک ایده برای شهر تهران صحبت می‌کنند، ترجیع بند تمامی اعضای این جناح چه در شهرداری و شورای شهر یک موضوع است، «پایتخت باید گران شود» و «مردم باید هزینه حضور در شهر تهران را پرداخت کنند.»

از ماجرای اخذ عوارض برای بزرگراه‌ها گرفته تا تونل‌هایی که پیشتر از حضور اصلاح طلبان ساخته شده، اعضای این جریان سیاسی می‌خواهند درآمدزایی کنند و چشم به جیب شهروندان دوخته‌اند اما دریغ از یک طرح عمرانی و اصلاحی در شهر تهران که در یک سال و اندی از حضور این جریان سیاسی در پارلمان و مدیریت شهری به بهره برداری رسیده باشد.

بیشتر بخوانید:

یک قدم دیگر اصلاح طلبان برای گران کردن تهران

تکرار این روزهای اصلاح طلبان: تهران باید گران شود / لطفاً مراقب جیب‌های خود باشید!

اصلاح طلبان شهر تهران را گران می‌خواهند

اصرار اصلاح‌طلبان برای گران‌ترکردن پایتخت / آیا تهران شهر ارزانی است؟

از سال گذشته نظریه گران کردن شهر تهران از سوی اصلاح طلبان مطرح شد و به طور قطره چکانی برای آماده سازی افکارعمومی از سوی اغلب اعضای این جناح سیاسی مطرح شد حالا به نظر می‌رسد که شورای شهری‌ها شهروندان تهرانی را آماده پذیرش نظریه خود می‌کنند.

از همین روست که چندی پیش یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد به زودی لایحه دریافت عوارض برای تردد از تونل‌های شهری و بزرگراه صدر به شورای شهر تهران ارائه می‌شود.

رسانه‌های نزدیک به اصلاح طلبان البته این موضوع را نفی کرده و دوباره مطرح کردند که در حال بررسی است و «پیروز حناچی» شهردار تهران که در زمان شهرداری «محمدعلی نجفی» از پولی شدن بزرگراه‌ها سخن گفته بود این بار نیز این موضوع را تکذیب کرد و گفت:

«این صحبت‌ها در بحث‌های کارشناسی مطرح می‌شود و لزومی ندارد در رسانه‌ها در این مرحله به آن پرداخته شود.»

آنطور که مشخص است اصلاح طلبان نمی‌خواهد چنین طرح‌هایی رسانه‌ای شود؛ چراکه در سکوت خبری بهتر می‌توانند این طرح‌ها را پیاده سازی کنند و با فشار افکارعمومی مواجه نمی‌شوند. به نظر می‌رسد از این روست که چنین مواردی را تأیید و نفی می‌کنند و در حالت ابهام باقی می‌گذارند.

«محسن هاشمی رفسنجانی» نیز ضمن اشاره به انتشار اخباری درباره پولی شدن تونل‌های شهری اظهار کرد:

«متأسفانه انتشار این خبر، تشویش اذهان عمومی بود چرا که هنوز تا این لحظه نه لایحه‌ای است و نه اینکه شورا و شهرداری در این زمینه برنامه‌ای دارند.»

اما جالب اینجاست که وی این موضوع را نفی نکرد و گفت:

بر اساس ماده ۱۵۸ قانون برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران، شهرداری موظف به اخذ عوارض از تردد خودروها در تونل‌های شهری شده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: ماده اشاره‌شده کاملاً روشن و شفاف است و برای تنویر افکار عمومی باید عنوان شود که در واقع پولی شدن تونل‌ها مربوط است به دوران مدیریت شهری گذشته و به دوره قالیباف برمی‌گردد.

این اظهارات محسن هاشمی در حالیست که پیش از این وی گفته بود: «به شهروندان تهرانی این اطمینان را می‌دهم که شهرداری هیچ برنامه‌ای برای اخذ عوارض در تونل‌های شهری تهران ندارد!».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    0 18
    جاوید اصلاحات .این طرح ها همه مال دوران قالیبافه
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    1 0
    بله سوء مدیریت شما هم مال قالیبافه. اصلا کل خرابکاری های شما توسط روح قالیباف که در شما حلول کرده انجام میشه وگرنه شما همه با سواد و با کفایت ولیاقت هستید.
  • US ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    0 0
    والا دیگه نون نداریم بخوریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس