کد خبر 919579
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
خوش و بش سرخابی‌ها در پایان

به گفته رئیس کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال، این کمیته بر اساس اسناد دریافتی و گفتگو با افراد مرتبط، برنامه های خود را پیش برده اما هنوز به نتیجه‎ای نرسیده است.

به گزارش مشرق، تحقیق و تفحص از دو تیم پرسپولیس و استقلال اواخر خردادماه به تصویب نمایندگان مجلس رسید. دو هفته بعد از آن و طبق رای گیری انجام شده ترکیب کمیته تحقیق و تفحص از سرخابی ها متشکل از  ۹ نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی همراه با ۵ نفر از درخواست کنندگان تحقیق و تفحص و یک نفر از میان نمایندگان خارج از کمیسیون فرهنگی مشخص و معرفی شد. 

در ادامه و پیش از طرح برنامه ها و مسیر انجام تحقیق و تفحص، اعضای هیات رئیسه این کمیته هم مشخص شدند تا طبق آنچه به تصویب نمایندگان مجلس هم رسیده بود، ظرف مدت زمان ۶ ماه روند تحقیق و تفحص انجام و نتیجه کار اعلام شود. با این اوصاف و گذشت حدود ۵ ماه از طرح موضوع، چه نتیجه ای در رابطه با سرخابی ها و تحقیق و تفحص از آنها حاصر شده است؟ 

محمد صادق طباطبایی نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال در این زمینه و در کل برنامه های اجرا شده گفت: در تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال عملکرد دو باشگاه به لحاظ درآمدها و هزینه‌کردها، ساختار اداری، جریمه ها و نحوه ورود و خروج‌ها در سطوح مختلف به غیر از مباحث فنی باید مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گرفت. بر همین اساس به اسناد و مدارکی برای آغاز به کار نیاز داشتیم که به برخی از آنها از هر دو باشگاه دسترسی پیدا کرده ایم. 

وی با یادآوری اینکه در طرح تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال، عملکرد آنها طی ۱۰ سال گذشته یعنی در بازه زمانی ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶ مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: لازم بود با برخی افراد مرتبط با دو باشگاه هم گفتگوهایی داشته باشیم. به همین منظور تیمی را مامور به انجام این کار کردیم تا بر اساس اطلاعاتی دریافتی بتوانیم  بررسی های دقیق تری روی اسناد و مدارک داشته باشیم. 

بیشتر بخوانید:

استقلال و پرسپولیس نه ایرانی‌اند نه تهرانی!

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که «تاکنون و از میان مدیران پیشین پرسپولیس و استقلال با چه افرادی گفتگو شده است؟»، تصریح کرد: شاید این افراد صرفا جزو مدیران دو باشگاه نباشند. نفراتی که با آنها صحبت شده یا نیاز است با آنها گفتگو کنیم، شامل همه افرادی که به نوعی مرتبط با باشگاه هستند، می شوند. از هوادار گرفته تا مدیران در دایره این افراد قرار می گیرند. در هر صورت تا به امروز با برخی از آنها صحبت هایی شده است. 

طباطبایی نژاد در مورد نتایجی که تا به امروز کمیته تحقیق و تفحص به آن دست پیدا کرده است، گفت: همانطور که گفتم تا به امروز کارهایی مقدماتی مانند تهیه اسناد مورد نیاز و گفتگو با برخی افراد انجام شده اما هنوز به نتیجه مشخص و واضحی نرسیده ایم. شاید تا دو سه هفته دیگر بتوانیم جمع بندی اولیه ای از اقدامات انجام شده داشته باشیم. 

وی در این رابطه و با تاکید بر اینکه مباحث مالی عامل اصلی برای تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال است، ادامه داد: شاید امکان اینکه همه زوایای اسناد و مدارک دریافتی را به طور دقیق بررسی و استخراج کرد، وجود نداشته باشد اما می توان به موارد مورد ابهام دسترسی پیدا کرد و آنها را مورد آنالیز قرار داد تا طبق نتایج به دست آمده، گزارش کلی تحقیق و تفحص را آماده کرد. 

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال همچنین با اشاره به فرصت ۶ ماهه ای برای اعلام نتیجه عملکرد این کمیته تعیین شده، تاکید کرد: این مدت زمان اصلا کافی نیست به خصوص با توجه به اینکه قرار است تحقیق و تفحص برای یک دوره ۱۰ ساله انجام شود. در هر صورت به زودی جمع بندی اولیه از بررسی های انجام شده را ارائه می دهیم تا حداقل برخی ابهامات برطرف شود و ببینم که تا چه حد تاثیرگذار بوده است. 

طباطبایی نژاد با بیان اینکه کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال سخنگو ندارد و نباید اطلاعات عملکرد آنها به صورت دقیق اطلاع رسانی شود، خاطرنشان کرد: نتیجه فعالیت این کمیته به کمیسیون فرهنگی ارائه می شود تا در صحن مجلس قرائت شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد NL ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 1
    تا این تیم ها خصوصی نشوند فساد مالی ادامه خواهد داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس