شمال غرب سوریه1.jpg

گروه های تروریستی موجود در غرب شهر حلب با نقض توافق بین روسیه و ترکیه، حملاتی را علیه مناطق مسکونی غرب حلب آغاز کردند.

به گزارش مشرق، مذاکرات میان دولت روسیه و ترکیه برای اجرای کامل توافق تشکیل منطقه غیر نظامی عاری از گروه های تروریستی در استان های حلب، حماه، ادلب و لاذقیه در شمال سوریه همچنان ادامه دارد.

همزمان با تلاش های گسترده آنکارا و مسکو برای حفظ و اجرای کامل توافق در شمال سوریه، برخی گروه های تروریستی (هیات تحریر الشام یا همان جبهه النصره) از عملی شدن این توافق جلوگیری می کنند و بر مواضع خود مبنی بر باقی ماندن در مناطق اشغالی تاکید دارند.

گروه های تروریستی در شمال سوریه مخالفت خود را فقط به صورت رسانه ای اعلام نکردند و چهارشنبه شب هم آتش بس را در منطقه نقض کردند و با حملات سنگین، مواضع نیروهای سوری را هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروه های تروریستی در گام نخست با آتش سنگین توپخانه، ایستگاه های نظامی و دفاعی نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی را در غرب شهر حلب نشانه رفتند.

به گفته منابع میدانی، یگان های زمینی عناصر تروریستی پس از حملات خمپاره ای از چند محور علیه نیروهای سوری در مناطق «صالات اللیرمون، حومه جمعیه الزهرا، کفرحمره و اکثار البذار» واقع در غرب و شمال غرب شهر حلب هجوم آوردند.

به گزارش مشرق، همزمان با حملات گروه های تروریستی، یگان موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه به سرعت وارد عمل شدند و به شدت مواضع تروریست ها را هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

نیروهای یگان های زمینی که در حالت آماده باش قرار داشتند با عناصر تروریستی درگیر شدند و با واکنش قاطع از نفوذ آنان در مناطق غربی شهر حلب جلوگیری کردند؛ در جریان درگیری ها در این محور، ۲۰ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد:

تروریست ها درصدد بودند با عقب راندن نیروهای سوری، دروازه غربی شهر حلب را به اشغال دربیاورند و مرکز شهر را نا امن کنند که ناکام ماندند.

این منبع میدانی با بیان این که شماری از شهروندان سوری از جمله چند کودک در حملات خمپاره ای تروریست ها شهید و زخمی شدند، افزود: تروریست ها باید براساس توافق حدود ۲۰ کیلومتر از  حومه شهر حلب عقب نشینی می کردند اما آتش بس را در این محور نقض کردند تا تحولات پیچیده تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • الاندلس IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    8 5
    ترکیه-امریکا-اسرائیل و بعضی دولتهای اروپایی و عربی نمی خواهند جنگ در سوریه به پایان برسد.ارتش سوریه باید با تمام قوا به انها بتازد و بعد از نابودی تروریست ها ترکیه را هم از خاک خودش بیرون کند و گرنه چه بسا بخشی از خاک خودش را در پایان این جنگ از دست بدهد.
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    10 4
    هرچه به مذاکرات استانبول بین 4 کشور ترکیه فرانسه روسیه آلمان نزدیک میشیم از این دست تحریک ها انجام میشه تا سر سوری ها مشغول جنگ داخلی باشه تا آمریکا به همراه کردها مشغول خواسته خودش باشه
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    1 0
    اگر به حلب برسند دوباره میشه همان آش و همان کاسه
  • US ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    عمدا این حمله را سنگین جلوه داده اید تا برای شکست توافق ترکیه - روسیه ( همونی که ایران را راه ندادند و بعد شما کلی توجیه اوردید که از موضع قدرت بوده ) زمینه چینی کنید !
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    0 1
    ارتش سوریه باید با دادن اولتیماتوم به مردم و تروریست ها برای تسلیم و خروج از ادلب و درست کردن راه های خروج، عملیات آزادسازی ادلب را شروع کند. مذاکرات به درد نمی خوره.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    این مهمترین سواله: چرا به تروریستهای تکفیری و حکومت تروریست پرور ترکیه که سوابق روشنی در نقض آتش بس دارن اعتماد کردید؟ بار اولتون بود؟ یادتون نیست در خان طومان چه جنایتی کردند تکفیری ها؟ چند بار باید با طناب پوسیده تکفیری ها و اربابان غربی و صهیونیستشون توی چاه برید و عبرت نگیرید؟؟؟؟؟!!!!! چرا فکر میکنید از تروریستهای ارتش آزاد و النصره و وحشیان الترکستانی آدم درمیاد که اهل پاینبدی به عهد و توافق باشه؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    1 0
    راهکار آزادی سوریه همانند لبنان بازگشت به مقاومت مردمی حزب الله لبنان و کمیته های انقلاب اسلامی ایران است و حمایت از جوانان پرشور چون منیف اشمرها و احمد قصیرها و حسین فهمیده هاست وکنار گذاشتن قدرتهای مادی دنیا و توکل برخداست
  • US ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    6 2
    این نقشه MBS ( Mohamad Butcher Salman ) است که می خواهد خبر های قاشقچی را از صفحا های اول حذف کند مشرق تیتر اولت باید MBS باشد
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    6 2
    این کار برای پرت کردن حواس جهان از عرعرستانه
  • US ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    کاملا مشخص که این تروریست ها و هم ترک ها خیلی نامرد هستند نباید به اون بی شرف ها اعتماد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس