نیمه اول بازی پرسپولیس کاشیما

قهرمان سال ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا باید در مرحله اول پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ کار خود را آغاز کند.

سرویس ورزش مشرق - با پایان رقابت های جام حذفی ژاپن تکلیف ۴ نماینده این کشور در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد.

تیم فوتبال اوراوا ردز در فینال جام امپراطور ژاپن(جام حذفی) به مصاف تیم وگالتا سندای رفت که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به نفع اوراوا ردز تمام شد تا این تیم با قهرمانی، سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ را کسب کند.

بیشتر بخوانید:

استقلال در گروه مرگ/ تقابل دوباره پرسپولیس با السد +برنامه مسابقات

امسال لیگ ژاپن ۲+۲ سهمیه دارد که به قهرمان، نایب قهرمان و تیم سوم جی لیگ به همراه قهرمان جام حذفی ژاپن اختصاص می یابد. تیم کاوازاکی فرونتاله به عنوان قهرمان لیگ دیگر سهمیه مستقیم را کسب کرد و تیم های سانفرس هیروشیما و کاشیما آنتلرز در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند و سهمیه حضور در پلی آف را کسب کردند.

جالب است بدانید کاشیما در هفته پایانی در رتبه سوم قرار گرفت و سهمیه حضور در پلی آف لیگ قهرمانان را کسب کرد. پیش از برگزاری هفته پایانی مسابقات جی لیگ، تیم های سانفرس با ۵۶ امتیاز و تفاضل (۱۲+)، کاشیما با ۵۵ امتیاز و تفاضل (۱۱+) و ساپورو با ۵۴ امتیاز و تفاضل (۰) در رده های دوم و سوم قرار داشتند. کاشیما در هفته پایانی مقابل میهمان رده چهاردمی‌اش ساگان توسو بدون گل متوقف شد و به لطف تساوی ۲-۲ دو تیم سانفرس هیروشیما و کنسادول ساپورو در رده سوم باقی ماند. در واقع اگر گل دقیقه ۵۱ شیباساکی نبود و بازی با نتیجه ۲-۱ به سود ساپورو پایان می یافت، ساپورو با ۵۷ امتیاز دوم می شد، سانفرس با ۵۶ امتیاز و تفاضل بهتر در رده سوم می ایستاد و کاشیما در رده چهارم قرار می گرفت و از کسب سهمیه لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ محروم می شد. نکته جالب این که در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ اوراواردز ژاپن به عنوان مدافع عنوان قهرمانی حضور نداشت!

به گزارش مشرق، باتوجه به تقسیم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به منطقه شرق و غرب آسیا، تیم قهرمان سهمیه فصل بعد این مسابقات را ندارد چرا که در آن صورت احتمال هم گروهی دو تیم از یک کشور به وجود می آید که در تضاد با قوانین AFC است. پیش تر زمانی که لیگ قهرمانان ۲۸ تیمی بود، قهرمان فصل قبل به طور مستقیم در مرحله حذفی حضور پیدا می کرد و از آنجا کارش برای قهرمانی آغاز می شد.

جدول رده بندی نهایی جی لیگ ژاپن را در زیر ببینید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس