عبدالله رضیان،

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: وزیر صنعت در جلسه با هیات رئیسه کمیسیون وعده داد تا دو هفته آینده بسته‌ای را برای «ساماندهی بازار خودرو» به مجلس ارائه کند.

به گزارش مشرق، عبدالله رضیان عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اعضای هیأت رئیسه کمیسیون صنایع در جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت موضوع بازار خودرو را مورد بررسی قرار دادند و وزیر صنعت قول داد تا دو هفته آینده بسته‌ای را برای ساماندهی بازار خودرو نهایی کرده و به کمیسیون ارائه کند.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به بررسی موضوع لزوم نزدیک شدن قیمت خودرو در کارخانه و بازار گفت: آقای سروش مدیر عامل شرکت سایپا اعلام کرد این شرکت روزانه ۳۰ میلیارد تومان ضرر می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ۲۰۶ با تندر ۹۰ اتوماتیک؛ هاچ‌بک صفر یا سدان کارکرده؟

جدول / پژوپارس ۷۰ میلیون تومان شد

وی اظهار داشت: اختلاف قیمت خودور در کارخانه و بازار آزاد به جیب دلال‌ها می‌رود و تنها ۲۰ درصد خودروهایی که خرید و فروش می‌شوند، خودروهای صفر هست و بقیه داد و ستدها مربوط به خودروهایی است که مدت‌ها از تولید آنها می‌گذرد.

اگر خودرو سازها ۵ درصد زیر قیمت بازار خودرو را عرضه کنند، معاملات خودرو در بازار تحت کنترل وزارت صنعت و شرکت‌های خودرو ساز در خواهد آمد و به دلیل اینکه دلالی‌ها کاهش می‌یابد تقاضای بازار نیز واقعی شده و کاهش خواهد یافت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    1 0
    با سلام... شما چرا همه رو به چشم دلال میبینین اگه میخاین یه کار درست کنین بین خودرو اولی ها و خودرو چندمی ها تفاوت قائل بشین... واسه ما خودرو هم مثل خونه آرزو شد
  • علی نیلی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    1 0
    سلام... چرا راهکارهای شما توی افزایش قیمت خلاصه میشه... چرا دنبال راه بی دردسرین... بین خودرو اولی ها و خودرو چندمی ها تفاوتی قائل بشین و اجازه فروشش رو تا چند سال ندین
  • moh IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    1 0
    ننی عروس ؟؟؟؟؟این وسط مردم بد بخت چه گناهیی کردن که باید ماشین وبرابر قیمت بگیرن .البته اگه پولی داشته باشن
  • سید حبیب IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    5 2
    تنها راه نجات گران فروشی خودروهای بی کیفیت ایران خودرو و سایپا ورود سپاه به عرصه خودرو سازی است و تا وقتی سپاه در عرصه خودرو سازی ورود نکرده و خودرو ارزان و با کیفیت در شان مردم ایران تولید نکند خودرو سازهای داخلی با خودروهای بی کیفیت شان جیب مردم را خالی خواهند کرد
  • US ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    0 0
    خب چه فرقی میکنه برا مردم الآن دلال ها میخورن فردا کارخونه دارها پس الکی منت سر مردم نذارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس