کد خبر 920367
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
لطفا در تیتر زدن دقت کنید!

بار دیگر، یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور تیتری زد از دست داشتن افغانستانی‌ها در گرانی‌های آجیل در بازار ایران! عنوانی که به باور خیلی‌ها بیشتر از جنبه اطلاع‌رسانی، غرض‌ورزانه بود.

به گزارش مشرق، «رد پای تاجران افغانی در گرانی آجیل شب یلدا» این تیتری بود که دیروز در شبکه های اجتماعی سر و  صدای زیادی به پا کرد. تیتر برای مصاحبه‌ای از رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار به خاطر گرانی های اخیر بود. او در کنار توضیحات مفصل برای علل گوناگونی مثل بی آبی و خشکسالی در  یکی دو جمله آخر از تاثیر حضور تاجران افغانستانی هم روی نوسان قیمت آجیل گفته بود. اما تیتر کار خودش را کرد. از روی همین یک خط ساده  بیشترمان مقصر اول و آخر گرانی های آجیل را نه در خاک ایران که در مرزهای کشور همسایه پیدا کردیم و باز هم اثری از مسئولان مرتبط وطنی ندیدیم.

بیشتر بخوانید:

چه کسی مقصر گرانی پسته است؟ +عکس

این اظهار نظر عجیب از سوی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درحالی بود که او سه ماه پیش نیز در گفتگو با همین خبرگزاری گفته بود که گرانی آجیل به دلیل خرید عراقی‌هاست!

تیترهایی که فقط ذهن‌مان را مسموم می‌کند!

تیترهای مسمومی که این روزها ولع دیده شدن رسانه‌ها یا ترجیح مصلحت های حزبی و گروهی، با آنها کاری کرده که می شود رد پایشان را بیش از پیش در مطبوعات و خبرگزاری‌هایمان دید. عنوان‌های زهرآلودی که  گاه اتفاقات بزرگ را کوچک نشان می‌دهند و گاه ازچیزهای کوچک، معضل‌های ترسناک می سازند. آنها این قابلیت را دارند که علاوه بر تشویش اذهان عمومی حتی به اختلاف افکنی بین کشورهای همسایه هم دامن بزنند.کافی است کمی به عقب برگردید و نگاهی به نمونه‌های متفاوت آن در چند وقت اخیر بیندازیم؛ از سوء استفاده جنسی زائران عراقی در مشهد گرفته تا گرانی سیب زمینی به خاطر صادرات آن به آذربایجان و یا حتی فروش خاک ایران به امارات و قطر!

سم پاشی‌های رسانه‌ای که پشت هرکدامشان خواسته و ناخواسته می‌شود یا جنجال‌دوستی را دید یا هیاهویی برای به حاشیه رفتن مقصرهای اصلی، آن هم با تیترهای مسمومی که در یک خط کار را برای مخاطب عجول امروزی تمام می‌کنند؛ مخاطبی که خودمان هم نمی‌دانیم  چقدر باید روی حوصله اش برای کلیک کردن یا نکردن روی یک خبر و خواندن همه متن آن حساب کنیم!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    4 0
    این مسئولان مردم و دغدغه اقتصادی جامعه را به مسخره بازی میگیرند. و به دنبال حل مشکل نیستند و فرافکنی می کنند
  • سید IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    جلو تجارت را که نمی توان گرفت، بلکه باید از احتکار پیشگیری کرد و محتکر را نقره داغ کرد.
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    5 0
    احسنت دروغه . کجا آجیل صادر میشه . همش داره میاد بازار داخل . اصلا صادرات مواد غذایی هم نداریم . هیچ مسافری هم صبح از افغانستان و عراق نمیاد اینجا ظهر با کلی کالای اساسی و مواد غذایی برگرده
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      0 0
      شیر مادرت حلالت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس