کد خبر 911226
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
حوادث و آدم ربایی

ماجرای صوری آدم ربایی درمشهد که کارآگاهان را درگیر رسیدگی به این پرونده کرد درحالی با اعلام رضایت شاکیان به پایان رسیدکه پس از رهایی گروگان،مشخص شداین داستان برای فرار ازپرداخت بدهی 6میلیونی بوده است!

به گزارش مشرق، سپیده دم چهارشنبه هفته گذشته، پرونده ای با عنوان «آدم ربایی» به پلیس آگاهی خراسان رضوی رسید که محتویات آن بیانگر ربوده شدن پیرمرد 70 ساله توسط چهار فرد ناشناس بود. پسر 31 ساله گروگان که خود را بسیار نگران و مضطرب نشان می داد درباره چگونگی وقوع ماجرای آدم ربایی به کارآگاهان اداره جنایی گفت: من و پدر پیرم در طبقه دوم ساختمانی در انتهای بولوار رسالت مشهد زندگی می کنیم و در طبقه اول نیز برادرم و همسرش سکونت دارند.

بیشتر بخوانید:

همدستی گروگان و آدم ربایان مسلح برای دستبرد به سکه‌ها! +عکس

شب چهارشنبه من پدرم را تنها گذاشتم و به منزل نامزدم رفتم تا این که حدود ساعت یک بامداد خواهرم با من تماس گرفت و به نقل از زن برادرم گفت که چهار فرد ناشناس پدر 70 ساله ام را ربوده و به مکان نامعلومی برده اند! من هم بلافاصله خودم را به خانه رساندم تا این که حدود دو ساعت بعد یکی از آدم‌ربایان با گوشی تلفن همراه پدرم، تماس گرفت و مدعی شد که برای آزادی او باید مبلغ شش میلیون تومان بپردازیم! و سپس تهدید کرد که در صورت نپرداختن پول، پدرم را به افغانستان می برند! گزارشحاکی است، با توجه به اهمیت موضوع و نوع جرم ارتکابی، این پرونده با صدور دستوری از سوی سرهنگ بیات مختاری (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جنایی به سرپرستی سرگرد خداوردی، تحقیقات گسترده خود را آغاز کردند.

شاکی 31 ساله پرونده که 10 سال به اتهام قتل عمد در زندان مشهد تحمل کیفر کرده بود، دوباره مورد تحقیقات تخصصی قرار گرفت تا کارآگاهان از لابه لای سخنان او سرنخ هایی را کشف کنند چرا که بردن گوشی تلفن همراه گروگان، توسط آدم ربایان ظن کارآگاهان را برانگیخته بود! 

این مرد جوان در پاسخ به سوالات فنی کارآگاهان که با نظارت مستقیم سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) طرح می شد درباره این که آیا اختلافاتی با افرادی خاص دارند یا نه؟ گفت: پدرم با هیچ کس مشکلی ندارد اما من از یک فرد تبعه خارجی 10 میلیون تومان قرض گرفتم که چهار میلیون تومان آن را پرداخت کردم ولی شش میلیون آن با تاخیر مواجه شد! شاید هم آن فرد با همدستی دوستانش اقدام به آدم ربایی کرده باشد! این درحالی بود که جوان 31 ساله ادعا می کرد آدرسی از محل سکونت این فرد ندارد و گوشی تلفنش را نیز برای پیدا کردن شماره ای از آن فرد گم کرده است!

بنابر این گزارش، همین اظهارات دیگر جای شکی برای کارآگاهان باقی نگذاشت که ماجرای آدم ربایی ساختگی است! بنابراین تحقیقات غیرمحسوس کارآگاهان وارد مرحله جدیدی شد و آن ها دریافتند که شاکی پرونده که از سال 85 تا 95 در زندان بود با فردی تبعه خارجی در زندان آشنا شده است که او و چند نفر دیگر از بستگانش نیز به اتهام قاچاق مواد مخدر در حال تحمل کیفر بودند و بعد از آزادی از زندان به این ارتباط خود ادامه داده اند. به طوری که دیگر رفت و آمدهای خانوادگی دارند! به همین دلیل کارآگاهان، بررسی های خود را برای شناسایی محل کار فرد تبعه خارجی ادامه دادند و به سرنخ هایی رسیدندکه او به عنوان کارگر جمع آوری ضایعات در یک کارگاه مشغول کار است. 

بلافاصله مالک آن کارگاه که به خاطر تعطیلات در شهرستان به سر می برد، شناسایی شد و کارآگاهان در تماس تلفنی از وی خواستند تا کارگر تبعه خارجی خود را به پلیس معرفی کند! هنوز دو ساعت از این تماس نگذشته بود که پیرمرد 70 ساله، در تماس تلفنی با فرزندش اعلام کرد که به منزل بازگشته است!

گزارش حاکی است، وقتی پیرمرد گروگان به پلیس آگاهی احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت، گفت: شب چهارشنبه دوستان پسرم به در منزلم آمدند و من هم در حیاط را باز کردم اما آن ها از من خواستند برای گفت وگو بیرون برویم و سپس مرا سوار خودرو کردند! و به یک باغ ویلا بردند! آن جا خیلی مرا تحویل گرفتند به طوری که ناهارم چلوکباب بود و صبحانه را نیز مفصل می خوردم!هیچ کس در منزل خودمان این گونه به من رسیدگی نکرده بود! حتی آن ها قرص های عمل قلبم را که در منزل فراموش کرده بودم از داروخانه برایم خریدند تامشکلی نداشته باشم! ظهر روز بعد هم مرا با همان پراید تا میدان فهمیده رساندند و یک خودروی دربستی که کرایه اش را نیز دادند برایم اجاره کردند که مرا به منزل برساند! به همین خاطر من شکایتی از متهمان به گروگان گیری ندارم! 

در همین حال تحقیقات کارآگاهان نشان می داد که جوان 31 ساله برای فرار از پرداخت بدهی شش میلیونی خود به فرد تبعه خارجی، ماجرای ساختگی آدم ربایی را طرح کرده است تا این گونه با درگیرکردن طلبکارش در یک پرونده آدم ربایی، از پرداخت بدهی خود سرباز زند!

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس