ارتش سوریه کنترل سد «تشرین» را به دست گرفت

۳۵ فرمانده ارشد میدانی داعش در عملیات ویژه نیروهای اطلاعات و نیروی هوایی ارتش عراق در شرق رود فرات به هلاکت رسیدند

به گزارش مشرق، جدیدترین تحولات میدانی از جنوب شرق استان دیرالزور سوریه حاکیست، عملیات شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی یگان‌های هوایی و توپخانه ائتلاف غربی علیه بازمانده‌های گروه تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: همزمان با عملیات شبه نظامیان کُرد، نیروهای نفوذی عراقی در یک رصد دقیق موفق شدند محل نشست حدود ۳۵ تن از فرماندهان داعش را در شهرک «السوسه» در نوار ساحلی شرق رود فرات شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید:

موج سنگین ترورهای دومینوار فرماندهان گروه‌های تروریستی در شمال سوریه + نقشه میدانی و تصاویر

این منبع میدانی به مکان دقیق شناسایی فرماندهان داعش اشاره کرد و افزود: سرکرده‌های گروه تروریستی داعش به همراه شماری از معاونان و دهها تن از محافظان خود در یک ساختمان دو طبقه در شهرک السوسه نشست برگزار کرده بودند.

وی با بیان اینکه نیروهای نفوذی به سرعت اطلاعات به دست آمده را در اختیار فرماندهی ارتش عراق قرار دادند، گفت: جنگنده‌های F۱۶ عراقی پس از دریافت اطلاعات به سرعت به پرواز درآمدند و محل جلسه فرماندهان داعش را در این شهرک هدف قرار دادند.
 

در جریان حملات شدید جنگنده‌های عراقی، ساختمان محل برگزاری جلسه فرماندهان داعش به طور کامل منهدم شد و تروریست‌ها در زیر این ساختمان تخریب شده مدفون شدند.

به گزارش مشرق، یگان‌های موشکی و توپخانه ای بسیج مردمی عراق در غرب استان الانبار و نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه (منطقه البوکمال) در ساعات گذشته مواضع تروریست‌های داعش را در شرق رود فرات رصد کردند و هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست‌های داعش در جریان درگیری‌های یک هفته گذشته با شبه نظامیان کُرد حدود ۵۰ درصد از مناطق تحت اشغال خود را در شرق رود فرات از دست داده‌اند.


‌در حال حاضر، عناصر تروریستی داعش مساحتی در حدود ۱۳۰ کیلومر مربع را در اشغال دارند اما کنترل مناطق مهمی از جمله «الهجین، البوخاطر، ابوالحسن، باغور تحتانی میدان نفتی الکشمه، ارتفاعات خیمه و سنبا» را از دست داده‌اند.

به گفته منابع میدانی، تروریست‌های داعش در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته، کنترل بخش‌های وسیعی از شهرک «الکشمه» را از دست داده‌اند و ارتباط آنان با کشور عراف قطع شده است.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان کُرد در جریان عملیات ۱۰ روز گذشته، از نوار ساحلی شرق رود فرات در امتداد مرز عراق به سمت حومه شهر البوکمال پپیشروی کرده‌اند و به صورت نسبی بر شهرک راهبردی باغور تحتانی مسلط شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ابو عبدالله IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    11 4
    ازفرزندان شهدا خواهش داریم برای شادی روح پدران خود درخت میوه بویژه انجیر کاشته وان را وقف کنند درمزارشهدا وبوستانها وحتی درطبیعت وکنارچشمه های کوهستانی مانند ترکیه
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    درورد بر غیرت کوردها
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      4 2
      درود بر کردهای وطن پرست سوریه و عراق و ایران البته نه تجزیه طلب بلکه مانند کردان ما مقاوم و وطن دوست و با صلابت
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    9 7
    مشرق جان در خیرها آمده نیروهای تروریستی تحت حمایت رجب از منبع عقب نشینی کردند.اگر موثق است اعلام بفرمایید
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    8 2
    عالی بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس