سخن مشهوری وجود دارد که می گوید "زندگی مانند سفر با قطار است". این قطار قرار است مسیری پر از زیبایی، پیچ و خم، مشکل و ناراحتی و خوشحالی و شادی باشد. رسیدن به مقصد مهم است، اما برای داشتن سفری خوب باید از مسیر لذت ببریم.

از این ضرب المثل که بگذریم، مسیرهای قطاری زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که پر از بخش های زیبا و دوست داشتنی هستند، اما برخی از این مسیرها به حدی زیبا هستند که شما را محو خود خواهند کرد و تجربه سفری لذت بخش را برایتان رقم می زنند. در این مقاله قرار است در مورد زیباترین مسیرهای قطاری ایران و جهان صحبت کنیم. مسیرهای ریلی شگفت انگیزی که باعث می شوند سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

زیباترین مسیرهای قطاری جهان

در ابتدا به معرفی چند مورد از بهترین و زیباترین مسیرهای قطاری جهان پرداخته و سپس دو مورد از باشکوه ترین مسیرهای ریلی داخل کشور را به شما معرفی می کنیم. اگر برنامه ای برای سفر به این کشورها و خرید بلیط قطار این مسیرهای قطاری دارید، پیشنهاد می کنیم دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید.

ویتنام - از هوچی مینه به هانوی

قطار اکسپرس ریونیفیکیشن مسیر 1726 کیلومتری شهر هوچی مینه به مقصد شهر هانوی را در مدت 2 روز طی می کند. در طول مسیر این قطار، هم با طبیعتی شگفت انگیز رو به رو هستید و هم از میان شهرهای تاریخی و جذابی گذر می کنید که هر کدام منظره های دیدنی را برایتان فراهم کرده اند. جلوه های طبیعی این مسیر ریلی بسیار مشهور است و از آن به عنوان مسیری با رنگ های شگفت انگیز یاد می شود.

این خط ریلی به عنوان راه آهن شمال به جنوب نیز شناخته می شود. هوچی مینه شهری بزرگ در جنوب ویتنام و هانوی شهری بزرگ در شمال این کشور است و قطار ریونیفیکیشن این دو شهر بزرگ را به یکدیگر متصل می کند. این مسیر یکی از زیباترین و محبوب ترین مسیرهای ریلی جنوب شرق آسیاست.

روسیه – از تایشت به سوتسکایا گاوان

در این مسیر برای رسیدن به مقصد باید از قطار بایکال – آمور استفاده کنید و مسیری 4324 کیلومتری را طی کنید. بیش از 4 روز طول می کشد که به مقصد برسید، اما این مسیر به قدری زیباست که از گذراندن 4 روز در قطار به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد. این مسیر قطاری را می توان یکی از زیباترین مسیرهای قطاری جهان دانست.

در سرزمینی به وسعت روسیه، طی کردن مسافتی 4 روزه در میان سرزمین های بکر و دست نخورده و عبور از سکونتگاه های دنج و دوردست می تواند تجربه ای شگفت آور باشد. این مسیر ریلی در فصل های سرد سال پوشیده از برف است و در فصل تابستان با مسیری سرسبز و باطراوت رو به رو خواهید بود.

پرو – از پونو به کوزکو

این مسیر به اندازه مسیرهای قبلی طولانی نیست و با طول 388 کیلومتری آن تنها 10 ساعت طول می کشد تا به مقصد برسید. در طول این مسیر قطاری از نزدیکی دریاچه تیتیکاکا عبور کرده و سپس دره های آند را پشت سر می گذارید. طبیعت این مسیر بسیار بکر و منحصر به فرد است و استفاده از منظره ی بدون سقف انتهای قطار این جذابیت را دو چندان خواهد کرد.

زیباترین مسیرهای قطاری ایران

در بعضی کشورهای جهان چند مسیر ریلی بسیار زیبا وجود دارد که خرید بلیط آن ها با خرید بلیط بازدید از جاذبه های گردشگری تفاوت چندانی ندارد. در بخش قبل به معرفی این مسیرها پرداختیم. اما همیشه در همین کشور خودمان هم نمونه های شگفت انگیز داشته ایم. در ادامه چند مورد از مسیرهای قطاری زیبا در ایران را به شما معرفی می کنیم.

مسیر قطاری تهران به گرگان

مسیر قطار تهران گرگان به عنوان یکی از  زیباترین مسیرهای ریلی ایران و حتی جهان شناخته می شود. بسیاری از گردشگران خارجی نیز از این خط ریلی استفاده کرده و از طبیعت زیبایی که در مسیر وجود دارد لذت می برند. مسیری جذاب که از میان رشته کوه های البرز عبور کرده و از روی پل های تاریخی ورسک و سه خط طلا می گذرد.

البته این تنها زیبایی مسیر نیست و در این راه با گذر از میان 95 تونل به جنگل های بارانی مناطق شمالی کشور می رسید. چشم اندازهای مسیر قطار تهران گرگان مناظر شگفت انگیزی را پیش رویتان قرار می دهد. حتی یکبار هم که شده باید از این مسیر ریلی استفاده کرده و با قطار به شهر گرگان برسید. به شما قول می دهیم این سفر به خاطره ای فراموش نشدنی برای شما تبدیل خواهد شد.

شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از گردشگران به جای خرید مستقیم بلیط قطار مشهد از تهران، مسیر تهران گرگان و سپس گرگان مشهد استفاده میکنند.

مسیر قطاری تهران اهواز

یکی دیگر از زیباترین مسیرهای ریلی کشور مسیر قطار تهران اهواز است. در طول مسیر قطار تهران اهواز از میان کوه ها، آبشارها و دشت های شگفت انگیز استان لرستان عبور می کنید و رشته کوه های زاگرس را پشت سر می گذارید. دره ها، رودخانه ها و دیگر جاذبه های طبیعی مسیر شما را به تفکری عمیق در مورد زیبایی های ایران فرو خواهد برد و در زیبایی چشم اندازهای بکر استان لرستان غرق خواهد کرد.

بنابراین نیازی نیست که برای لذت بردن از مسیرهای ریلی جذاب و دیدنی به آن سر دنیا سفر کنید. در همین ایران خودمان هم نمونه های شگفت انگیز داریم که شاید حواسمان به آن ها نبوده است.

سامتیک، سامانه آنلاین خرید بلیط قطار

سایت سامتیک شرایط ویژه ای را برای خرید بلیط قطار در نظر گرفته است که مشتریان عزیز میتوانند کلیه فرآیند های مربوط به خرید و کنسلی بلیط قطار را به راحتی و بدون اتلاف وقت انجام دهند. برای اطلاعات بیشتر به سایت سامتیک مراجعه کنید یا عبارت خرید بلیط قطار سامتیک را در گوگل جستجو کنید.

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس