کد خبر 914055
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

گوگل ادوردز (Google AdWords)  یک سرویس آنلاین تبلیغات اینترنتی محسوب می شود که به وسیله آن بازاریابان و تبلیغ کنندگان ،با تبلیغ در گوگل و قسمت نتایج جستجو ظاهر می شوند. به این شکل که تبلیغ دهنده جملات  یا کلمات مهم مد نظر خود را در گوگل ادوردز وارد می‌کند تا تبلیغاتش برای افرادی که این جملات را جستجو می کنند نشان داده شود. این نتایج در بالای صفحه، سمت راست آن‌ها  ، و یا زیر نتایج تبلیغات گوگل به صورت متن کوچکی نشان داده می‌شوند که  لینک URL به سایت یا صفحه خاصی از سایت هم دیده می شود.تبلیغ کننده  برای هر کلیک هزینه‌ای را پرداخت می کند.

 در روش Google AdWords ، گوگل جهت نشان دادن  تبلیغ ،  موقعی مبلغ کلیک را از حساب تبلیغ کننده کم می کند که کاربر روی تبلیغ کلیک کرده باشد و به سایت منتهی شود و قبل آن از حساب کسی که تبلیغ داده‌است مبلغی کم نمی‌کند . فقط همچنین اعدادی که گوگل جهت هر کلیک از حساب کم می‌کند یک عدد ثابت و مشخصی نیست و با موقعیت تبلیغ، نوع لغت و چندین پارامتر دیگر تغییر می‌کند و ممکن است در یک روز اعداد متفاوتی از یک حساب کم شود.

گوگل ادوردز، نسبت  کلماتی که کاربران انتخاب می‌کنند و میزان جستجوی یک کلمه، هزینه ها را مشخص می کند.

گفتنی است ۹۶٪ درآمد گوگل در سال 2011 از تبلیغات اینترنتی بوده‌است. در حقیقت از هر 3 دلاری که خرج بازاریابی آنلاین  و تبلیغات گوگل می شود، 1 دلار به حساب آنها واریز می شود. تبلیغات Google AdWords بزرگترین منبع درآمد گوگل به شمار می آید.

Max CPC چگونه تعیین می‌شود؟

Max CPC حداکثر هزینه به ازای هر کلیک است یعنی  حداکثر هزینه ای است که تبلیغ کننده برای هر کلیک بر روی تبلیغات با کلمات کلیدی تعیین شده ،حاضر است پرداخت کند.  این حداکثر هزینه  می‌تواند برای هر کلمه یا عبارت کلیدی (Keyword) و یا به صورت گروهی برای هر اد گروپ (Ad group) مشخص شود.

در  Google AdWords  شما باید بودجه و پیشنهاد خود را مشخص کنید زیرا پیشنهاد شما نشان می دهد که شما به ازای هر کلیک چقدر می خواهید پرداخت کنید. برای مثال اگر حداکثر بودجه تعیین شده شما برای هر کلیک 2 دلار باشد، گوگل تبلیغاتتان را در قسمت جستجو به نمایش خواهد گذاشت مگر اینکه دیگران برای آن کلمۀ کلیدی بودجۀ بیشتری مشخص کرده باشند.

این عدد با توجه به شرایطی مثل گیرا بودن موضوع ، کیفیت متن برای تبلیغ ، نسبت بازدید به کلیک که به آن CTR گفته می‌شود تغییر می‌کند.

از سوی دیگر، با میزان کلیک کردن روی تبلیغ گوگل افزایش دهندگان آمار، افزونه‌ها  یا extension ها هستند که 3 نوع آن در ایران به آسانی  قابل استفاده است. یکی از این دو افزونه callout است که به تبلیغ دهنده این امکان را می‌دهد که ۲۵ کاراکتر بیشتر بنویسد. که خود این قابلیت باعث افزایش تعداد حروف، و در نتیجه دیده شدن بیشتر تاثیرگذار است.

افزونه call در ایران به علت تحریم ها به صورت مستقیم قابل استفاده نمی باشد ولی با استفاده از ترفندهایی می‌توان در ایران از آن استفاده کرد.

افزونه دیگر نیز sitelink است که به تبلیغ دهنده این اجازه را می‌دهد که علاوه بر صفحه ورود اصلی، کاربران را به صفحات دیگری نیز هدایت کند و البته حجم تبلیغ، بزرگتر می‌شود و احتمال کلیک آن را افزایش می‌دهد.

چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنیم ؟

مخاطبان شما ، تبلیغ شما را مشاهده خواهند کرد

شما فقط پول کلیک رو تبلیغ خودتان را می دهید

84% از کسانی که در گوگل جست و جو می کنند ابتدا روی پیشنهادات اولیه گوگل کلیک می کنند

گوگل چگونه تبلیغات را دسته بندی می‌کند؟

Google AdWords برای تبلیغات موثر اهمیت بیشتری قائل است و اولویت بیشتری می دهد. اگر تبلیغ و مقصد آن به عبارت مورد نظر ، ارتباط داشته باشد ، بازدید کنندگان بیشتری از طریق پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات گوگل) به سایت شما خواهند آمد. گوگل زمانی که درباره تبلیغ و مزایده تصمیم گیری می‌کند، فاکتورهایی در مورد مزایده  bid (یا هزینه‌ای که برای هر کلمه در نظر گرفته‌اید) و تعداد کلیکی که افراد روی آن داشته اند را در نظر می‌گیرد .مشتری خوب در ابتدا بازدید کننده خوبی بوده است.

امکانات Google AdWords

یکی از امکانات جالب Google AdWords این است که شما می توانید انتخاب کنید که کدام  کشور یا شهر آگهی شما در آن نمایش داده شود .

یکی از امکانات Google AdWords آن است که تبلیغات شما سریع بعد از انجام مراحل ثبت آگهی نشان داده می شود و نیازی ‌به ماندن در لیست انتظار  نیست.

شما می توانید انتخاب کنید که تبلیغات شما برای کاربران به چه زبان هایی نمایش داده شود. حتی  ساعت به نمایش درآمدن آگهی شما برای کاربران اینترنتی هم در کنترل شماست.همینطور صفحاتی از وب سایت که تمایل دارید مخاطب را به آن ها هدایت کنید نیز قابل تعیین است.همچنین برای هزینه ای که روزانه برای تبلیغات در نظر میگیرید نیز می توانید سقف مشخصی تعیین نمایید.

چرا باید از Google AdWords استفاده کنیم؟

بین نوع بازدیدکنندگان در سایت تفاوت هایی وجود دارد. کاربرانی که سایت را  در نتایج طبیعی گوگل پیدا کرده باشند رفتار متفاوتی با بازدید کنندگانی که از طریق Google AdWords وارد سایت شده اند خواهند داشت. دلیل آن هم این است که  ترافیکی که از طریق جستجو و  وبگردی یا سئو به دست آمده باشد، مربوط به بازدید کنندگانی است که بیشتر دنبال اطلاعات و آگاهی درباره موضوعی هستند. در حالیکه که بازدید کنندگان تبلیغات پولی به روشنی  می دانند که بر روی تبلیغ کلیک می کنند و به دنبال خرید محصول یا خدمات  نیاز خود هستند. بنابراین شما نیازی ندارید به میلیون ها بازدیدکننده مروری (از طریق نتایج  و سرچ طبیعی) بلکه به جای آن  به بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که از طریق Google AdWords وارد سایت شده اند.

عرش هاست در خصوص تبیلغ در گوگل و همچنین طراحی سایت فروشگاهی تجربه چندین ساله داشته و با تحلیل و ارزیابی تخصصی کلمات و شغل حرفه ای شما هزینه مقرون به صرفه به صورت 100% گارانتی شده در ارائه تبلیغات مد نظر خود در گوگل به شما کمک می نماید

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس