امام جماعت مسجد الاسلام واشنگتن

امام جماعت«مسجدالاسلام»در واشنگتن دی.سی و عضو «موسسه اندیشه اسلامی معاصر در آمریکا» در محیط مسجد هدف حمله افرادی که آنها را عوامل دولتی می‌داند قرار گرفته اما با وجود شکایت، پرونده وی پیگیری نشده است.

به گزارش مشرق، «عبدالعلیم موسی» امام جماعت مسجد «الاسلام» در شهر «واشنگتن دی.سی»، موسس مسجد «الاسلام» در ایالت کالیفرنیا در دهه هشتاد میلادی و از اعضای فعال «موسسه اندیشه اسلامی معاصر» در آمریکا است که چندی پیش مورد حمله افراطیون در کالیفرنیا قرار گرفت و با وجود شکایت به پلیس آمریکا، پرونده این حادثه به صورت جدی پیگیری نشد.

ببینید:

فیلم/ امام جمعه واشنگتن از اسلام آمریکایی می گوید

امام عبدالعلیم موسی، سال‌ها پیش به اسلام گروید و همواره از حامیان انقلاب اسلامی ایران بوده است و این حمایت را بدون هیچ ترسی در سخنرانی‌هایش ابراز می‌کند. وی همچنین بنیان‌گذار «موسسه اسلامی مقابله با جنگ روانی آمریکا و صهیونیسم» در آمریکا است. امام موسی منتقد سیاست‌های دولت آمریکا و تبعیت آن از رژیم صهیونیستی است و بارها به ایران سفر کرده است که همین مسائل وی را هدف حملات افراطیون در آمریکا قرار داده است.

عبدالعلیم موسی شب چهارم نوامبر (یعنی همزمان با سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران) در حالی که بعد از اقامه نماز مغرب در راهروی مسجد الاسلام در ایالت کالیفرنیا مشغول قرائت قرآن بود، مورد حمله هدفمند زوجی قرار گرفت که پیش از این نیز وی را هدف حمله و اهانت قرار داده بودند. 

امام عبدالعلیم موسی به شدت بر اثر حمله این دو نفر که به گفته وی عوامل دولت آمریکا هستند، مجروح شد و برای بررسی مسئله به پلیس شکایت کرد و تشکیل پرونده داد اما با وجود گذشت بیش از دو هفته همچنان این پرونده به صورت جدی پیگیری نشده است. در همین رابطه و برای بررسی رفتار پلیس و حکومت آمریکا با مسلمانانی که به مساجد رفت و آمد کرده و فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی دارند، با امام جماعت مسجد واشنگتن دی.سی و گفت‌وگو کردیم. 

در آغاز گفت‌وگو امام عبدالعلیم موسی درباره این حادثه گفت، همزمان با سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران، حدود ساعت ۶ عصر در مسجد کالیفرنیا، دو عامل شناخته شده از درب ورودی مسجد به سوی وی حمله‌ور شدند. امام عبدالعلیم موسی تاکید کرد که این دو فرد عوامل دولت آمریکا هستند و مدت‌ها به آزار و اذیت وی و دوستانش اقدام کرده‌اند و در آخرین اقدام، این دو فرد بعد از ورود به محوطه مسجد با فریاد به سوی وی دویدند و ابتدا اسلحه خود را به امام موسی نشان دادند و سپس در حالی که همچنان عبدالعلیم موسی بر روی صندلی نشسته بود، این زوج شروع به ضرب و شتم وی کردند. امام موسی سعی در کنترل آن‌ها داشته و با دو دست یکی از دو مهاجم را گرفته که ناگهان فرد دوم ضربه شدیدی به سر وی وارد کرده  که منجر به خونریزی شدید شده است. سپس هر دو فرد ضارب از مسجد گریخته‌اند. 

امام عبدالعلیم موسی گفت این دو مهاجم افراطی در حالی به داخل مسجد حمله‌ور شدند که موسسه امام موسی مجوز قانونی این مسجد را در اختیار دارد و تمامی هزینه‌های دولتی شامل مالیات برای این مساجد پرداخت شده است. وی در ادامه گفت بعد از این حمله، فورا با دوستانش تماس گرفته تا آن‌ها را در جریان بگذارد سپس امام موسی به بیمارستان منتقل شده و به مدت شش ساعت مورد درمان و مداوا قرار داشته است. همچنین به گفته وی، به دلیل شدت جراحات آزمایش‌ها و تصویربرداری‌های متعددی از امام عبدالعلیم موسی انجام گرفته است. 

هشدار: تصویر دلخراش

.

.

.

.

وی در ادامه گفت که ضمن انتقال به بیمارستان با پلیس آمریکا تماس گرفته بود و حین معالجه‌اش در بیمارستان، ماموران پلیس مراجعه کرده و بعد از چند سوال محل را ترک کرده بودند. عبدالعلیم موسی گفت که پس از آن دوباره با پلیس آمریکا تماس گرفته و با ارائه نام مهاجمان، تاکید کرده است که قصد شکایت از این دو فرد را دارد. وی رسما نزد پلیس از این دو فرد شکایت کرده اما پلیس بعد از یادداشت چند نکته گفته است این شکایت باید به یک اداره پلیس دیگر ارجاع داده شود. 

امام موسی گفت که تا کنون دوبار برای بررسی این ماجرا و پیگیری شکایت با پلیس تماس گرفته است اما تاکنون این مسئله از جانب پلیس آمریکا پیگیری نشده و وی قصد دارد روز دوشنبه (فردا) باز هم به پلیس مراجعه کند. وی معتقد است دو مهاجم عوامل دولت آمریکا هستند و همکاری نزدیکی با پلیس دارند از این رو مورد پیگیری قرار نمی‌گیرند. 

امام موسی همچنین گفت با وجود آنکه نام این دو فرد را به پلیس داده است، هیچ پیگیری از جانب پلیس انجام نگرفته در حالی که این دو نفر سال گذشته شکایت نادرستی را علیه امام عبدالعلیم موسی به پلیس داده بودند که در پی آن در ماه نوامبر ۲۰۱۷ امام موسی داخل مسجد به دلیل اتهامات واهی دستگیر شد اما در نهایت پرونده به دادگاه برده شد و قاضی در ماه آوریل به بیگناهی کامل امام موسی رای داد و گفت که دستگیری‌اش بدون هیچ اتهامی در اوکلند انجام گرفته است. 

امام موسی  گفت، «در مورد اخیر پلیس دو سه بار گفت که پرونده را دنبال می‌کند اما آنها دروغ می‌گویند چرا که این افراد از جانب اف.بی.آی و سی.آی.اِی با خود پلیس آمریکا همکاری می‌کنند. دولت [آمریکا] می‌داند این افراد چه کسانی هستند، اما انتظار نداشتند که من به صورت رسمی شکایت کنم».

امام عبدالعلیم موسی در ادامه درباره هدف حمله عوامل سیا و اف.بی.آی به وی، یادآور شد «شیخ زکزاکی» رهبر مسلمانان نیجریه به دلیل اقدامات دینی از سوی حکومت نیجریه زندانی شده و با وجود رای دادگاه به بیگناهی وی همچنان در حبس خانگی به سر می‌برد که به گفته عبدالعلیم موسی این اقدامات دولت نیجریه ماموریتی است که از جانب عربستان سعودی دارد. امام موسی یادآور شد حکومت نیجریه چهار فرزند شیخ زکزاکی را به شهادت رساند و این اقدامات دولت نیجریه نشأت گرفته از پول‌های سعودی است.  

عبدالعلیم موسی در ادامه گفت که وی نیز در آمریکا زندگی می‌کند و درگیری دولت آمریکا با جنبش آن‌ها به دلیل اقدامات اسلامی و سیاسی این گروه است. امام موسی گفت «دولت آمریکا می‌داند گروه ما با جمهوری اسلامی ایران مرتبط است و آن‌ها [دولت آمریکا] می‌دانند که ما دوستان گروه‌هایی مانند حزب الله و حماس هستیم، گروه‌های خوبی که این حق را دارند تا در مقابله با صهیونیسم از خود دفاع کنند. در آمریکا آن‌ها [دولت آمریکا] سعی می‌کنند تا هرکسی که حقیقت را به زبان می‌آورد، به انزوا بکشانند و ساکت کنند. برای مثال «پرس تی.وی» را قطع کردندچون این شبکه مسائل را به شکل متفاوتی از آنچه آن‌ها می‌گویند، بیان می‌کند... برای شما یک مثال می‌زنم، ایران تمام قوانین و قواعد مربوط به برجام را انجام داد اما باز آمریکا ایران را تحریم کرد. آمریکا را صهیونیست‌ها اداره می‌کنند، نگاه کنید که آمریکا سفارت خود را از تل آویو به قدس انتقال داد و به همین دلیل است که آن‌ها [دولت آمریکا] به من حمله می‌کنند چرا که من در مقابل آن‌ها می‌ایستم».

عبدالعلیم موسی ادامه داد «پنج سال پیش در سال ۲۰۱۳ دولت [آمریکا] به من هشداری داد و بعد از آن نوه‌ام به قتل رسید. یک سال بعد، به پسرم شش بار شلیک شد ولی هیچ پلیسی برای تحقیق وجود نداشت، وقتی در بیمارستان گلوله‌ها خارج شد هیچ پلیسی برای نمونه برداری نیامد در حالی که وقتی چنین اتفاقی می‌افتد نوارهای زرد رنگ اطراف محل حادثه کشیده می‌شود و نمونه گلوله‌ها نزد پلیس نگهداری می‌شود اما هیچ کدام از این اقدامات برای من یا پسرم انجام نشد». 

امام عبدالعلیم موسی تاکید کرد، وی و همفکرانش به دلیل ایده‌های سیاسی، اجتماعی و معنوی‌شان هدف آزار و اذیت‌های دولت آمریکا هستند.

وی افزود «گرچه ما با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و دهه‌های متعددی از سوی صهیونیست‌ها و دولت آمریکا و عربستان سعودی سرکوب مستقیم و جمعی شده‌ایم اما ما به مردم نشان دادیم که می‌توانیم داخل آمریکا برای حقیقت بایستیم و اولین مسئله این است که خدا محافظ شماست. من فقط می‌خواهم مردم را تشویق کنم نه فقط مردم آمریکا بلکه مردم ایران را نیز تشویق کنم چرا که آن‌ها علمدار حقیقت برای همه جهان اسلام هستند. تمام دنیای اسلام موضع ایران را می‌فهمند و خدا ایران را به خاطر اسلام حفظ می‌کند. عربستان سعودی هزاران میلیارد دلار علیه ایران هزینه کرده است ... صدام حسین به ایران حمله کرد که هشت سال طول کشید اما صدام مرده است. همه کسانی که علیه ایران بودند، مرده‌اند یا در حال مردن هستند و نیازی نیست ایران علیه آنان اقدامی انجام دهد». 

امام عبدالعلیم موسی در ادامه گفت، «قرآن گفته است "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا". همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید [آل عمران ۱۰۳]. پیام من به مردم ایران این است که ما به خاطر ایثارهایشان از آن‌ها تشکر می‌کنیم؛ این فداکاری‌ها هم راستا با مسیر پیغمبر (ص) و امامان بوده است و ما به ایران افتخار می‌کنیم، به یاد داشته باشید که برای اسلام ایستادگی می‌کنید نه فقط برای اقتصاد، کسانی که به دلیل مسایل اقتصادی شکایت می‌کنند، باید به همسایگان خود نگاه کنند، به پاکستان، افغانستان به عراق و سوریه نگاه کنید و می‌بینید که ایران خانه امن و ثبات در جهان اسلام است. ما هم اینجا به مبارزه ادامه می‌دهیم و نمی‌ترسیم و در مقابل دیکتاتوری می‌ایستیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس