کد خبر 911406
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
مسکن نمایه

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نظر وزیر راه و شهرسازی این است که سقف تسهیلات مسکن افزایش یابد، گفت:تسهیلات کنونی مسکن جوابگوی خرید مسکن نیست.

به گزارش مشرق، محمد رضا رضایی کوجی در پاسخ به این سئوال که آیا وزیر راه و شهرسازی در جلسات خود با نمایندگان از افزایش سقف تسهیلات مسکن حمایت کرده است، گفت: کشور نیازمند تولید مسکن است و دولت باید سیاستگذاری و ریل گذاری تولید ۴ میلیون مسکن را انجام دهد.


وی ادامه داد: نظر وزیر راه و شهرسازی این است که باید سقف تسهیلات افزایش یابد و این برنامه متناسب با رشد قیمت باشد.

رضایی خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهرسازی به این موضوع اعتقاد دارد که باید به این سمت حرکت کرد که سیاست‌گذاری برای روان شدن و آسان شدن تولید مسکن و حمایت از اقشار پذیر جامعه صورت گیرد، تا متقاضیان صاحب مسکن شوند.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی تازه از آینده بازار مسکن

در دولت یازدهم مسکن سازی تعطیل شد


رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: تسهیلات کنونی مسکن جوابگوی خرید مسکن نیست، چرا که این تسهیلات تا قبل از گرانی مسکن می‌توانست قیمت مسکن را تا حدودی پاسخگو باشد، در حالی که قیمت مسکن دو برابر شده است و این تسهیلات جوابگو نیست.

قیمت مسکن از شهریور ماه سال گذشته همزمان با رشد نرخ دلار افزایش یافت، اما به اعتقاد بیشتر کارشناسان مسکن رشد نرخ دلار نباید تا این حد و به این سرعت بر قیمت مسکن اثر می گذاشت.از شهریور ماه سال گذشته تا مهر ماه امسال رشد قیمت مسکن بنا به گزارش بانک مرکزی حدود ۶۰ درصد بوده است.

این رشد قیمت مسکن باعث شد تا بسیاری از متقاضیان مسکن در خرید مسکن ناتوان شوند و دیگر قدرت خرید آنها به گونه‌ای باشد که تسهیلات مسکن هم جوابگو نباشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حميد IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    0 0
    باسلام / جناب مهندس،شما كه اطلاع داريد قشر عظيم جوانان مجرد كشور و كمبود مسكن فعلي همه و همه دال بر نياز ضروري بر توليد ٤ ميليون مسكن مي باشد،پس تمام موانع قانوني و ساختاري موجود كه مانع ساخت و ساز بر روي زمين هاي باير و بلا استفاده در محدوده شهرها كوچك و روستاها وجود دارد را بر طرف كنيد تا بدون يك ريال هزينه از سوي دولت مشكل مسكن به صورت ريشه يي حل شود
  • رضا IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    0 0
    اینا انگار تو این مملکت زندگی نمیکنند ما تو شهریار زندگی میکنیم قسمت مسکن اینجا دقیقا دو برابر و بعضا بیشتر هم شده..60%کجا بوده
  • سارا IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    0 0
    قیمت مسکن چندین برابر شده .افزایش ۶۰ درصدی چیه!!!!!
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    0 0
    عقبایی بنده خدا خودش بنگاهداره توی اتحادیه بنگاهداران املاک هم هست این بنگاه داران مگرتا به حال یک کلمه حرف منطقی از اونا شنبدید؟مایک ضرب المثلی داریم میگیم سگ اگرچاق شد که سرش نمیبرند بگذارند رو پلو بخورند حالا اگریک بنگاه دار املاک عضو اتحادیه بنگاهداران شد که نظرش صایب ومنطقی وعلمی که نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس