کد خبر 921219
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
«سپر شمال»؛ چرا صهیونیست‌ها ارتش خود را باور ندارند؟

ارتش رژیم اسرائیل ادعا می کند که تاکنون چهار تونل حزب الله را در طول مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی درچارچوب عملیات موسوم به "سپر شمال" کشف کرده است اما نیروهای صلح بان سازمان ملل مستقر درجنوب لبنان می گویند که دو تونل کشف شده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، پس از مخالفت ارتش رژیم اسرائیل در افشای محل های سه تونل مورد ادعای خود در مرز فلسطین اشغالی و لبنان و فاش کردن محل یک تونل در امتداد روستای کفرکلا مشرف به منطقه تحت کنترل این رژیم در مرز، ابهام ها درباره تعداد تونل ها افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید

نتانیاهو برای جبران شکست برنامه یک غافلگیری بزرگ را دارد

اسراییل مدعی کشف تونل جدید حزب الله شد+عکس

شبکه دهم تلویزیونی رژیم اسرائیل اعلام کرد: ساکنان شمال (فلسطین اشغالی) از کشف نشدن تونل‌ها نگران هستند و می ترسند که تونل های دیگری تا درون شهرک های آنها در (مرز فلسطین اشغالی) کشیده شده باشد. یکی از دلایل نگرانی آنها این است که ارتش اسرائیل از افشای محل سه تونل خودداری کرده است.

در پی این امر، ارتش رژیم اسرائیل نشست هایی را با روسای مسئولان محلی این رژیم برگزار می کند. ارتش از دیروز دیدارهای خصوصی با ساکنان شهرک های صهیونیست نشین مرز فلسطین اشغالی با لبنان برگزار کرده تا نگرانی آنها را برطرف کند.

به گزارش شبکه دهم تلویزیون رژیم اسرائیل، یک افسر بلندپایه ارتش با ساکنان یکی از این شهرک ها در نشستی پشت درهای بسته درباره موضوع تونل ها و امنیت ساکنان آن شرکت کرده است. در این نشست، یکی از ساکنان زن حاضر از ارتش رژیم اسرائیل انتقاد کرد و گفت: این (گفته های شما درباره تونل ها) دروغ است. تو امروز می گویی که می خواهم شما را آرام کنم اما ما امروز می گوییم که هیچ یک از گفته های شما را باور نمی کنیم زیرا شما صرفا برای آرام کردن ما آمده اید و نه گفت واقعیت.

یک زن دیگر نیز به افسر یاد شده گفت: آنجا افرادی از حزب الله با لباس شخصی می نشینند و ارتش کاری نمی کند. چه امنیتی برای ساکنان وجود دارد؟ این اقدام (ارتش رژیم اسرائیل) الان به خاطر تونل ها است اما کسی حافظ ساکنان (شهرک های صهیونیست نشین) نیست.

رژیم اسرائیل عملیات موسوم به "سپر جنوب" را در مرز غزه اجرا می‌کند

از سوی دیگر یک روزنامه رژیم اسرائیل اعلام کرد که این رژیم قصد دارد تا عملیات مشابهی با عملیات موسوم به "سپر شمال" را در مرز فلسطین اشغالی با نوار غزه اجرا کند.

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: همزمان با اقدام ارتش اسرائیل در اجرای عملیات "سپر شمال" در برابر حزب الله لبنان که درخصوص کشف تونل های این حزب است، ارتش به احتمال زیاد عملیات نظامی موازی با آن را برای کشف تونل های حماس در مرز غزه اجرا خواهد کرد.

این رسانه افزود: عملیات نظامی احتمالی موسوم به "سپر جنوب" همانند عملیات "سپر شمال" خواهد بود. عملیات سپر شمال در برابر حزب الله در جبهه شمالی و عملیات سپر جنوب در برابر جنبش حماس در جنوب به منظور کشف و انهدام تونلهای آنها انجام می شود.

روزنامه معاریو مدعی شد که ساکنان شهرک صهیونیست نشین "سیدروت" در منطقه واقع در اطراف نوار غزه از "حفاری ها" در نزدیک خانه های آنها در مجاورت خط حائل بی نوار غزه و فلسطین اشغالی شکایت دارند و نگران هستند که این حفاری ها ادامه یابد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: شهرک نشینان نامه های مختلفی به ارتش اسرائیل نوشته اند و تحقیقات داخلی درخصوص این شکایت ها و بررسی آن ادامه دارد.همانطور که ساکنان شمال انجام دادند و کابینه را بر آن داشت تا سپر شمال را اجرا کند.

این درحالی است که تحلیلگران مسائل رژیم اسرائیل عملیات ارتش این رژیم در مرزهای لبنان و نوار غزه را اساسا تلاش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر برای صدور بحران داخلی سیاسی می دانند، زیرا کابینه نتانیاهو بعد از استعفای اویگدور لیبرمن وزیر جنگ و اختلافات شدید بر سر تصدی این پست بین نتانیاهو و نفتالی بنت رئیس حزب "خانه یهودی" هر لحظه در معرض فروپاشی قرار دارد که به نوبه خود ثبات سیاسی در این رژیم را تهدید و برگزاری انتخابات زودهنگام را به دنبال خواهد داشت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس