تلول الصفا (2).jpg

نیروهای مردمی و ارتش سوریه عملیات جدید و گسترده ای را در محور منطقه«تلول الصفا» با پشتیبانی هوایی روسیه آغاز کردند.

به گزارش مشرق، یک هفته از عملیات جدید نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه با پشتیبانی جنگنده های روسی علیه عناصر تروریستی محاصره شده داعش در منطقه تلول الصفا در غرب استان دمشق گذشت.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، نیروهای سوری در این عملیات جدید موفق شدند خطوط دفاعی تروریست ها را درحومه منطقه «تل الکوایر» درهم بشکنند و پس از درگیری های سنگین در این محور پیشروی کنند.

به گفته یک منبع میدانی در غرب استان دمشق، نیروهای ارتش و دفاع مردمی توانستند حدود ۳ کیلومتر در عمق مناطق ناهموار اشغالی پیشروی کنند؛ پیشتر نیروهای سوری در این محور حدود ۱ کیلومتر پیشروی کرده بودند.

به گزارش مشرق، نیروهای سوری در جریان عملیات پاکسازی موفق شدند مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی را هم به غنیمت بگیرند و خبرها حاکیست، حدود ۱۰ تن از عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری ها از پای درآمدند و شماری دیگر هم زخمی شدند.

در حال حاضر، یگان های مهندسی ارتش سوریه هم وارد عمل شده اند و در حال پاکسازی مناطق تازه آزاد شده از تله های انفجاری هستند و عملیات برای خنثی کردن مین ها در این محور ادامه دارد.

نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی در ادامه عملیات علیه تروریست های داعش پس از درگیری های سنگین موفق شدند مواضع خود را در محورشمال غرب و جنوب غرب منطقه تلول  تثبیت کنند.

با تثبیت مواضع نیروهای سوری در مناطق «قبر الشیخ حسین، وادی الشیخ حسین، سد هطیل، ارض البنات، دوحه الصفا، الزیبه، الخطمه، ابومراغ، تل ابوغانم و خشم المقربه»، تروریست های داعش دیگر نمی توانند از مخازن طبیعی آب این مناطق استفاده کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه برای آغاز عملیات در محورهای شرقی مناطق «خربه حاوی الحسین، الهبیریه» و شمال منطقه «القصیریه» در منطقه تلول الصفا آماده می شوند.

نیروهای مردمی حاضر در عملیات، از اهالی استان السویداء هستند که به همراه گروهی از نیروهای ارتش در چهار محور در منطقه تلول الصفاء مستقر شده اند تا مانع از فرار تروریست های محاصره شده از منطقه شوند.

تروریست های محاصره شده داعش در منطقه تلول الصفا در چندین نوبت تلاش کردند به سمت منطقه التنف که در جنوب استان حمص تحت اشغال نیروهای آمریکایی است فرار کنند اما در کمین دقیق نیروهای دفاع مردمی گرفتار شدند و به هلاکت رسیدند.

به گفته منابع میدانی، شماری از نیروهای گروه چهارم ارتش سوریه موسوم به «صاعقه» از استان حماه خود را به غرب استان دمشق رسانده اند تا در عملیات علیه تروریست های داعش شرکت کنند.

به گزارش مشرق، یگان موشکی ارتش سوریه هم از روز گذشته به شدت مواضع تروریست های داعش را در حومه مناطق «جب ابوغانم، تل الکوایر، تل زغیطه، تل مرادی و...» هدف قرار می دهد.

در جریان این حملات موشکی، خسارت های سنگینی به مقرها، تجهیزات نظامی تروریست ها وارد آمده است و برخی از مسیرهای کمک رسانی میان آنان هم در منطقه تلول الصفا مسدود شده است.

در حال حاضر، تروریست های محاصره شده در منطقه تلول الصفاء در غرب استان دمشق مساحتی در حدود ۲۴۰ کیلومتر مربع را در اشغال خود دارند و ناهمواری مناطق باعث شده پیشروی نیروهای سوری در این محور به کندی صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 123 IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    21 10
    به زودی نسل داعش به صورت کامل ور خواهد افتاد
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      10 4
      ان شا الله
  • ارسلان IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    16 3
    تا در این کره خاکی کسایی چون بن سلمان و تفکر وهابی هست نسل داعش هم هست باید ریشه اینها را سوزاند
  • حسین IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    2 4
    چند ساله نقشه منتشر می کنین؟ یه بار هم کل این نقشه ها رو یکجا منتشر کنید
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    3 0
    داعش دیگه باید با جنوب سوریه خداحافظی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس