خبر ویژه

یک روزنامه اصلاح‌طلب نوشت زخم میان کارگزاران و دولت سر باز کرده و طرفین حفظ آبروی خود را در علنی کردن این اختلاف می‌دانند.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت:

آفتاب یزد می‌نویسد: زخم‌های گذشته سر باز کرده است این را از گفت‌وگوهای این روزها و واکنش‌های اخیر شخصیت‌های داخلی دولت و احزاب کارگزارانی و اعتدال و توسعه می‌توان به خوبی فهمید. اینکه دوباره معلوم شد در داخل دولت اختلاف‌نظرهای زیادی میان اعتدال و توسعه‌ای‌ها و دولتی‌ها با کارگزارانی‌ها، پیکر دولت دوازدهم را خراش داده است. حسام‌الدین آشنا سرنخ دوباره این اختلافات است شاید. مشاور فرهنگی دولت این بار در گفت‌وگویی با ماهنامه اندیشه پویا صریح به معاون اول دولتی که خود در آن مشاور است حمله برده و می‌گوید: «آقای جهانگیری فرمودند که من حق تعویض منشی‌ام را هم ندارم، اما باید صریحا از آقای جهانگیری پرسیده شود که اگر شما نمی‌توانید او را عوض کنید، ناشی از چه چیزی است؟ ناشی از این است که رئیس‌جمهور شما را محدود کرده یا نه، شما می‌خواهید منشی بازنشسته را حفظ کنید حال آنکه مجبور هستید او را عوض کنید. ممکن است ناشی از این باشد. من با شما رودربایستی ندارم این تصویر بیرونی درباره محدود کردن آقای جهانگیری، تصویری است که خلق شده است. این تصویر بیرونی را کسانی خلق کرده‌اند و کسانی هم به آن دامن می‌زنند همه می‌گویند که شما اگر نمی‌توانید منشی خود را عوض کنید، چرا معاون اول مانده‌اید؟»

بیشتر بخوانید:

ننه من غریبم بازی روزنامه دولت و پاسخ دبیر کل کارگزاران

مرعشی: مردم، اصلاح‌طلبان را ناکارآمد می‌دانند


او در ادامه اما به اعلام دلار 4200 تومانی نیز از سوی او اشاره می‌کند و اظهار می‌دارد: «من بالای سر آقای جهانگیری رفتم و گفتم باید تا آخرش جوابگوی این تصمیم باشید. ایشان بلافاصله از آن جلسه بیرون آمد و مصاحبه کرد اینها را اعلام کرد، اینکه ما برای همه مصارف، ارز 4200 تومانی داریم کلمه همه مصارف غلط بود و نباید گفته می‌شد.» حملات آشنا به جهانگیری معاون اول دولت در حالی ادامه دارد که در بخش دیگری از اظهاراتش غلامحسین کرباسچی را نیز مورد هجمه قرار می‌دهد. او می‌گوید: «برای این که آقای کرباسچی از آقای روحانی خیلی تعریف بکند کافی است که آقای روحانی یک انتصاب را به توصیه ایشان انجام دهد. اگر آن انتصاب را انجام دهد کاملا بیدار است و اگر آن انتصاب را انجام ندهد در خواب غفلت است.


این حمله مشاور فرهنگی دولت به دبیرکل حزب کارگزاران، البته با واکنش تند غلامحسین کرباسچی مواجه می‌شود تا دعوای میان دولت و کارگزاران را بار دیگر رسانه‌ای کند.


آشنا همچنین از محمود واعظی و نوبخت (دو تن از سران حزب اعتدال و توسعه) دفاع کرد. در حالی که بسیاری اساس اختلافات کارگزارانی‌ها با دولت را محدود به وجود کسانی مثل نوبخت در سازمان برنامه و بودجه یا کنار رفتن افرادی مثل مسعود نیلی از سیستم اقتصاد می‌دانستند. اما اکنون شواهد نشان می‌دهد، نزدیکی اعتدال و توسعه به روحانی، از یک سو و عدم موفقیت‌های اخیر دولت در برخی زمینه‌ها از سوی دیگر زمینه و فرصت را برای علنی  شدن اختلافات حزب کارگزاران با پیکره دولت فراهم کرده است تا جایی که نه مشاور فرهنگی دولت ابایی از پنهان کردن آن دارد نه غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران. این را بگذارید در کنار این موضوع که حتی آقای مشاور علنی به معاون اول رئیس‌جمهور یعنی اسحاق جهانگیری نیز حمله‌ور شده است تا شدت و حدت اختلافات کارگزارانی‌ها و دولتی‌ها بیشتر به چشم بیاید. ظاهرا این بار دو طرف حفظ آبرو را در آشکار شدن اختلافات و فاصله‌هایشان از هم می‌دانند، نه پنهانکار کردن آن. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    7 0
    بی عرضه ترین دولت ایران دولت روحانی بوده است وباپایان این دولت بزرگترین حجامت درتاریخ کشورایران روی خواهد داد وانقلاب عزیز ایران نفسش تازه وسرحال خواهد شد.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
      2 0
      پایان آن در سال ۱۴۰۰؟ یا ۹۸؟
  • علیرضا IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    3 0
    لعن و نفرین مردم مظلوم و رشید ایران بر این دو که توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس