کد خبر 912768
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
استقلال

با وجود اینکه هنوز مدت زیادی از تسویه حساب باشگاه استقلال با طلبکارانش نگذشته اما بدهی‌های جدید کار مسئولان این باشگاه را مشکل کرده است.

به گزارش مشرق، در حالی که فقط چند ماه از تسویه حساب باشگاه‌ استقلال با طلبکارانی که طی دو دهه اخیر از این باشگاه مطالباتی داشتند گذشته اما با این وجود مشکل بدهی‌ها دست از سر این باشگاه بر نمی‌دارد.

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که باشگاهی مثل استقلال بعد از طوفانی که از قبل از 9 شهریور امسال پشت سر گذاشت به این سرعت دوباره دچار چالش مالی شود اما خرید‌های عجیب و نوع تسویه حساب مدیریت قبلی با بازیکنان خارجی عملا دست مدیران این باشگاه را برای ادامه کار بسته است.

بیشتر  بخوانید:

افشاگری رحمتی درمورد کسانی که دنبال شکست استقلال هستند

در زیر به مشکلاتی که باشگاه استقلال برای پرداخت بدهی‌های جدید دارد اشاره می‌کنیم:

بویان نندانوف:بازیکنی که در نقل و انتقالات زمستانی سال 96 به استقلال پیوست و تنها 4 بازی برای این تیم انجام داد.او بعد از پایان فصل قبل استقلال را ترک کرد و در تاریخ 12 آگوست(21 مرداد) از باشگاه استقلال شکایت کرده است.وی قراردادی 430 هزار دلاری با استقلال امضا کرده و تنها 30 هزار دلار از این باشگاه دریافت کرده است. نندانوف حالا خواستار دریافت 400 هزار دلار خود شده است.

پروپیچ: بازیکنی که جزو آخرین نفرات شکایتی استقلال بود و حتی ممکن بود مانع از حضور استقلال در لیگ قهرمانان فصل آسیا شود.پروپیچ هم 360 هزار دلار از استقلالی‌ها طلبکار بود و به گفته مهدی تاج مطالبات این بازیکن از حساب فدراسیون در فیفا برداشته شده تا این باشگاه از خطر حذف نجات پیدا کند اما مسئولان باشگاه استقلال باید این رقم را از سهم حضور بازیکنانشان در جام جهانی پرداخت کند.از سوی دیگر مسئولان استقلال معتقدند پروپیچ با جرایم فیفا نزدیک به 420 هزار دلار از استقلال طلب کرده است.

یازادلده گومز:بازیکنی که حتی با آبی پوشان تمرین هم نکرده بود بعد از حضور در تست‌های پزشکی باشگاه استقلال و رد شدن در آزمایشات پزشکی به فیفا شکایت کرد(اینجا ببنید). این بازیکن هم با توجه به اینکه در دوره مدیریت افتخاری به جای پیشنهاد برای او برگه قرارداد ارسال شده بود از باشگاه استقلال شکایتی کرده که همین شکایت 500 هزار دلاری قطعا باشگاه را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

رابسون جانواریو: بازیکنی که جزو مدافعان خوب خارجی لیگ برتر بود دو فصل پیش از جمع استقلالی‌ها جدا و راهی لیگ پرتغال شد. وی البته در ابتدای امسال راهی تیم بن یاس امارات شد ولی او از استقلالی‌ها 120 هزار دلار می‌خواهد و مسئولان این باشگاه باید پول وی را هم پرداخت کنند.

سرور جباروف: هافبک مطرح ازبکستانی که فصل گذشته عملکرد خوبی در استقلال داشت به یکباره در ابتدای این فصل از استقلال جدا و راهی یک تیم قزاقستانی شد. جباروف از روزی که از استقلال به همراه تیام رفته مرتب به مسئولان این باشگاه پیغام می‌دهد که طلب 130 هزار دلاری او را پرداخت کنند. اگر چه شایعات زیادی پیرامون بازگشت این بازیکن به ایران مطرح شده ولی 130 هزار دلار مطالبات این بازیکن هم باید پرداخت شود.

لئوناردو پادووانی: مدافع برزیلی فصل گذشته استقلال که به خاطر صحنه نادر بازی این تیم با فولاد در فصل گذشته فوتبالش به پایان رسید و این روزها در هلال احمر مشغول تمرینات  بازتوانی است هم از این باشگاه مطالباتی دارد. پادووانی 140 هزار دلار از استقلال طلب دارد و او هم خواستار دریافت این رقم از استقلال است.

با جمع مطالبات این بازیکنان خارجی که تسویه حساب درستی با آنها صورت نگرفته باشگاه استقلال حدود یک میلیون و هفتصد هزار دلار به این نفرات روی هم بدهی دارد که اگر با قیمت ارز امروز این رقم را محاسبه کنیم مبلغی حدود 25 میلیارد تومان می‌شود!

علی خطیر معاون ورزشی باشگاه استقلال در خصوص این شکایت‌ها گفت: به هر حال این ارقام باید به بازیکنان پرداخت شود.متاسفانه زمانی که باید با این بازیکنان تسویه حساب صورت می‌گرفت و با آنها قبل از ترک ایران توافق می‌شد این اتفاق رخ نداد. توصیه من به عنوان یک عضو کوچک این فوتبال به همه باشگاه‌ها این است که اگر با بازیکن خارجی قرارداد می‌بندند حتما قبل از اینکه بازیکن از کشور ما خارج شود به هر شکل ممکن با او تسویه حساب کنند زیرا اگر بازیکن از ایران برود دیگر دسترسی به او ساده نخواهد بود. به خاطر فشار و نفوذ اتحادیه جهانی بازیکنان (فیفپرو) در فیفا، قوانین فیفا بیشتر به نفع بازیکنان است تا باشگاهها.

وی افزود: متاسفانه در پرونده شکایت بازیکنان از باشگاه‌ها فیفا در اکثر مواقع حق را به بازیکن می‌دهد و شما دیدید بازیکنی که حتی با استقلال تمرین هم نکرده خیلی راحت به خاطر یک اشتباه به فیفا شکایت می‌کند.بویان هم بازیکنی است که از استقلال  شکایت کرده و نامه شکایت او یک ماه قبل به دست ما رسیده و ما هم دفاعیات خود را هفته پیش به فیفا ارسال کردیم ولی واقعیت این است که امیدی به برنده شدن در پرونده این بازیکن نداریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس