کد خبر 919346
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
انگلیس در کویت پایگاه دریایی تأسیس می‌کند

منابع دیپلماتیک از گفت‌وگوهای فشرده انگلیس و کویت در راستای همکاری‌های نظامی به خصوص تأسیس یک پایگاه دریایی خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، یک روزنامه قطری به نقل از منابع دیپلماتیک از گفت‌وگوهای چند ماهه میان کویت و انگلیس در خصوص همکاری نظامی خبر داد و نوشت که این گفت‌وگوها به تأسیس یک پایگاه نظامی انگلیس در کویت منجر شده است.

بیشتر بخوانید

اهداف انگلیس از حضور گسترده نظامی مجدد در خلیج فارس

طبق این گزارش،  قرار است مسئولان دو طرف در نشست کمیته «همکاری‌های مشترک» ابعاد مختلف همکاری میان کویت و انگلیس در حوزه‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی فرهنگی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

این منابع همچنین اعلام کردند که کمیته «همکاری‌های مشترک» دومین نشست خود را در یکشنبه آینده با هدف برنامه‌ریزی برای شش ماه آتی برگزار می‌کند.

«مایکل داونپورت» سفیر انگلیس در کویت، پیش از این حضور نظامی در کویت را به درخواست این کشور اعلام کرده بود. «خالد جارالله» معاون وزیر خارجه کویت نیز ارتباط حضور انگلیس در کویت را با اختلافات مرزی کویت با عربستان، تکذیب کرده است.

«خالد جارالله» در گفت‌وگو با بی بی سی، اختلافات مرزی با عربستان را «اختلاف میان برادران» و «سوء تفاهم» توصیف کرده بود. این مقام کویتی، همکاری نظامی با انگلیس را دارای پیشینه طولانی‌مدت و نه جدید دانسته و گفته بود که کویت از این همکاری به شدت استقبال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    2 0
    غلط کرده
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    1 0
    خوب ترکیه باز بهتر از اسرائیل و انگلیس و امریکا است باید ایران با ترکیه در خصوص تقسیم منطقه یک توافقاتی داشته باشد استراتزی چرا ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس