وزارت دفاع روسیه

نتایج تجزیه و تحلیل مستقل آزمایشگاه شیمیایی و تحلیلی روسیه دروغ‌بودن اتهامات علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی را ثابت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "ولادیمیر واتینکوف" مدیر آزمایشگاه ویژه وابسته به وزارت دفاع روسیه گفت: نتایج تجزیه و تحلیل مستقل آزمایشگاه شیمیایی و تحلیلی به‌روی نمونه‌هایی که از مناطق ادعایی استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه به‌دست آمده ثابت کرد که همه اتهاماتی که علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از این نوع سلاح‌ها مطرح شده دروغ است.

بیشتر بخوانید:

نماینده روسیه از انتقال مواد سمی به ادلب خبر داد

وی در گفت‌وگو با روزنامه "کراسنایا زفیردا" گفت: از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون کارگروه آزمایشگاهی بیش از ۷۰۰ نمونه مختلف از مکان‌های ادعایی استفاده از سلاح‌های شیمیایی را تجزیه و تحلیل کرده و  نتایج این تحلیل‌ها به وزارت دفاع و وزارت خارجه روسیه ابلاغ شده است.

این مسئول روسی تأکید کرد که نتایج تحقیقات توسط وزارت دفاع و وزارت خارجه این کشور به‌عنوان شاهدی بر دروغ بودن ادعاهای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه در شورای امنیت سازمان ملل و سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که هدف آمریکا و غرب از متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی توجیه کردن ادامه تجاوز و حضور غیرقانونی در این کشور است.

دمشق همچنین تأکید کرده است که هیچ‌گونه سلاح شیمیایی در اختیار نداشته و هرگز از این نوع سلاح‌ها در این کشور استفاده نکرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس