چرا مردم آثار ارزانی ارز را نمی‌بینند؟

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: اگر مسؤولان می‌گویند ارز ارزان شده، مردم باید اثر این ارزانی را در زندگی خود مشاهده کنند اما مردم این اثر را نمی‌بینند.

به گزارش مشرق، آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید امروز چهارشنبه ۲۸ آذر ماه در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه، فقر را یکی از بلاها و مصیبت‌های جامعه دانست و گفت: اسلام همواره با ظلم، جهل و فقر به صورت جدی مبارزه می‌کند و می‌خواهد جامعه ای بسازد که در آن ظالم، جاهل و فقیر وجود نداشته باشد، همانگونه که نماز و روزه فریضه است طلب علم و مبارزه با جهل هم فریضه به شمار می‌رود اما چون اهمیت لازم به آن داده نشده جهل افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید

سناریوهای کاهش نرخ دلار در بانک مرکزی

بازی مراکز قیمت‌گذاری کالاها با روان مردم

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید از ظلم، جهل و فقر مصون و محفوظ باشد، افزود: اسلام با هدف تأسیس یک جامعه متحد و هماهنگ و مترقی سعی می‌کند ۳ عامل مخرب اجتماع را از جامعه محو کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی (ع) اظهار داشت: حضرت فرمودند فقر انسان زیرک و هوشیار را از اقامه حجت عاجز می‌کند، معمولا در جامعه به فردی که فقیر باشد کمتر اهمیت داده می‌شود و به آن بی‌اعتنایی می‌کنند، بر اساس روایات فقر در دین انسان و فعالیت‌های دینی هم نقصان به وجود می‌آورد و عقل را تضعیف می‌کند؛ بنابراین فقر تبعات دینی و اجتماعی زیادی دارد.

وی با اشاره به رابطه فقر، جهل، بیکاری و فساد ادامه داد: اسلام سعی می‌کند که فقر را از جامعه از بین ببرد و جامعه ای به وجود آورد که مسلمانان به یکدیگر نزدیک باشند، با وجود فقر مردم نمی‌توانند به یکدیگر نزدیک باشند از این رو باید اشرافی‌گری از بین برود.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه مسؤولان باید برای رفع فقر و حل مشکلات گام جدی بردارند، ابراز داشت: مسؤولان باید به گونه‌ای سیاستگذاری کنند که فقر کاهش پیدا کند، متأسفانه یکی از مشکلات ما در جامعه همین است.

وی افزود: هرچه تأکید می‌شود که مسؤولان باید فقر را از بین ببرند، اشتغال و تولید را تقویت کنند و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار قرار دهند، برخی مدام می‌گویند در اقتصاد چنین و چنان شده است، این در حالی است که مردم باید بهبود اقتصادی، از بین رفتن گرانی و کاهش فقر را در سفره و فضای زندگی خود ببینند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: انسان فقیر مشکلات فراوانی دارد و نسبت به اهل خانه خود شرمنده است و حتی در جامعه به او بی‌اعتنایی می‌شود، جامعه باید متوازن و متعادل وجود داشته باشد، یکی از تأکیدات ویژه و آرمان‌های حضرت امام این است که فقر باید از بین برود.

وی ادامه داد: اگر مسؤولان می‌گویند ارز ارزان شده مردم باید اثر این ارزانی را در زندگی خود مشاهده کنند اما مردم این اثر را نمی‌بینند. متأسفانه ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و همه چیز گران است و باید برای آن تدبیر جدی شود، نابودی ریشه کردن کردن فقر باید به صورت جدی در دستور کار مسؤولان باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    2 0
    چرا نداره .. چون یه عده سیرمونی ندارن هرچی اختلاس میکنند و رانت خواری میکنند بازم کمشونه .. دلیلش واضح و روشن دیگه سوال نداره جان من
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    1 0
    ارزارزان میشه قیمت گوشت روزبه روزمیره بالا
  • پسر IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    2 0
    فقط حرف
  • عباس IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    0 0
    دولت سرمایه داران و مرفه هان بیدرد دولت اسلام آمریکایی دولت تزویر و دروغ چه انتظاری از اینها دارید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس