کد خبر 911953
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

به گزارش مشرق، یک فعال فضای مجازی با کلید واژه "افسانه فروش زمین‌های فلسطین" در اینستگرام نوشت:

#چرا_ما_تاریخ_نمیخوانیم ؟؟ از کل زمین فلسطین رقمی در حدود ۵۹۷ کیلومتر مربع توسط خود دولت بریتانیا به طور رایگان و به قیمت ارزان در اختیار آژانس یهود و شرکت‌های صهیونیستی قرار گرفت. ۶۷۸ کیلومتر مربع نیز توسط خانواده‌های عرب غیرفلسطینی به یهودیان فروخته شد.
۶۸ کیلومتر مربع نیز به دستور وزیر مختار انگلیس توسط یهودیان به زور از فلسطینیان گرفته شد. به هر حال در میان ملت فلسطین بسیار کم دیده شده‌اند کسانی که زمین‌های خودشان را فروخته باشند.
آن دستة قلیل که زمین‌های خود را فروختند، اکثراً نه با طیب خاطر بلکه در اثر شرایط به وجود آمده از قوانین انگلیس در مورد کشاورزان فلسطینی، مجبور به فروش زمین‌های خود شدند. مثلاً دولت انگلیس، مقدار مالیات‌ها را افزایش می‌داد و هم‌زمان از صدور حبوبات و زیتون که عمده محصول کشاورزی فلسطین بود، جلوگیری می‌کرد. در نتیجه، کشاورزان از عهدة مخارج و مالیات‌ها بر نمی‌آمدند و به ناچار، ملک خود را در معرض فروش می‌گذاشتند.
پس از مدّتی فتوایی شرعی مبنی بر حرام بودن فروش زمین به یهودیان و مباح بودن خون کسی که چنین کاری انجام دهد یا واسطة این کار باشد، از سوی اغلب علما صادر شده بود.


اوّلین فتوا در مورد حرام بودن فروش زمین به یهودیان، توسط کنگرة علمای فلسطین که در بهمن ۱۳۱۳ در بیت‌المقدّس تشکیل جلسه داد، صادر شد
در زمان سلطة انگلیس،از مساحت ۲۷ هزار کیلومتر مربعی فلسطین، فقط ۷/۷ درصد یعنی دوهزار کیلومتر و از این درصد هم چیزی حدود یک سوم آن از طریق خرید به صهیونیست‌ها رسیده و رقمی در حدود ۵۹۷ کیلومتر مربع توسط خود دولت بریتانیا به طور رایگان و به قیمت ارزان در اختیار آژانس یهود و شرکت‌های صهیونیستی قرار گرفت
و این بدان معنی است که تنها چیزی حدود ۵/۲ درصد از زمین‌های فلسطین به صهیونیست‌ها فروخته شده است.

پس از خروج انگلیس از فلسطین، در اردیبهشت ۱۳۲۷ (۱۹۴۸ م.)، مابقی این سرزمین نه از طریق خرید بلکه با کشتار، غصب، شکنجه، تخریب، فشار و توطئه و با بدترین شکل از فجایع و جنایات که ممکن است به تصوّر بشر درآید، به تصرّف صهیونیست‌ها درآمده است. وقایع جنایت‌کارانه‌ای که صهیونیست‌ها ترتیب داده‌اند، یک فهرست بلندبالا و شامل ده‌ها عنوان است. فقط در سال ۱۹۴۸م. و برای آماده‌سازی فضا جهت اعلام موجودیت به اصطلاح «دولت اسرائیل»، ده‌ها مورد کشتار دسته‌جمعی با صدها شهید از زن و مرد و کوچک و بزرگ، «عملیات افتخارآمیز صهیونیست‌ها» را شامل می‌شود که فاجعة «دیریاسین» با کشته و کشتار حیفا با ۱۵۰ شهید، دو نمونه از آنها است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    2 4
    انجاس عالمن
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    7 9
    این دغل بازی نخ نما شده - فلسطینی زمین به کسی نه فروخته است. جعلیات و اسرائیلیات صهیونیستی می خواهند دوباره مظلوم نمائی کنند. حنای تزویر دیگه رنگ ندارد. اسرائیل مولود نامشروع ارتباط شرق و غرب در پرورشگاه کودکان نامشروع سازمان ملل است آن کودک نامشروع نوجوان شدتا جوان شروری شد حالا پیر و فرتوت شده است در حال مرگ است.
  • حسین IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    1 4
    مرگ بر اسراعیل وامریکا اینگلیس
    • سیامک ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      0 0
      اسراییل باقی تخواهد ماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس