کد خبر 908096
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
افشانی نمایه

فرایند انتخاب شهردار جدید تهران توسط شورای شهر تهران به تعویق افتاد تا اعضا بتوانند با لابی و رایزنی مانع از بیکاری شهردار بازنشسته تهران شوند.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام قبلی از سوی علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران قرار بود که در جلسه 12 آبان اسامی 5 گزینه شهرداری تهران برای ارائه برنامه و رقابت با یکدیگر اعلام شود. اما در اقدامی غیر منتظره این اتفاق نیفتاد.

"فرایند انتخاب شهردار جدید تهران به تعویق افتاد" این جمله‌ای بود که علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران امروز در جمع خبرنگاران مطرح کرد. اعطا در پایان جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر تهران با موضوع انتخاب گزینه‌های شهرداری تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات جلسه امروز اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی که پیش از این اعلام شده بود بنا این بود که امروز 12 آبان، 5 نفری که بناست به صحن بیایند و برنامه‌هایشان را ارائه کنند معرفی شوند، اما طی 2،3 روز گذشته پیشنهادی از سوی برخی اعضا ارائه شد که این فرایند به تعویق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

فرایند انتخاب شهردار به تعویق افتاد

وی افزود: علت به تعویق افتادن این فرآیند آن این است که در حال حاضر طرح استفساریه درباره سرنوشت شهرداران بازنشسته در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح است. این طرح در مجلس مطرح است و احتمالاً فردا در کمیسیون اجتماعی مطرح خواهد شد، بنابراین در جلسه هم‌اندیشی امروز مقرر شد این پیشنهاد را بپذیریم و فرآیند انتخاب شهردار را به تعویق بیندازیم و فرآیند به تعویق افتاد.

سخنگوی شورای شهر تهران، با بیان اینکه تصمیم گرفته شد امروز این رأی‌گیری اتفاق نیفتد گفت: اگر طرح استفساریه در کمیسیون اجتماعی مجلس رأی بیاورد به این معنا که نظر کمیسیون این باشد که شهرداران بازنشسته از قانون منع‌به‌کارگیری بازنشستگان مستثنی هستند،  فرآیند را متوقف خواهیم کرد چون این احتمال جدی خواهد شد که در نهایت در صحن هم رأی بیاورد و فرآیند را متوقف می‌کنیم تا زمانی که تعیین تکلیف شود. اگر مهلت قانونی مقرر برای حضور بازنشستگان در پستی که دارند به اتمام رسید، طبیعتاً آن زمان باید سرپرست انتخاب شود و فرآیند انتخاب شهردار جدید به‌سرعت به جریان می‌افتد.

اعطا ادامه داد: اگر موضوع استفساریه روز یکشنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس رأی نیاورد  روز سه‌شنبه (15 آبان) در جلسه علنی رأی‌گیری خواهیم کرد و در نهایت آنجا 5 نفر معرفی می‌شوند.

وی در جمع‌بندی سخنانش تصریح کرد: تصمیم گرفته شد که امروز رأی‌گیری نشود و فرآیند به تعویق بیفتد. تصمیم دوم  اینکه اگر موضوع استفساریه در کمیسیون اجتماعی رأی بیاورد ما فرآیند را به‌طور کلی متوقف کنیم تا زمانی که در جلسه مجلس این موضوع در دستور بیاید و یا اینکه آن مهلت قانونی به اتمام نزدیک بشود و ما در مورد شهردار تعیین تکلیف کنیم. اگر در کمیسیون رأی نیاورد روز سه‌شنبه 5 نفر انتخاب می‌شوند.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره نامه شورا به سازمان امور استخدامی درباره تعیین تکلیف گزینه‌های شهرداری تهران در مورد اینکه آیا قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل حال آنها می‌شود یا خیر گفت: نامه در این یکی دو روز اخیر که ما در شورا نبودیم و تعطیلی بود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. سازمان اداری و استخدامی برای استعلام نیاز به اطلاعات بیشتری از جمله کد ملی و سایر اطلاعات داشت چون تشابهات اسمی وجود داشته به هر حال اسامی اعلامی به‌صورت شفاهی اعلام کرده است. سازمان اداری و استخدامی استعلام آن دسته از افرادی که اطلاعاتشان کامل بوده اعلام کرده است.

اعطا در پایان گفت: فرایند هر زمانی که لازم است به‌سرعت ادامه می‌یابد اما مناسب‌تر این بود که زمانی که مجلس جدی دارد این مسئله را دنبال می‌کند شورا هم که از ابتدا پیامش، پیام انسجام و حمایت از ثبات مدیریت بوده است منتظر تصمیم مجلس بماند. اگر ما علی‌رغم طرح موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس این فرآیند را ادامه می‌دادیم 5 نفر را انتخاب و به صحن شورا برای ارائه برنامه دعوت می‌کردیم به هر حال تعبیر به نقض غرض می‌شد. اعضا تصمیم گرفتند تا این فرایند را متوقف کنند تا در مجلس به‌زودی تکلیف این موضوع مشخص شود و متناسب با این موضوع در همان زمان تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

پیش از این نیز علی اعطا درباره درخواست به تعویق افتادن انتخاب شهردار جدید تهران برای فرایند انتخاب شهردار جدید تهران را تایید کرده بود.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: شهردار تهران درخواست کرده که تا مشخص شدن مستثنی شدن شهرداران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان در یکی از کمیسیون های مجلس، روند انتخاب و رای گیری برای شهردار جدید را به تعویق اندازند.

در همین رابطه  جمشید انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی بر اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان از 26 آبان تاکید کرد.

وی گفت: تاریخ اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان 26 آبان است و از این تاریخ این قانون در همه دستگاه‌های شامل قانون اجرا می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی بیان کرد: آنچه در مورد اجرای این قانون از 15 آذر گفته شده صحیح نیست به این دلیل که در متن قانون به صراحت آمده است شصت روز بعد از ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان این قانون اجرا می‌شود و قاعده اجرای قوانین مصوب مجلس از تاریخ چاپ در روزنامه رسمی در مورد این قانون به همین دلیل اجرا نمی‌شود.

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی نیز درباره بررسی استفساریه درخصوص شهردار تهران گفت: این استفساریه طبق قانون به کمیسیون اجتماعی فرستاده شده که به احتمال زیاد رد خواهد شد.

با این شرایط سیدمحمد علی افشانی همچنان مصر برای ماندن در شهرداری است که مشخص نیست این ماندن به چه قیمتی است؟ آیا شهردار تهران به دنبال خدمت است یا قدرت؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید رضا IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    0 0
    این افساد طلبان بی لیاقت ! که عرضه تعیین تکلیف یک شهردار را ندارند ! چگونه ادعای اصلاح کشور را دارند ؟!!
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    0 0
    پسر دل بکنید باووو!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس