کد خبر 919599
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
چرا نباید حقوق کارمندان افزایش یابد؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش حقوق‌ کارمندان اثر تورمی منفی در سطح جامعه دارد.

به گزارش مشرق، سید حسن حسینی شاهرودی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز باعث کاهش ارزش پول ملی شد، گفت: اثر روانی افزایش قیمت ارز باعث بالا رفتن قیمت کالاها شد؛ یعنی عوامل اقتصادی در افزایش قیمت‌ها و تورم موثر نبود بنابراین باید تلاش شود تا این حباب روانی از بین برود.
وی با بیان اینکه اگر دولت متناسب با همین حباب تورمی حقوق‌ها را در بودجه سال آینده افزایش دهد به فضای روانی تورم کمک می‌کند، افزود: رقمی که به حقوق 4 میلیون از کارمندان دولت اضافه می‌شود، اثرات منفی تورمی دارد و بار تورمی آن به کل جامعه منعکس می‌شود و این ظلم به همه جامعه است.
بیشتر بخوانید:

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه خسارت وارد شده به اقشار ضعیف جامعه به دلیل کاهش ارزش پول ملی را باید با نحوه دیگری جبران کرد، ادامه داد: با  مهار و معکوس کردن تورم و با ثبات در اقتصاد و همچنین بازار ارز می‌توان به اقشار آسیب پذیر کمک کرد.

شاهرودی با تاکید بر اینکه همچنین  دولت باید مکانیزمی غیر از افزایش حقوق را برای حمایت از حقوق‌بگیران انتخاب کند، افزود: افزایش حقوق تورم ایجاد می‌کند و بعد از مدتی افزایش حقوق‌ها در سبد خانوار نه تنها بی‌اثر می‌شود بلکه اثر منفی می‌گذارد؛ در نتیجه تورم افزایش یافته و بالا رفتن حقوق‌ها کفاف تورم را نداده موجود و در نهایت اثر روانی منفی بر اقشار مختلف جامه می‌گذارد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس تاکید کرد: به همین دلایل ما خیلی موافق افزایش چشم‌گیر حقوق‌ها نیستیم، بلکه باید با مکانیزم‌های دیگری از جمله کمک‌های غیر نقدی و کالاهای اساسی باید کمبود و کسری‌ها را جبران کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه قطعا نمایندگان درباره افزایش حقوق‌ها نظراتی دارند، گفت: اکثر نمایندگان معتقد به افزایش پلکانی حقوق هستند و موافق با افزایش 20 درصدی برای کل طبقات حقوق‌بگیر جامعه نیستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • RO ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    37 0
    واقعا که ! شرم بر این منطق و شعور ...
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      38 0
      حیا خورده اند و شرف را قی کرده اند
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    24 0
    با مهار و معکوس کردن تورم و با ثبات در اقتصاد و همچنین بازار ارز می‌توان به اقشار آسیب پذیر کمک کرد. شما اگر تونستی یه چیز رو ارزون کنی بیا به همه خبر بده! برو تو دیجی کالا قیمت اجناس رو نگاه کن هر روز گرونتر میشه
  • ناشناس IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    27 0
    وای به حال مردم با این مدیران
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 0
    اگه مردید حقوق نجومی بگیرارو کم کنید چرا زورتون به حقوق بگیرای بدبخت رسیده
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    1 0
    اختلاس ها و دزدی ها تأثیر بر تورم نداره
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
    2 0
    ضمن خسته نباشید خدمت مسولین قدر این مردم فهیم را بدانید و به فکرشان باشید
  • فرجی IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    2 0
    تو نماینده مجلس اگه راست میگی حقوق خودتو کم کن 20درصد برا کسی که کل حکمش 3میلیون است در مقابل تورم افسار گسیسته چیزی نیست برو ریشه را درست کن حیف اون رای که به تو دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس