مارتین گریفیتس

دفتر نماینده سازمان ملل در امور یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد طبق توافق سوئد، اجرای آتش‌بس در الحدیده ساعت ۲۴ امشب(دوشنبه) آغاز می شود.

به گزارش مشرق، گفت‌وگوهای دو هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت ریاض (دولت مستعفی یمن مقیم عربستان)، پس از دو سال توقف، سرانجام بار دیگر ششم دسامبر جاری در استکهلم سوئد برگزار شد و طرفین به توافقاتی از جمله برقراری آتش‌بس در الحدیده دست یافتند.

حالا، فرستاده سازمان ملل به یمن می‌گوید که آتش‌بس در الحدیده از بامداد فردا سه شنبه اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

حملات ائتلاف غربی-عربی-صهیونیستی به استان الحدیده پس از توافق استکهلم + نقشه میدانی

ائتلاف سعودی در آستانه آتش‌بس الحدیده، حدود ۸۰ حمله هوایی کرد

دفتر «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن دوشنبه‌شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته مشترک مسئول اجرای توافق الحدیده، ماموریتش را هر چه سریعتر انجام می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که کمیته مسئول طبق گفت‌وگوهای صلح یمن در سوئد، توافق آتش‌بس در الحدیده را راس ساعت ۲۴ امشب(دوشنبه) اجرا می‌کند.

آتش‌بس در الحدیده قرار است در حالی اجرایی شود که حملات ائتلاف سعودی ساعاتی قبل از اجرای آن، شدت بیشتری پیدا کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه‌شب گفت که ائتلاف سعودی ظرف ۴۸ ساعت گذشته و در آستانه آغاز اجرای آتش‌بس در الحدیده بر اساس توافق سوئد، ۷۹ حمله هوایی در یمن انجام داده است.

یحیی سریع تاکید کرد که یگان توپخانه‌ای ائتلاف سعودی-اماراتی نیز طی دو روز گذشته بیش از ۸۵ گلوله خمپاره به سمت مناطق مسکونی استان الحدیده از جمله منطقه ۷ جولای، حیس و الزعفران شلیک کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس