کد خبر 913943
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
ماکرون نمایه

رئیس جمهور فرانسه اعتراضات خشونت آمیز علیه افزایش قیمت سوخت در این کشور را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است که در تظاهرات روز شنبه بیش از 106 هزار نفر شرکت کرده اند. این تظاهرات در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت ماکرون و افزایش مالیات سوخت برپا شده است.

بر اساس این گزارش شبکه تلویزیونی بی اف ام از زخمی شدن حداقل 8 نفر در جریان اعتراضات روز شنبه در شهر پاریس خبر داده است. امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اقدامات خشونت آمیز در جریان تظاهرات روز گذشته را محکوم کرده است.

ببینید:

عکس/ شلیک گاز اشک آور به سمت معترضان فرانسوی

ماکرون با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: از ماموران اجرای قانون و نیروهای امنیتی و پلیس به خاطر فعالیت حرفه ای آنها تشکر می کنم. شرم بر کسانی باد که به آنها حمله کردند. شرم بر کسانی که علیه شهروندان عادی و خبرنگاران خشونت اعمال کردند. شرم بر کسانی که سعی کردند مقام های منتخب را تهدید کنند. هیچ جایی برای این گونه اقدامات خشونت آمیز در جمهوری فرانسه وجود ندارد.

معترضان با پرتاب وسایل آتش بازی به سوی پلیس، شعارسر داده و خواستار استعفای امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه شده اند.

در پاریس نیروهای پلیس با شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین آب پاش سعی در متفرق کردن تظاهرات کنندگانی کردند که برای دومین آخرهفته متوالی به خیابان ها ریخته اند.

درگیری ها در خیابان معروف شانزه لیزه پاریس در حالی اوج گرفت که معترضان تلاش کردند تا از حفاط های پلیس که برای جلوگیری از ورود معترضان به محوطه مکان های دولتی از جمله دفتر نخست وزیری کار گذاشته شده بود، عبور کنند.

شنبه هفته قبل نیز بیش از 300 هزار نفر در نخستین موج از تظاهرات اعتراض آمیز علیه دولت ماکرون در سراسر فرانسه شرکت کردند.

اواخر 2017 میلادی بود که قانونی برای افزایش مالیات بر سوخت تصویب شد تا از این راه رانندگان برای استفاده از خودروهایی که مصرف بهینه مصرف انرژی دارند، تشویق شوند ولی افزایش چشمگیر قیمت نفت در ماه اکتبر فشار زیادی را بر بودجه خانوارهای فرانسوی وارد کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یعنی محمدجوادظربف گفته IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    9 5
    مانگران مردم معترض فرانسه هستیم وازدولت فرانسه میخواهیم خویشتن داری کندوازخشونت علبه مردم دست برداردماحمله به اعتراض کنندگان راشدیدا محکوم میکنیم
  • US ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    3 4
    "معترضان با پرتاب وسایل آتش بازی به سوی پلیس"
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    6 6
    خود کرده را تدبیر نیست وقتی نسبت به تحریم های امریکا علیه ایران بی تفاوتند باید هم انتظار گران شدن نفت و بنزین رو داشه باشن.حالا باید بفهمن که اگه بیشتر بخوان به ایران فشار بیارن شاید قیمت نفت به حدی برسه که مجبور بشن با قاطر و اسب و... سر کنن.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    6 8
    مردم غرب فقط ظاهر خوب دارن از داخل پوکن
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    3 2
    تا تو باشی زیاد با امریکایی ها بحث نکنی!
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    2 7
    تا تو باشی زیاد با امریکایی ها بحث نکنی!
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    1 4
    شرم بر آنان!
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    6 4
    چرا مسئولین ایرانی از اعتراضات مردم حمایت نمی کنند،خبیث های فرانسوی از تمامی فتنه ها جانبداری می کنند.مخصوصا از سران فتنه.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    2 5
    مکرون بیجا کرد! مکرون وقتی جلو آمریکا پر رو بازی در میاره بایدآماده این شورش ها هم باشه.
  • اومانیست IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    1 0
    افزایش قیمت سوخت توهم بوده یا حقیقت ؟ اگر حقیقت بوده و باعث اعتراض شده چرا شرم بر اونها ؟ سیاستهای غلط اقتصادی دولت فرانسه چرا نباید شرمگین باشه ؟ دیکتاتوریه مگه ؟
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    0 0
    ما اوضاع فرانسه رو به شدت زیرنظر داریم و مشغول بررسی اوضاع هستیم. با تأکید بر حق مشروع تظاهرکنندگان در رابطه ی با آزادی های اجتماعی و مدنی و اعتقاد به عدم دخالت در اوضاع داخلی فرانسه[!] طرفین درگیر را به خویشتن داری و پرهیز از هرگونه خشونت دعوت می نماییم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس