ناثان سلز

هماهنگ‌کننده امور تروریسم در وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعتراف کرد این کشور به تنهایی و بدون حمایت متحدانش نمی‌تواند محاسبات ایران را عوض کند.

به گزارش مشرق، «ناثان سلز»، هماهنگ‌کننده امور مبارزه با «تروریسم» در وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه خواستار کمک متحدان کشورش برای تغییر «محاسبات ایران» شد. 

این مقام وزارت خارجه آمریکا که در اندیشکده «واشنگتن برای سیاست‌های خاور نزدیک» سخنرانی می‌کرد گفت: «لازم است ما کارهای بیشتری برای تغییر محاسبات حکومت ایران و پایان دادن حمایت آن از تروریسم انجام دهیم.»

بیشتر بخوانید:

پامپئو: امیدواریم ایران حاضر به مذاکره شود

اظهارات پامپئو درباره پرونده ایران در دادگاه لاهه

وی اضافه کرد: «و ما این را می‌دانیم که ایالات متحده به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و به همین دلیل است که ما شریکان بین‌المللی‌مان را برای مقابله با تروریسم تحت حمایت ایران تحت فشار گذاشته‌ایم.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد. 

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. 

دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از روز ۱۴ آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند. 

دولت آمریکا به عنوان بخشی از این کارزار، کارگروهی مشترک همراه با رژیم صهیونیستی تشکیل داده که هدف آن تحریک به اغتشاش و ناآرام کردن ایران است.  شواهد متعدد همچنین حاکی است حمایت از تجزیه‌طلبی و ناآرام کردن مرزهای ایران در رأس برنامه‌های ضدایرانی کاخ سفید قرار دارد.

علی‌رغم این، «ناثان سلز» در جلسه روز چهارشنبه ادعا کرد دولت ترامپ به دنبال تغییر نظام ایران نیست و تغییر رفتار این کشور را دنبال می‌کند. 

وی گفت: «دنبال تغییر نظام ایران نیستیم.... می‌خواهیم رفتار ایران را عوض کنیم، نه هیچ چیز دیگر را.»

او در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد هیچ بخش اقتصاد ایران، اعم از بخش انرژی و هوانوردی از تحریم‌های آمریکا معاف نشده‌اند. سلز تأکید کرد دولت این کشور از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای قطع ارتباط ایران با نظام مالی دنیا استفاده می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمـّ؁د IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    اعتراف تلخ یانکی ها به شکست از ایران! اینهمه ادعا ببینید چقدر زود شکست رو پذیرفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس