بازار میوه

محمد محمدی گفت: گرانی و گران‌فروشی بی‌رویه کالاها و خدمات دلالت بر ناتوانی مدیران تصمیم‌گیر و دستگاه‌های نظارتی دارد ولی تاوان آن را مردم و مصرف‌کنندگان می‌پردازند.

به گزارش مشرق، محمد محمدی عضو هیئت‌مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار کشور در تصمیم‌گیری و تنظیم بازار ضعیف است و حقوق مصرف‌کنندگان پایمال می‌شود. اصولاً فلسفه تنظیم بازار برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمتها و تنظیم بازار در مقابل نوسانات غیرمتعارف قیمتها است اما در عمل نتوانسته است موفق باشد.

وی ادامه داد: عملکرد ناموفق ستاد تنظیم بازار موجب شده قیمت برخی کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ و لبنیات رها شود و متضرر اصلی مصرف‌کنندگان باشند و تولیدکننده نیز ناراضی باشد و زمینه سوء استفاده دلالان فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

چه کسی مقصر گرانی پسته است؟ +عکس

ثبت رکوردی بی‌سابقه در قیمت مرغ

مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان تهران خاطرنشان کرد: با وجود الزامات قانونی، در ستاد تنظیم بازار از تشکل مردمی انجمنهای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که مصوب مجلس است دعوت نمی‌شود و تصمیمات را مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی می‌گیرند.

مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی برای ستاد تنظیم بازار تصمیم‌ می‌گیرند/جای خالی انجمن‌های مردمی

محمدی با تأکید بر اینکه قیمت منطقی، قیمتی است که نفعع تولیدکننده و مصرف‌کننده توأمان در نظر گرفته شود گفت: رعایت حقوق مصرف‌کننده آن‌چنان اهمیت دارد که در قوانین ازجمله تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه آمده است اگر قیمت تکلیفی موجب ضرر تولیدکننده یا واردکننده کالای اساسی، انحصاری و عمومی شود دولت خسارت آنها را جبران کند ولی به مصرف‌کننده آسیب نزند، تاکنون دولت به این مهم توجه نکرده است و اقدام مؤثری برای جبران خسارت آنها یا کاهش قیمت صورت نگرفته است.

وی گفت: گرانی و گران‌فروشی بی‌رویه کالاها و خدمات دلالت بر ناتوانی مدیران تصمیم‌گیر و دستگاههای نظارتی دارد ولی تاوان آن را مردم و مصرف‌کنندگان می‌پردازند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پسر IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    اینجا ایران
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 0
    خود بازاريان عامل اصلي براي تصميميات تنظيم بازار هستند .واز انجائيكه چاقو هيچوقت دسته خودش را نميبرد براي همين تصميمات تنظيم بازار در جهت منافع بازار يان است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس