شاهرخ بیانی

پیشکسوت باشگاه استقلال با انتقاد از تصمیمات مدیران قبلی گفت: اگر فوتبالی های درست و حسابی عضو هیأت مدیره باشند دیگر راضی نمی شوند بازیکن دوزاری را به استقلال بیاورند.

سرویس ورزش مشرق – گرچه تیم استقلال در هفته های ۱۲ و ۱۳ لیگ برتر موفق به کسب پیروزی برابر استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان شد ولی همچنان هواداران و پیشکسوتان این باشگاه از اتفاقاتی که برای این تیم رخ داده و یا در انتظار باشگاه محبوب شان است دلخورند و وضعیت موجود را حاصل ضعف مدیریت طی سالهای اخیر در مجموعه استقلال می دانند.

بیشتر بخوانید:

استقلال و پرسپولیس به این زودی خصوصی نمی‌شوند

اتفاقی که استقلال را رنج می‌دهد

آقایان مدیر! خیال هواداران استقلال راحت نیست

شاهرخ بیانی در گفت و گو با مشرق، درباره شرایط تیم و باشگاه استقلال حرف زد و انتقاداتش از مسئولان این مجموعه را بدون تعارف به زبان آورد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

**بازیکن خارجی را برای نیمکت نمی خرند

استقلال از ابتدای فصل بازیکنان خوبی به خدمت نگرفت. در همه تیم ها وقتی بازیکن خارجی به خدمت می گیرند باید حداقل سه نفرشان در ترکیب اصلی به میدان بروند. در جمع بازیکنان خارجی استقلال فقط همام طارق کم کم به شکل مورد نظر می رسد ولی دو تای دیگر حتی در اندازه بازیکنان ضعیف استقلال نیستند. استقلال اگر می خواهد برای لیگ قهرمانان در آسیا و گروهش آبروداری کند باید یک سانترفوروارد در حد و اندازه های مامه تیام به خدمت بگیرد. البته اگر دنبال نتیجه هستند.

** استقلال، جوان و بی تجربه دفاع می کند

شرایط خط دفاع استقلال به این شکل است که جوان ولی بی تجربه اند. از وقتی که پژمان منتظری در ترکیب این تیم نیست استقلال خیلی بی تجربه دفاع می کند و شاید شانس آورده که گل نخورده یا روی واکنش‌های خوب رحمتی بوده است. این تیم روبروی حریفانی مانند سپاهان، پرسپولیس یا تراکتور و پدیده حتما به مشکل می خورد. برخلاف نتایج، مشکل دفاعی استقلال هنوز رفع نشده است. باید روی دفاع خیلی کار کنند. مخصوصا یک دفاع وسط خوب که بتواند کار را جمع کند. می بینیم که وریا غفوری هم دیگر در دفاع راست کمتر بازی می کند. اگر استقلال می خواهد شرایط خوبی داشته باشد باید دو دفاع کناری رونده در خدمت داشته باشد که بتوانند در حمله نفر بیشتری داشته باشند. باید در این پست هم بازیکن بگیرند. همه می دانیم که نقطه قوت حریفان استقلال خط حمله آنهاست و استقلال با این دفاع به مشکل برمی خورد.

**استقلال هافبک و فوروارد می خواهد

در خط میانی فکر می کنم یک بازیکن بازیساز خوب بتواند تیم را در زمین رهبری کند. در خط هافبک بقیه نفرات خوب هستند. البته خوبِ آنچنانی نیستند ولی از نظر بازیسازی ضعف دارند. یکی مانند مجتبی جباری یا جپاروف که تیم را جمع کند باید به این تیم اضافه شود. در خط فوروارد هم همه در یک سطح هستند و کسی بر دیگری برتری ویژه ای ندارد که بگوییم فلان سانتر فوروارد استقلال در هر بازی کار را درمی آورد.

** انتخاب کمیته فنی بعد از سرمربی چه صیغه ای است؟

شاهرخ بیانی درباره کمیته فنی استقلال به مشرق گفت: کمیته فنی جایی است باید پرنفوذترین افراد یک باشگاه در آن حضور داشته باشند. کمیته ای که بیشتر باشگاه های دنیا دارند. البته همیشه ابتدا کمیته فنی را انتخاب می کنند بعد آنها سرمربی را به مدیرعامل پیشنهاد می دهند و سپس درباره نفرات مورد نیاز سرمربی نظر می دهند. نمی توان بعد از انتخاب سرمربی کمیته فنی را آورد. البته نمی دانم چرا و چطور این افراد را انتخاب کرده اند. مظلومی که خودش سرمربی بوده، فریبا هم مربی بوده است و بقیه هم در این سطح نبودند. باید یک کمیته فنی قوی برای استقلال انتخاب شود. اگر الان یک پیشنهاد به مظلومی بدهند در استقلال می ماند؟ یا اگر به فریبا، نامجو مطلق و بقیه این افراد یک پیشنهاد کاری بدهند نمی روند؟ اگر به مظلومی بگویند بیا روی نیمکت استقلال، نمی رود؟ آن وقت این کمیته فنی می شود؟ ضمن اینکه تا جایی که من اطلاع دارم این مربی آلمانی اصلا حرف شنوی از کمیته فنی ندارد و چیزی با نظر این کمیته را قبول ندارد.

**امیدوارم لااقل سهمیه آسیا را بگیریم!

استقلال جام حذفی را از دست داده و فاصله اش با تیم های بالای جدول زیاد شده است. امیدوارم تیم در نیم فصل اینقدر بالا بیاید که بتواند سهمیه آسیایی فصل بعد را بگیرد. مشکل استقلال این است که چند جای خالی اش را با بازیکنان خارجی ناکارآمد پر کرد و الان برای بیرون کردن همان ها هم باید کلی هزینه بپردازد.

**آقای وزیر! کسی یقه مدیران قبلی را نمی گیرد؟

در رابطه با خارجی ها باید یقه آنهایی را گرفت که به جای دعوتنامه برگه قرارداد را برای بازیکن ارسال می کنند و او هم روی آن شکایت می کند و کل باشگاه را به دردسر می اندازد. آن افرادی که در باشگاه بودند و سه بازیکن گرفته اند که کلا ۶، ۷ دقیقه بازی می کنند. بازیکن ۵۰ هزار دلاری را ۵۰۰ هزار دلار به استقلال قالب کردند. آقای فتحی باید الان مدیران قبلی را زیر سئوال ببرد. از وزیر باید پرسید که نمی خواهد یقه مدیران قلبی را بگیرد و بازخواست شان کند؟ وزیر مگر رییس مجمع استقلال نیست؟ نمی خواهد بپرسد چه بلایی بر سر باشگاهش آمده است؟

**چرا در هیأت مدیره قحطی فوتبالی هاست؟

مشکل باشگاه استقلال مدیریتی است. الان اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال چه نفراتی هستند؟ یک جواد قراب ورزشی بود که او را هم با بهانه بازنشستگی از باشگاه بیرونش کردند. ما در استقلال افرادی مانند داریوش مصطفوی را داریم و آنهایی که سالیان سال در رأس فوتبال ایران بودند. قحطی مدیر فوتبالی است؟ در همه دنیا اعضای هیأت مدیره فوتبالی هستند. نهایتا از ۵ نفر یک یا دو نفرشان غیر فوتبالی اند. ولی هیأت مدیره باشگاه استقلال پر شده از افراد سیاسی که مشخص نیست با بودن آنها قرار است چه اتفاقی برای استقلال رخ بدهد؟

**وقتی مدیر فوتبالی نباشد بازیکن دوزاری را قالب می کنند

تازه ما باید به این افراد هیأت مدیره بشناسانیم که شاهرخ بیانی کیست! فلانی و فلانی کیستند! در صورتی که اگر فوتبالی های درست و حسابی عضو هیأت مدیره باشند دیگر راضی نمی شوند بازیکن دوزاری را به استقلال بیاورند. کسی نمی تواند به یک مدیر فوتبالی بازیکن درجه دو و سه را قالب کند. مشکل ما فقط همین است. در این چندین ساله غیر از ساموئل، جانواریو و تیام چه اندازه پول بازیکن به درد نخور داده ایم؟ منِ فوتبالی می فهمم که فوتبالیستی مانند تیام این کاره است. من بعد از اولین بازی متوجه شدم بازیکنی است باید با او قرارداد دو، سه ساله بست. نه اینکه به راحتی با ۲۵۰ هزار دلار که به او دادیم گذاشتیم برود. ما همین امسال راحت می توانستیم هیچ یک از بازیکنان استقلال را از دست ندهیم.

**کدام باشگاه قرارداد شش ماهه می بندد؟

استقلال امسال ۴ میلیون دلار درآمدزایی داشت. پرسپولیس ۲ میلیون دلار درآمدزایی داشته است. چرا ما کارشناسی نمی کنیم؟ مگر این بازیکنان چقدر پول می خواستند؟ هنوز هم که پول بازیکنان خارجی را نداده اید. هنوز ۱۲۰ هزار دلار بازیکن ارمنستانی را نداده اید! اینها همه به مدیریت ربط دارد. من فوتبالی می فهمم پای بازیکن به توپ بخورد به درد تیم می خورد یا نه. کدام باشگاهی در دنیا با بازیکن شش ماهه قرارداد می بندد؟ به قرآن مجید قسم من که ندیده ام. ۴۰ سال است با این ورزش زندگی می کنم.

**چند نفر از بغل یک بازیکن می خورند؟

فوتبال ما شده دلال بازی! هنوز هم که هنوز است دلال ها در حال بردن و خوردن از این فوتبال هستند و بازیکن ۵۰ هزار دلاری را می آورند اینجا، زدوبندهایشان هم که الاماشاالله زیاد است. یا با مدیرعامل است یا با معاونش یا با سرمربی یا فلان فرد بانفوذ در باشگاه! قرارداد را می بندد و پولش را به جیب می زند و با یک OK گفتن می رود. اصلا بازیکن پولی نمی بیند. آخرش هم ۲۰، ۳۰ هزار دلار به بازیکن می دهند و اگر هم تسویه نکنند می رود و همان قراردادش را به فیفا می برد و روی کل رقم از استقلال شکایت می کند. چند نفر از بغل یک بازیکن خارجی می خورند؟!

**مدیربرنامه ایرانی به فکر جیبش است نه ضرر هموطنش!

با احترام به مدیربرنامه های درستکار ولی متأسفانه در این میان مدیربرنامه هایی هستند که خودشان عامل اصلی بروز همه مشکلات برای باشگاه ها هستند. گاهی تصور می کنیم مدیربرنامه فلان بازیکن، چون ایرانی است می خواهد به باشگاه ما کمک کند ولی با دانش و اطلاعاتی که از ریز قوانین دارد، می رود و باشگاه را به بدترین شکل ممکن تحت فشار می گذارد. قرارداد را می برد و عینا در فیفا شکایت می کند و باز هم از باشگاه پول می گیرد. از سه طرف پول می گیرد. هم از باشگاه، هم از بازیکن و هم از دادگاه! باید سراغ این مشکلات رفت که بازیکن را ندیده ایم و روی یک فیلم درباره اش تصمیم گرفته ایم و با آن قرارداد فلان قدری می بندیم و بعد هم هیچ کس جوابگوی هوادار نیست. جوابگوی پیشکسوت نیست که باید در خیابان سرش را بابت اتفاقات باشگاهش پایین بگیرد و راه برود.

**مدیر به خانه می رود و حرص و جوشش را مردم می خورند

اگر آمار بازیکنان خارجی این چند ساله استقلال را بگیرید، متوجه می شوید که کدامیک چقدر بازی کردند و چقدر پول گرفته اند. این وسط فقط مردم باید در سرما و گرما بیایند و با این مشکلات اقتصادی حرص و جوش بخورند و تیم شان هم آن تیمی که دوست دارند نیست و عصبی به خانه برمی گردند. راحت هم مدیریت را تغییر می دهند و طرف به خانه اش می رود و از مدیر جدید هم سئوال می کنید می گوید من نبودم، من نبستم و هیچکس در نهایت جوابگو نیست.

**این پولها را به حسینی و نورافکن می دادید!

الان سید مجید حسینی و امید نورافکن را دادیم. ببینید باشگاه چقدر درآمدزایی داشته است! ما بازیکنان تاپ مان را از دست دادیم، در عوض بازیکنان به درد نخور خارجی گرفتیم و نه تنها درآمدزایی درست و حسابی نداشتیم بلکه بدهکار هم شده ایم! خنده دار است. خب نمی شد همین پول را به بچه های خودمان می دادید؟ نمی شد همان ها را با این پولها حفظ می کردید؟

**چرا استقلال هنوز هم در به در است؟

بعد از چهل سال از سپری شدن انقلاب باشگاه استقلال هنوز دربه در است! چرا استقلال یک زمین تمرین ندارد؟ یک سال باشگاه را تعطیل کنند، بودجه اش را بگذارند یک زمین درست و حسابی برای استقلال تهیه کنند. این بودجه را برای تیم های پایه صرف کنید. هر باشگاه یک زمین داشته باشد. مگر می شود یکی از بهترین تیم های آسیا زمین تمرین نداشته باشد؟ لااقل همان کمپ ناصر حجازی را درست کنید. بگذارید باشگاه آبرویش حفظ شود. این همه زمین در این شهر بزرگ تهران داریم. نمی توانید یک قطعه برای این تیم با این پشتوانه عظیم انسانی و جایگاهی که بین مردم دارد درست کنید؟ کاری دارد؟ ۳۰ سال است در حال تکرار حرفهای تکراری هستید. در دورانی که ما بازی می کردیم هم همین شعارها را می دادند و می گفتند می خواهیم برای استقلال یک زمین اختصاصی درست کنیم.

**مدیر پرسپولیسی استقلال را گوشت قربانی می بیند

مشکل ورزش ما مدیریتی است. چندین سال پس از نسل ما که کاپ قهرمانی جام باشگاه های آسیا را گرفتیم دیگر این کاپ را نبرده ایم؟ پس از نسل ما، که پول هم نمی گرفت! با عشق مان بازی می کردیم. الان که همه چیز علمی شده است. چون برنامه ندارند. مشکل مدیران شش ماهه هستند. دائم در حال تغییر مدیر هستیم. استقلال را کرده اند گوشت قربانی! هر کس از راه می رسد دلش می خواهد یک تکه از آن را بکند و به خانه اش ببرد. استقلال سرجایش است ولی گوشتش سرجایش نیست. مدیر پرسپولیسی می آورند در استقلال و او هم می خواهد آن را گوشت قربانی کند. فقط پول می برند و از امکانات و جایگاه استقلال استفاده می کنند. هیچ چیز تازه و مفیدی هم به باشگاه تزریق نمی شود!

**هیچ مدیر فرمایشی برای استقلالِ دولتی دل نمی سوازند

شما را به خدا قسم تان می دهیم باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنید تا کسی که می آید از جیبش خرج کند و برایش دل بسوزاند. مادامی که این باشگاه دولتی است و مدیریتش را به دست مدیران فرمایشی می سپارند هیچ کس برایش دل نمی سوزاند و هر کس از راه برسد می خواهد بهره ای از این دریای بی کران بردارد. فقط آدمها تغییر می کنند و هیچکس هم جوابگو نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    11 11
    استقلال چطور می تونه یک فصل 25 بازیکن بخره ؟؟؟ نمایندگان سینه چاک مجلس کجان؟؟؟
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    22 7
    مرگ بر وزارت لنگ و نوجوانان
  • رضا IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    11 8
    بیانی میگه مدیر پرسپولیسی!!!!یادش رفت خودش رفته بود به پرسپولیس به استقلال گل هم زد ومشت گره کرده نشون تماشاگرا میداد
    • به انصاریان و نیکبخت توجه کن IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
      2 0
      سنین جوانی با پختگی فرق داره . بیانی از پایه های استقلال بوده و ذاتا استقلالی هست .لابد اتفاقاتی تو اون مقطع براش پیش اومده و چون جوون بوده و کلش بوی قرمه سبزی میداده احساسی شده و یه تصمیم اشتباه گرفته و رفته لنگ . کما اینکه وقتی از لنگ برگشت استقلال تو دربی ها با ضیا عربشاهی و رحیم یوسفی درگیری فیزیکی پیدا کرد و اتفاقا تو اون درگیری های فیزیکی هم پیروز شد . انصاریان از لنگ اومد استقلال ولی الان پشیمونه و اتفاقا الان یه لنگی دو آتیشه هست و نیکبخت هم اومد لنگ ولی الان پشیمونه و ته دلش با استقلاله . چون این دو نفر اون زمان جوان بودن و نادان .
  • سعید IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    12 2
    اقای بیانی امسال شماها فقط حرف بلدید بزنید همین تیم و به هر کدام از شما اقایون مدعی بدهند به دسته یک سقوط میکند فک نمیکنم هیچ کدام از مدعیان داخلی حتی طریقه صحبت و مصاحبه ی حرفه ای مانند شفر و برانکو و البته کیروش را ندارند باقی مسایل بماند
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 2
    آقای بیانی همین وزارت ورزش براتون 25 بازیکن ردیف کرده و به زور تبریزی را کشاند استقلال
  • US ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 0
    آقا شما ک پرسپولیسی هستی‌، در مورد استقلال کبیر حرف نزن
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 0
    این پول که به نیومار و گرو دادند از بیت المال بود و در واقع وزارت ورزش با خرید این بازیکنان برای استقلال پول را داخل جوی آب انداخت
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 0
    کثافت بزنن فوتبالتونو که بیت المال برای مملکت باقی نذاشت
  • محمد استقلالی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 0
    شاهرخ خان باسلام من یک استقلالی کهنه کارهستم شما دردوران فوتبالت هافبک دوششه استقلال بودی به قول آقای پروین اندازه دونفر میدوئیدی وباتکنیک بالا بااستقلال قهرمان آسیا ونایب قهرمان هم شدید واز صمیم قلب هم استقلالی هستی ولی به نظرمن درمورد گرو ومایر تند قضاوت کردی گرو یک وینگر قدروتوپ نگهداراست وهرجوری توپرو بفرستی میگیره اگربماند درآسیا جامیفته مایرهم باتکنیک است این دوزاری گفتن شما صحیح نیست درضمن کمیته فنی شما چه شکلی مظلومی ونامجو وفریبا رو غیرفنی میدانی سه تا آس تیم ملی واستقلال البته اون سالی که شما با استقلال قهرمان آسیا شدید قویترین تیم دوران استقلال بودید یادم هست حدود 50بازی بدون باخت داشتید اولم درفینال لیگ دوتکه پرسپولیسو شکست دادیدو درآسیاهم بدون شکست قهرمان شدید البته بانامجومطلق ومربیگری پرویزخان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس