تیم ملی ترینیداد و توباگو

تیم ملی ترینیداد و توباگو با طی سفر هوایی مستقیم حدود ۱۲ هزار کیلومتری تا تهران برای بیست و سومین بار به مصاف یکی دیگر از تیم های قاره آسیا می رود.

سرویس ورزش مشرق – تیم ملی فوتبال کشورمان پنجشنبه این هفته در دیداری دوستانه به مصاف تیم فوتبال ترینیداد و توباگو می رود تا خود را بیش از پیش برای رویداد جام ملتهای ۲۰۱۹ آسیا که در کشور امارات متحده عربی برگزار می شود، آماده کند.

در ادامه به بررسی این تیم می پردازیم تا بیشتر با حریفی آشنا شویم که از قاره آمریکا با سابقه یک دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال کشورمان برای دومین بار با ایران مسابقه می دهد.

*تیم نود و سوم فیفا

تیم ملی فوتبال کشورمان که در رده 30 رنکینگ فیفا قرار دارد باید با تیم 93 جدول تیم های برتر فدراسیون بین المللی فوتبال دیدار کنند. قطعا در دنیای فوتبال فاصله 63 پله ای تیم های فوتبالی در رنکینگ هرگز پیش فرض درستی برای پیش بینی نتیجه یک دیدار رسمی هرچند دوستانه نیست.

**تیمی از منطقه کونکاکاف

تیم ملی ترینیداد از کشوری در منطقه آمریکای مرکزی – شمالی و حوزه دریای کارائیب به تهران می آید که یک میلیون و ۳۵۳ هزار نفر (براساس آماری که در سال ۲۰۱۶ گرفته شده) جمعیت دارد. کشوری در مجاورت دریا با آب و هوایی معتدل و نسبتا گرم که تیم ملی اش برای رسیدن به تهران با پرواز مستقیم باید ۱۴ ساعت روی هوا باشد.

** ترینیداد با ۱۳ لژیونر در تهران

حریف تیم کی روش در حالی به مصاف تیم ملی مان می رود که در جمع ۱۸ بازیکن اصلی اش در آخرین دیدار برگزار شده ۱۳ لژیونر دارد که خارج از خاک آن کشور توپ می زنند. ۴ بازیکن در آمریکا، ۳ بازیکن در عربستان که یکی در لیگ برتر در تیم الفیصلی به نام خلیم هایلند بازی می کند و دو بازیکن در لیگ دسته یک عربستان و ۶ بازیکن که در کشورهای آلمان(بوندس لیگا۲)، قزاقستان، فنلاند، اسلواکی، السالوادور و نروژ توپ می زنند.

ترینیداد در آخرین دیدار تدارکاتی خود، ماه قبل با یک گل به تایلند باخت

**آخرین دیدار ملی با یک تیم آسیایی

ترینیداد آخرین بار در تاریخ یکشنبه ۲۲ مهر سال جاری (حدود یک ماه پیش) در فیفا دی پیشین به مصاف تیم ملی فوتبال تایلند رفت که در نهایت ۰-۱ بازنده شد.

**ششمین مصاف در سال ۲۰۱۸!

حریف دوستانه این هفته تیم ملی کشورمان در سال ۲۰۱۸ پنج بار در دیدارهای ملی دوستانه به میدان رفته است. این تیم به ترتیب از ابتدای سال جاری میلادی مقابل گوادالوپ ۰-۱ برنده شد، با مارتینیک ۰-۰ کرد، به پاناما ۱-۰ باخت، امارات را ۰-۲ برد و به تایلند ۱-۰ باخت. ۲ برد، ۲ باخت و یک مساوی حاصل مسابقات امسال این تیم بوده است. دیدار با ایران ششمین مصاف ۲۰۱۸ ترینیداد خواهد بود.

**بهترین گلزن ترینیداد

جُووین جونز بازیکن تیم ملی ترینیداد بهترین گلزن حال حاضر تیم ملی کشورش است که با ۸ گل ملی در سفر به تهران این تیم را همراهی می کند. او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ این تعداد گل را به ثمر رسانده است.

**افتخارات ترینیداد

حریف این هفته تیم ملی فقط در سال ۲۰۰۶ موفق به حضور در رقابت های جام جهانی شده است. سالی که با عبور از پلی آف به آن رقابت‌ها رسید. همچنین این تیم با ۱۵ دوره حضور در رقابتهای جام کونکاکاف فقط در سال ۱۹۷۳ موفق به حضور در فینال و کسب عنوان نایب قهرمانی شده است.

**سد راه ورود آمریکا به روسیه ۲۰۱۸!

ترینیداد و توباگو در آخرین دیدار رسمی اش، سال گذشته و در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل آمریکا ۱-۲ برنده شده و با همان برد، سند عدم راهیابی تیم آمریکا به جام جهانی ۲۰۱۸ را امضا کردند و پاناما با توجه به برد روز اخر بالاتر از یانکی ها به جام جهانی رسید. این تیم در جدول گروه منطقه کونکاکاف با حضور ۶ تیم در نهایت با ۲ برد و ۸ باخت ششم شد و از راهیابی به جام جهانی بازماند. دو برد این تیم رودرروی آمریکا و پاناما رقم خورد که البته پانامایی ها در نهایت با وجود این شکست به دور نهایی جام جهانی راه پیدا کردند.

**گلهای گوچی و حاج صفی به ترینیداد

تنها دیدار تیم ایران و ترینیداد در سال ۲۰۱۴ و در برزیل برگزار شد. روزهایی که تیم ملی مان خود را برای ورود به جام جهانی برزیل آماده می کرد. در آن دیدار تیم ایران با گلهای احسان حاج صفی و رضا قوچان نژاد ۰-۲ این تیم را شکست داد که البته امروز گوچی دیگر در تیم ملی ایران بازی نمی کند. در آن مسابقه دوستانه جواد نکونام هم در معدود دفعات، یک ضربه پنالتی را از دست داد!

**بازماندگان تیمهای ایران و ترینیداد

به گزارش مشرق، از بازیکنانی که در سال ۲۰۱۴ در قابل دو تیم ایران و ترینیداد به مصاف هم رفتند امروز فقط احسان حاج صفی، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، کریم انصاریفرد و پژمان منتظری در تیم ملی مان حضور دارند. در تیم ترینیداد هم آتائولا گوئرا، خلیم هایلند، لستر پلتیر، جُووین جونز و کورتیس گونزالس در آخرین لیست ۱۸ نفره تیم ترینیداد که یک ماه پیش مقابل تایلند منتشر شده باقی مانده اند.

**سرمربی محبوب وطنی!

دنیس لورانس سرمربی ۴۴ ساله تیم ملی ترینیداد که حکم خداد عزیزی آن ها را دارد از دی ماه سال ۱۳۹۵ برابر با اولین روزهای سال ۲۰۱۷ هدایت تیم ملی کشورش را در دست گرفته است. او همان کسی است که در سال ۲۰۰۵ و در دیدار برگشت پلی آف (که بازی رفت ۱-۱ شده بود) مقابل بحرین تک گل برتری تیم ملی اش را در منامه زد تا جواز صعود تیم ملی کشورش برای اولین و آخرین بار به جام جهانی را صادر کند.

**دوستانه های یک سال پیش!

این تیم در فیفادی های سال گذشته در همین ماه (نوامبر) به ترتیب با گرانادا (۲-۲) و گینه (۱-۱) مصاف داد و هر دو بازی را با تساوی به پایان رساند.

**بازی با ایران در سیزدهمین سالگرد صعود به جام جهانی

تیم ملی ترینیداد ۱۳ سال پیش و در روز ۱۶ نوامبر ۲۰۰۵ مقابل بحرین با برد در منامه جواز صعود به جام جهانی را گرفت و امسال و یک روز قبل از آن ۱۵ نوامبر در شب سالگرد مهمترین اتفاق تاریخ فوتبال آن کشور به مصاف تیم ملی فوتبال کشورمان می رود.

** ترینیداد آشنای دور آسیایی ها

تیم ملی ترینیداد با اینکه فاصله دوری با قاره آسیا دارد ولی تاکنون ۲۲ بار رودرروی حریفان این قاره به میدان رفته است. البته از این تعداد ۲۰ دیدار در چارچوب مسابقات یا دیدارهای چهارجانبه دوستانه بوده و فقط دو مسابقه از دیدارهای رسمی محسوب می شده است.

**عربستان رکورددار آسیایی ها

تیم ملی فوتبال عربستان بین ۱۳ کشور آسیایی که با ترینیداد مسابقه داشته اند با ۵ دیدار رودررو بیشترین آمار مصاف با این تیم آمریکایی را داشته است. این دو تیم در سال ۱۹۹۴ سه بار به مصاف هم رفتند که یک دیدار مساوی (۰-۰) و دو مسابقه با برد عربستان (۳-۲ و ۱-۰) همراه شده است. عربستان در سال ۱۹۹۸ هم ترینیداد را ۱-۳ شکست داد ولی در ۲۰۱۳ با نتیجه ۱-۳ مغلوب این حریف شد.

**آمار ضعیف ترینیداد مقابل آسیایی ها

حریف پنجشنبه تیم ملی مان در طول ۲۲ رویارویی با حریفان آسیایی از مجموع ۲۲ مسابقه ۵ برد، ۳ تساوی و ۱۴ باخت برابر حریفانش بدست آورده است.

*پیروزی های ترینیداد؛

این تیم موفق به شکست دادن بحرین (۲۰۰۵ با نتیجه ۱-۰)، هند (۲۰۱۱ با نتیجه ۰-۳)، عراق (۲۰۰۴ با نتیجه ۰-۲)، عربستان (۲۰۱۳ با نتیجه ۰-۳) و امارات (۲۰۱۸ با نتیجه ۰-۲) شده است.

*تساوی های ترینیداد؛

همچنین این تیم ۳ تساوی مقابل بحرین (۲۰۰۵ با نتیجه ۱-۱)، کره جنوبی (۲۰۰۴ با نتیجه ۱-۱) و عربستان (۱۹۹۴ با نتیجه ۰-۰) بدست آورده است.

*باخت های ترینیداد؛

حریف این هفته تیم ملی در مصاف با چین ۲ بار (۲۰۰۱ با نتیجه ۳-۰ و ۲۰۰۶ با نتیجه ۴-۲)، هند (۱۹۸۴ با نتیجه ۳-۱)، ایران (۲۰۱۴ با نتیجه ۲-۰)، ژاپن (۲۰۰۶ با نتیجه ۲-۰)، اردن (۲۰۱۵ با نتیجه ۳-۰)، کویت (۲۰۰۱ چهارجانبه شانگهای با نتیجه ۱-۱ و در ضربات پنالتی ۸-۷)، تایوان (۲۰۰۲ با نتیجه ۱-۰)، امارات (2013 با نتیجه ۳-۳ در ضربات پنالتی ۸-۷)، تایلند ۲ بار (۲۰۰۴ با نتیجه ۳-۲ و ۲۰۱۸ با نتیجه ۱-۰) طعم تلخ شکست را چشیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    7 1
    زنده باد کی روش
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    2 1
    بدبختها چقدر گشنه هستن که 12000 کیلومتر از اون طرف دنیا دارن میان برای پاداش مسابقه
  • ناشناس IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    5 0
    داداش ماازاونا بدبخت تریم که هیچ کشوری حاظر نمیشه بامابازی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس