کد خبر 918326
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
صادرات عبادت است/در سه ماه ۴۰ بخشنامه ضدونقیض صادر کردند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: طی سه ماه ۴۰ بخشنامه ضدو نقیض صادر شده که کار صادرات را با سختی و مشکل همراه کرده است.

به گزارش مشرق، اسدالله عسگراولادی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران، با تاکید بر اینکه ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصادی برگردد، گفت: رفتار برخی غیرصادرکننده‌ها را نباید به پای صادرکنندگان بگذارند؛  ظرف سه ماه ٤٠ بخشنامه ضد و نقیض صادر شده که همدیگر را باطل می کنند و این برای صادرات مشکل آفرین شده است.

وی افزود: در سال های عادی بیش از ۱.۵ میلیارد دلار پسته صادر می کنیم و این در حالی است که بیشتر صادرکنندگان این بخش صادرات بالای ٥٠ میلیون دلاری دارند و بخشنامه اخیر بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادراتی، مناسب بسیاری از صادرکنندگان نیست.

بیشتر بخوانید:

نوسانات صادرات نفت ایران به چین

عسگراولادی با بیان اینکه ما می خواهیم و موظفیم ارز حاصل از صادرات را به کشور برگردانیم افزود: سامانه نیما برای خریداران خارجی ما شناخته شده نیست و باید تجدیدنظر در مورد آن صورت گیرد. وقتی قیمت ارز بی محابا بالا رفت، قیمت کالای صادراتی بالا رفت ولی اکنون که ارز کاهش نرخ داشته است کالای صادراتی ارزان نشده است.

امروز یک تن پسته در دنیا نه هزار یورو خریداری می شود که ١٢٠ هزار تومان است در حالیکه این نرخ در داخل عمل نمی شود.

وی با بیان اینکه عملکرد سازمان توسعه تجارت در حوزه صادرات نمی پسندم گفت: سازمان توسعه تجارت یک سازمان وارداتی است و بنابراین بهتر است وزارت صادرات یا یک سازمان مستقل برای صادرات تشکیل شود چراکه صادرات محور توسعه اقتصادی هر کشور است.

عسگراولادی گفت: باید صادرات غیرنفتی با صادرات نفت برابر شود. من صادرات را عبادت می دانم و تمام تلاش خود را برای صادرات و رونق آن دارم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    1 1
    واردات از چین هم برای امثال شما نوعی عبادت است
  • US ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 0
    بلی اگر پول صادرات برگردد نه اینکه مستقیم واریز بانگ انگلیس بشود البته این لازم به گفتن نیست شما خودتان کاملا به این موضوع واردید
  • FR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    0 0
    قبول باشه ! اول واردات عبادت بود حالا نان وآب وگوجه فرنگی را صادر کنید تا عبادت تکمیل شود ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس