کد خبر 919058
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
حجتی: قیمت هر کیلو گوشت مرغ باید نزدیک ۱۰ هزار تومان باشد

وزیر جهاد و کشاورزی گفت: قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار باید نزدیک ۱۰ هزار تومان باشد.

به گزارش مشرق، محمود حجتی وزیر جهاد و کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص قیمت‌گذاری شیر خام با بیان اینکه با وجود ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار برای نرخ گذاری شیرخام کماکان قیمت فرآورده های لبنی کاهش نیافته است، تصریح کرد: براساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامداران 2000 تومان تعیین و اعلام شده است.
بیشتر بخوانید:

وی افزود: در بحث قیمت‌گذاری لبنیات و فرآورده‌های لبنی پیگیری‌ها برای رعایت نرخ‌ها توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دستگاه‌های نظارتی صورت می‌گیرد. بر اساس نرخ جدید 2000 تومانی هر کیلوگرم شیرخام، باید قیمت لبنیات و فرآورده های لبنی پرمصرف مشخص شود که البته اکنون قیمت محصولات لبنی در بازار بیش از برآوردهایی است که باید باشد.

وزیر کشاورزی در پاسخ به سوالی درباره عبور قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ از مرز 12 هزارتومان در بازار تصریح کرد: ارزیابی‌های ما و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نشان می‌دهد که اکنون قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار باید نزدیک 10 هزار تومان باشد و عرضه این محصول با قیمت‌هایی بیش از این، اجحاف در حق مصرف کنندگان است. برای جلوگیری از نوسان در عرضه و تقاضا و افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، در حال عرضه ذخایر مرغ منجمد به بازار هستیم تا مشکلی ایجاد نشود.

حجتی همچنین درباره بازتاب ارائه کارت ملی برای دریافت گوشت منجمد در فضای مجازی اظهار داشت: این اقدام برای مدیریت و محدودیت در عرضه گوشت منجمد یارانه‌ای است زیرا عده‌ای گوشت منجمد یارانه‌ای را دریافت و با نرخ آزاد در بازار می‌فروختند. این محدویت برای پوشش جمعیت بیشتر است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    1 0
    وزرای بی سر و ته
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    0 0
    قیمت مرغ باید هر کیلو 8 تومن باشه مردم را بدبخت کردید این چه اوضاعیه این چه مملکتیه ؟؟؟ مردم گرسنه اند ندارند ندارند
  • ناشناس IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    0 0
    مردم ایران شدند گوشت منجمد خور چی شدیم خدایا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس