کد خبر 917970
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
رضا امیرخانی و جایزه جلال - کراپ‌شده

رضا امیرخانی گفت: نویسنده‌ای که GPS خود را روی جوایز بسته باشد، به نظر من تفاوت عمده‌ با نویسنده‌ای دارد که قبله‌نمایش مخاطب است.

به گزارش مشرق، رضا امیرخانی برگزیده یازدهمین دوره از جایزه جلال آل احمد اظهار داشت: نویسنده‌ای که GPS خود را روی جوایز بسته باشد، به نظر من تفاوت عمده‌ای با نویسنده‌ای دارد که قبله‌نمایش مخاطب است.

بیشتر بخوانیم:

«رهش» یا «آلوت»؛ جایزه شما به کدام می‌رسد؟

امیرخانی برگزیده یازدهمین جایزه جلال آل احمد

وی در پاسخ به اینکه چرا شما بخش نقدی جایزه خود را به آموزگاران اهالی سنت اهدا کرده‌اید، گفت: قسمت مالی جایزه‌ام را به موسسه پژوهشی دانایار که وجه همتش توانمندسازی آموزگاران (آموزگاران اهل سنت) مقطع ابتدایی است تقدیم کردم، چون از دوستانم هستند و با آنها آشنا هستم.

این گزارش اضافه می‌کند: «رهش» کتابی که شب گذشته ۳۰ سکه جایزه ادبی جلال آل احمد را از آن خود کرد پنجشنبه ۱۹ بهمن سال گذشته برای نخستین بار رونمایی و عرضه شد. علاقه‌مندان برای دریافت این کتاب، ساعت‌ها در صف بلندی ایستادند. این رمان را نشر افق در سال ۱۳۹۶ چاپ کرد. جالب اینجاست که پس از عرضه این کتاب واکنش‌های بسیار متفاوتی مطرح شد که وجه غالب آن‌ها بر این موضوع تأکید داشتند که رهش از کارهای قبلی امیرخانی ضعیف‌تر است.

اما «رهش» داستانی است که از دید زن میانسالی به نام لیا روایت می‌شود. لیا و همسرش معمار هستند و با هم بر سر مدیریت و توسعه نامتوازن شهری کشمکش دارند.

عنوان کتاب «رهش» هم به معنای رهیدن و هم معکوس واژه شهر (شهر وارونه) است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس