کد خبر 921120
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
دستگیری ۲۰۷ نفر ارذل و اوباش پایتخت/کشف ۳۶ قبضه اسلحه

رییس پلیس پایتخت کشور گفت:در جریان طرح سراسری دستگیری اراذل و اوباش ۲۰۷ نفر از افرادی ایجاد رعب و وحشت و ایجاد مزاحمت برای نوامیس داشتند دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی در مرحله پنجم طرح سراسری اراذل و اوباش و مزاحمین محلات اظهار داشت: در جریان این طرح که به صورت سراسری انجام گرفت با تلاش ماموران پلیس امنیت تهران بزرگ ۳۶ قبصه اسلحه جنگی و شکاری و ۲ باند قاچاق سلاح‌های غیر مجاز و مواد مخدر متلاشی شدند.

ببینید

عکس/ اسلحه سارقان پایتخت

وی گفت: در جریان این طرح ۳۰ واحد صنفی که مراکز حضور اراذل اوباش بودند پلمب شده و یا در حال پلمپ است. همچنین ۹۸ بوستان و ۷۲ باشگاه بدنسازی علی رغم تذکراتی که به ان‌ها داده بودیم و محل تردد اوباش بودند نیز تعطیل شدند.

سردارحسین رحیمی در ادامه افزود: درجریان این طرح ۱۳ واحد صنفی متخلف که در این واحدها تخلف می‌کردند مثل خرید و فروش مواد مخدر وامثالهم پلمپ شدند.

وی در ادامه افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ مرکز دیگر که محل حضور اراذل واوباش بودند یا مراکزی که درآن تخلفات دیگری صورت می‌گرفت پلمپ شدند و یا درحال پملپ هستند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در کل ۹۸ بوستان مورد پاکسازی قرار گرفت، ۷۲ باشگاه بدنسازی که علی رغم تذکرات و تعهدهایی که خودشان داشتند محل تردد و حضور اراذل و اوباش بود مورد بررسی قرار گرفت. ۱۸۱ قهوه خانه وسفره خانه نیز مودر بازرسی و بررسی قرار گرفت واین دسته از اراذل و اوباش که برای خانواده‌ها ومحله‌ها ایجاد مزاحمت می‌کردند دستگیر شدند.

سردار رحیمی در ادامه افزود: ما تقریبا ۲ مورد آتش زدن خودروهای مردم را داشتیم در دو منطقه بهارستان و منطقه عبدل آباد که هردوی این گروه که البته گروه هم نبودند بلکه نفراتی بودند که تعدادی خودرو را به آتش کشیدند و دارای اختلالات روانی بودند که این افراد دستگیر شدند.

وی گفت: حدود ۸ گروه از افرادی که دستگیر شدند جزو گروه‌هایی هستند که یا درمحل تخریب ایجاد می‌کردند یا مزاحمت برای نوامیس ایجاد می‌کردند و یا در واحدهای صنفی حضور داشتند که همه این افراد تماماً دستگیر شدند. خوشبختانه با دستگیری این افراد اقدام موثری دربرقراری نظم وامنیت درمحله‌های مختلف تهران را شاهد هستیم.

سردار رحیمی افزود: به نظر من درواقع بایستی برخوردها برای اراذل واوباشی که تکرار جرم دارند و دستگیر شده وبه زندان رفته‌اند باید قوی‌تر باشد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: متاسفانه هزینه جرم برای مجرمان خیلی پایین است، اما پلیس از کار خود عقب نمی‌نشیند و با قدرت با اراذل و اوباش برخورد می‌کنیم.

وی بیان کرد: ما به عنوان پلیس وظیفه خود را با قدرت انجام می‌دهیم واین افراد را به مراجع قضایی تحویل می‌دهیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه در میان اراذل و اوباش دستگیر شده دو نفر در سطح یک قرار دارند، افزود: اراذل واوباش سطح یک توسط پلیس امنیت پایتخت کنترل می‌شوند واین افراد باید به طور مکرر به پلیس امنیت مراجعه وتحت آموزش قرار بگیرند همه این افرادی که اینجا هستند دستگیر شده‌اند، تحت کنترل قرار گرفته‌اند همچنین درسطح دو و سه توسط کلانتری‌ها و پایگاه‌ها درحال کنترل هستند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: ما یک سفر ۵ روزه به مسکو داشتیم که در واقع تمام ایامی که آنجا بودیم از تمام بخش‌های پلیس مسکو بازدید کردیم انصافا تجربیات خوبی را آن‌ها داشتند که ما توانستیم از آن استفاده کنیم و درکنارآن بازیدی که آن‌ها از پلیس ما داشتند نیز اطلاعات خوبی برای آن‌ها ایجاد شد و باورخوبی از پلیس ایران برای آن‌ها بوجود آمد که دربرخوردهایشان نشان می‌داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار میزان، در خصوص حصارهای چهارراه ولیعصر واظهارات یکی از اعضای شورای شهر که اعلام کرده بود حصارهای چهارراه ولیعصر باید بازگشایی وبرداشته شود تا عبور و مرور برای بخشی از افراد جامعه مثل سالمندان و... تسهیل شود، گفت: میلیاردها تومان هزینه شده است که این جمعیت در چهارراه ولیعصر به زیر زمین منتقل شوند وتردد درآنجا صورت پذیرد اگر چهارراه ولیعصر فاقد حصارهای آهنی باشد ترافیک در این چهارراه به شدت افزایش پیدا می‌کند.

سردار رحیمی بیان کرد: برخی از مسئولان بحثی درباره تردد معلولان دراین چهارراه دارند که قرار است جلسه‌ای دراین خصوص داشته باشیم و درنهایت اگر قرار باشد کاری انجام بدهیم فقط برای لحظه ورود و خروج فرد معلول با ریموت قسمتی از حصار را که به صورت درب درآمده است باز کند و اجازه تردد به فرد معلول داده شود که این کار را همان مامور که درچهارراه مشغول انجام وظیفه است انجام می‌دهد.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: من به همکاران درسازمان شهرداری گفته ام حتما برای تردد افراد معلول وناتوان دراین چهارراه از آسانسور استفاده کنند، چون چهارراه ولیعصر شلوغ‌ترین و پرحجم‌ترین چهارراه تهران وایران است و آن زیرگذر آماده شده است که تسهیل در رفت و آمد مردم ایجاد شود و مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    2 0
    کسی که میخواد کشور رو به هم بریزه اجاز میده دست
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    3 0
    چندتا اردوگاه کار درست کنن اینارو بریزن توش کار بکشن ازشون
  • ناشناس IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    1 0
    این اراذل واو باش روبریزید توشورزار قم تا همشون به درک واصل بشوند.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    تبعیدشون کنید تورقوزآباد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس