کد خبر 920615
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵
بنزین نمایه

این که چه اشکالی دارد سوخت دو نرخی شود، دقیقاً سؤالی است که باید حسن روحانی و وزیر نفت او پاسخ دهند. چرا که صدای مخالفت با بنزین چند نرخی دقیقاً از داخل دولت به گوش می‌رسید.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

نتیجه تصمیم اشتباه زنگنه بلافاصله با حذف کارت سوخت خود را نشان داد و الگوی مصرف بنزین تغییر کرد. تا جایی که در نبود سیاست‌های کنترل مصرف بنزین، در ابتدای تابستان شاهد روند رو به رشد مصرف بنزین در کشور بودیم به حدی که در روز سی و یکم تیرماه سال جاری با ثبت مصرف ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در یک شبانه روز رکورد جدیدی در تاریخ مصرف بنزین کشور ثبت شد.


به گزارش رجانیوز از ۳ سال پیش، با اصرار بیژن زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم، سهمیه‌بندی بنزین حذف شد و کارت سوخت از چرخه کنار رفت. زنگنه مدعی بود که استفاده از کارت سوخت و چند نرخی بودن بنزین موجب اذیت مردم خواهد شد و تأثیری بر مدیریت مصرف سوخت نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

قرارگاه خاتم بمب بنزینی تحریم را خنثی کرد

قاچاق سوخت به شیوه فیلم های هالیوودی!+فیلم

پیشنهاد جدید مجلس برای سهمیه‎بندی بنزین در سال ۹۸

16 مزیت که با حذف کارت سوخت نادیده گرفته شد +جدول


حتی بیژن زنگنه اظهار کرده بود: «در حال حاضر کارت سوخت را برای بنزین ضروری و عاملی برای کنترل مصرف نمی‌دانیم، پس تک‌نرخی شدن برای بنزین یک امر واجب است.»


تمام این اظهارات موجب شد که حسن روحانی شخصاً دستور حذف کارت سوخت را صادر کند. در همین راستا محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت ۱۳ مهر ۹۵ سوت پایان کارت سوخت را به صدا درآورد و گفت: «ابلاغیه حذف کارت سوخت از سوی رئیس جمهوری صادر شده و اجرای آن بر عهده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.»


با این حال گویا روحانی این بار هم تصمیم گرفته برخلاف شعار تبلیغاتی، «به عقب برگردد» و برنامه مشابه‌ای برای بنزین در دستور کار قرار دهد. وی در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی گفت: «چه اشکالی دارد که سوخت را دو نرخه کنیم، برای کسانی که رعایت می‌کنند. باید آدم‌های منظم و دقیق را تشویق کنیم در بیشتر جاهای دنیا سوخت دونرخه است روز تعطیل و روز عادی متفاوت است، حالا اینجا ما عادت کرده‌ایم به یک نرخ».


حالا دولت بدون عذرخواهی از تصمیم اشتباه و آسیب‌های زیادی که به سرمایه ملی وارد ساخته، تصمیم گرفته به عقب بازگردد و عرضه سوخت با نرخ‌های متفاوت و احیاء کارت سوخت را در دستور کار خود قرار دهد. یادآور می‌شود «به عقب باز نمی‌گردیم» شعار ستاد انتخاباتی روحانی در سال ۹۶ بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    6 0
    اینا پوست خربزه به خاک می مالند و می خورند نمی تونند بگن کار دولت قبل بیست بوده عشق ملت احمدی نژاد
  • بصیرت IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    6 0
    باز زنگنه ، باز خسران برای مملکت !!! راستی چرا یک نظام از یک شخص باید این همه ضربه بخورد و باز هم طرف در قدرت باشد. !!!! پس این نهادهای امنیتی چه کار می‌کند !!!!!!
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 2
    سهمیه بندی هیچوقت جلوی قاچاق سوخت را نگرفت و نخواهد گرفت
  • امانی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    6 0
    حقیقت هم این هست که کتاسفانه نه خود جناب روحانی ونه منتصبین ایشان در هئیت دولت وصد افسوس نمایندگاه مردم بویی از تدبیر نبرده اند بلبشو واشفته بازار همین 8الی 10ماهه اخیر موید این موضوع هست تنها هنر ریاست جمهور نقد کارهای دولتهای نهم ودهم هست که حالا پس از گذشت 5سال واندی دوباره داره به انها رجوع میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس