خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا

سفارت آمریکا در ارمنستان خبر داد که هیات اعزامی واشنگتن به «ایروان» پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با مقام‌ها و شرکت‌های ارمنستانی درباره تحریم‌های ایران رایزنی کرده است.

به گزارش مشرق، بنا بر اعلام واشنگتن هیات اعزامی آمریکا متشکل از اعضای وزارت خارجه و خزانه‌داری این کشور در ارمنستان به تشریح مواضع ایالات متحده در زمینه تحریم‌های ایران پرداخته است.

سفارت آمریکا در ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارشناسان وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا ۲۴ و ۲۵ آبان در سفر به ایروان با نمایندگان دولت ارمسنتان و شرکت‌های ارمنستانی دیدار و درباره سیاست واشنگتن در قبال تحریم‌های ایران را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید:

دیدار رئیس گروه اقدام علیه ایران با نتانیاهو +عکس

طبق گزارش «ارمن پرس» این سفارتخانه همچنین اعلام کرد که سفرهایی مشابه سفر هیات اعزامی به ارمنستان به دیگر کشورها هم صورت گرفته و خواهند گرفت تا مواضع واشنگتن درباره تحریم‌های ایران به طور واضح تشریح و روشن شود.

بنا بر اعلام سفارت آمریکا در ارمنستان، هیات اعزامی واشنگتن در ایروان با مسئولان وزارت خارجه، انرژی، اقتصاد، قائم مقام رئیس «سن بانک» ارمنستان ( cenbank)، نمایندگان بانک‌های خصوصی و همچنین اعضای اتاق بازرگانی آمریکا-ارمنستان رایزنی کرده است.

دولت «دونالد ترامپ» ۱۸ اردیبهشت ضمن پشت پا زدن به تعهدات بین‌المللی آمریکا، از برجام خارج شد و بعد از بازگرداندن تحریم‌ها با اعمال انواع فشارها علیه دیگر کشورها، به دنبال اجرای مواضع ضد ایرانی خود است.

هر چند آمریکا در آغاز راه نتوانسته سیاست «به صفر رساندن صادرات نفت ایران» را عملی کند و به گفته «برایان هوک» نماینده ویژه دولت در زمینه ایران، «مجبور» به اعطای معافیت به هشت خریدار نفتی شده، اما تحرکات و رایزنی‌های فشرده واشنگتن در زمینه فشارهای اقتصادی به ایران ادامه یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 0
    حالا شما می‌گی دوره گردی، حقوقت رو هم از بودجه می‌گیری عزیزان مشرقی. ولی دهن ما مردم عالی سرویسه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس