کد خبر 911875
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
ترامپ نمایه

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که استرداد رئیس گروه «فتو» به ترکیه فعلا در دستور کار دولت وی نیست.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره استرداد فتح‌الله گولن رئیس گروه فتو به ترکیه گفت: فعلا این موضوع در دستور کار ما نیست.

رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص گفت: در حال بررسی موضع خودمان در برابر ترکیه هستیم. این کاری است که همیشه انجام می دهیم. در واقع این موضوع به همه کشورهایی که رابطه خوبی با آن داریم نیز صدق می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: «بن‌سلمان» در قتل خاشقجی نقشی ندارد!

دونالد ترامپ در خصوص روابط واشنگتن و آنکارا نیز گفت: روابط ما با ترکیه بهبود سریعی داشت. می‌دانید که کشیش اندور برانسون را مدتی پیش تحویل دادند. روابط بسیار خوبی با اردوغان داریم. اردوغان دوست من است. او شخص قدرتمند، محکم و باهوشی است.

این در حالیست که «هیثر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز گفته بود که تحویل «فتح الله گون» به ترکیه در برابر تغییر نظر آنکارا در پرونده «جمال خاشقجی» کذب است.

رسانه‌هایی چون شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا، پیش از این گزارش کرده بودند که دونالد ترامپ به مقام های دولت خود دستور داده راههای قانونی برای تحویل‌دادن گولن به ترکیه را بررسی کنند.

بر اساس این گزارش، یکی از دلایل این کار، کاستن از فشارهای ترکیه بر عربستان سعودی و محمد بن‌سلمان درباره پرونده قتل جمال خاشقجی است.

فتح‌الله گولن رهبر جنبشی به نام «حرکت» است. او پیش از این با رجب‌طیب اردوغان رابطه نزدیکی داشت، اما مقامات ترکیه او را متهم کرده‌اند که با استفاده از یک شبکه وسیع قصد داشت در سال ۲۰۱۶ در این کشور کودتا کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس